2014-03-02, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
replayed funkar bra att ladda ner och spela upp men jag tycker www.wotreplays.eu är bättre. Det är world of tanks egna uppladdningssida så det är mycket mindre risk att webbsidan slutar fungera för gott och man förlorar alla replays. Den visar också en fullständig kopia av afterbattlereport fönstret i spelet.
http://www.wotreplays.eu/site/651068#mountain_pass-plastdunk-is-7

testade den då

äckelförsvar med överraskande medium på oväntat ställe
Citera
2014-03-02, 10:25
Medlem
Noobermans avatar
Efter nästan 6 månader så erkänner dom att dom har problem med lag...

http://worldoftanks.eu/en/news/46/latency-update/

Det kommer någon slags premium-kompensation...
Citera
2014-03-02, 11:16
Medlem
muminfars avatar
Well, blev inbjuden i Teambattle av en klanmedlem, började spela med låga förväntningar. Då man haft oturen att spela med krattor och siemkas.
Slutade med 9 Tactical Genius och 1 Iron Fist + 100k credits

Btw nya fb-tanken? lägger min röst på Ferdi med 128mm , snittar 5k damage i den och KV-2 med 152mm howitzer, paniken som uppstår när Henschel- linjen får motorbrand 2 gånger rad
Citera
2014-03-02, 12:31
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Java
Tjena gubbs! Hade en gång en spg, en GW Tiger P för att vara exakt. I fyllan och villan sålde jag den för att få lite krediter. Kan också säga att jag va lagomt less på tiden det tog att ladda om...

Så min fråga lyder: Finns det någon spg i högre tier som inte tar en jävla tid att ladda om? Hellre lägre dmg och kortare laddtid!
franska och brittiska brukar i regel ha låg kaliber. Förutom brittiska tier 9-10 och franska tier 10 har autoloader(4 skott, 70-80 sekunder för varje omgång och 8 sekunder mellan skotten). Annars kan du prova att använda stock-kanoner som för det mesta laddas mycket snabbare men med lägre dmg och till skillnad från vanliga tanks så behöver du inte extra mycket penetrering för att fungera bra.
Citera
2014-03-02, 16:47
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kartor väljs på nåt idiotiskt sett så på 100 matcher kan 30% hamna på en och samma karta medans vissa kartor inte syns alls...Lakeville är sån, den kan antingen komma extremt ofta eller inte alls.

Jag får ofta spela Erlenberg, och det är inte min favvo bana kan jag säga.
Citera
2014-03-02, 17:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Jag får ofta spela Erlenberg, och det är inte min favvo bana kan jag säga.
Tycker den har blivit lite bättre på senare tid, ändrat lite i nordvästra hörnet, man kan knö undan skrotvagnar från broarna och assault med basen i mitten kan bjuda in till intressanta situationer ibland men annars är den lite tråkig.

Förr hände det ofta att nån lågtier åkte iväg och spärrade nån bro med sitt lik, ännu roligare när alla 3 broarna spärrades och ingen kunde köra över så man fick sitta i 10minuter och vänta på att tiden skulle ta slut
Citera
2014-03-02, 20:42
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Btw nya fb-tanken? lägger min röst på Ferdi med 128mm , snittar 5k damage i den och KV-2 med 152mm howitzer, paniken som uppstår när Henschel- linjen får motorbrand 2 gånger rad

Nja, det är inte längre någon som blir imponerad av Ferdien. Armour räcker inte långt, och Jagdpanther2 har samma kanon och bättre rörlighet. Jag har en också, och är knappast imponerad. Bara att skjuta den i lägre front plate.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kartor väljs på nåt idiotiskt sett så på 100 matcher kan 30% hamna på en och samma karta medans vissa kartor inte syns alls...Lakeville är sån, den kan antingen komma extremt ofta eller inte alls.

Vad som gäller med kartorna är att vid varje givet tillfälle är bara ett visst antal kartor i rotation pga minnesbrist. Detta gör att vissa kartor kommer repeteras oftare vid vissa tillfällen. Med andra ord, dyker Komarin upp en gång är det bara att lägga ner den spelsessionen.
Citera
2014-03-02, 22:21
Medlem
Kriminalarens avatar
För att vinna regelbundet nuförtiden måste man verkligen platoona med några likasinnade. 10 raka vinster tillsammans med en galet polskhatande tysk och en förbannat ilsken italienare. Ett par Radley-Walters är aldrig fel
Citera
2014-03-03, 03:07
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Nja, det är inte längre någon som blir imponerad av Ferdien. Armour räcker inte långt, och Jagdpanther2 har samma kanon och bättre rörlighet. Jag har en också, och är knappast imponerad. Bara att skjuta den i lägre front plate.

Vad som gäller med kartorna är att vid varje givet tillfälle är bara ett visst antal kartor i rotation pga minnesbrist. Detta gör att vissa kartor kommer repeteras oftare vid vissa tillfällen. Med andra ord, dyker Komarin upp en gång är det bara att lägga ner den spelsessionen.
testat facehugga med den?
hjälper så köart inte mot 400 pen tier 10
men i tier 8 så funkar den bra
Citera
2014-03-03, 09:13
Medlem
Salorms avatar
Till alla er som kört eller kör Obj 704, var ni nöjda med den? Alla jag pratat med snackar om hur jävla överjävligt bra den var och hur den krossade ISU-152 med hästlängder, men jag har verkligen inte lyckats alls med den vagnen.
Antingen har man (smyg?)nerfat den eller så är det något annat? Jag pennar inte, jag missar varannat skott som jag aldrig gjort med ISU-152 förut osv osv. Mina gubbar har 3 skills/perks så det bör inte vara där skon klämmer, men det känns som skotten hamnar precis vartsomhelst förutom där jag siktar, kan fan inte träffa en ladugårdsvägg om jag körde in i den just nu.
Citera
2014-03-03, 09:37
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Sedan jag stängde av assault har min map rotation varit helt okej. Blev så förbannat trött på de du nämner, fick defend om och om igen.

Å fasen, jag har förvisso inte något mot att försvara/anfalla, men om det ger bättre rotation är det värt att testa att stänga av den ett tag.

Citat:

Det där var nytt för mig. Så minnesbrist i spelet ger alltså fler av samma kartor? Låter som det är en riktigt rutten optimering. Funkar det att starta om spelet, eller ligger det på servrarna och resettas där?
Citera
2014-03-03, 09:49
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Precis, även om jag inte har den än så har jag mött den tusentals gånger och jag bouncar minst lika ofta på båda, speciellt om jagdpanther2 kan gömma mycket av sin tank bakom en sten. Det är också enklare att komma runt en Ferdinand i en light eller medium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in