Citat:
Ursprungligen postat av
Z.Z.
Tråkigt när en tjej använder kvinnoförnedrande epitet som "kaffeflicka". Du behöver inte gilla en persons politiska fokus/inriktning för att erkänna vederbörandes begåvning och hårda slit för rörelsen.
22
Jag är inte för kvotering. Den bästa utses. Har hört henne i debatt i p1. Det var mest svammel och stammande.
[quote=Z.Z.| Jo, Lång är en duktig debattör och dessutom trevlig som person. Plats 18 på listan innebär de facto en garanterad plats i riksdagen. Ser inte motsättningen. Ska man överanalysera kandidaternas placering på listan så måste ju det betyda att Linus Bylund, på plats 31, är oerhört långt ner i proportion till hur viktig han är för partiet.[/QUOTE]
Man skrämmer ju bort duktiga och dugliga personer genom att handla så här. Hur tror du David Lång känner? Linus Bylund kan ha plats 500 för mig, det kvittar. Det enda utmärkande med Bylund är väl fjortisfrisyrerna han har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Z.Z.
har ju full förståelse för beslutet[/url] och skriver att det inte finns några hard feelings SDU-ledningen och partiet emellan. Man ska inte försöka skapa konflikter som inte finns.

Han är ju en intelligent människa. Vad ska han säga? Han vill väl inte, i motsats till moderpartiet, ställa till bråk och elände i detta läge.
Jag vore glad om någon insatt person kan upplysa om vad de SDU:are som finns med på listan tillhör för distrikt? Är det distrikten som försökte kuppa bort Kasselstrand? Det har stor betydelse i sammanhanget.
Mvh / Ingrid