2014-01-19, 14:02
Medlem
8711s avatar
Fint med reklam på stora skärmar på Ullevi och Scandinavium i Göteborg:

http://www.gp.se/sport/1.2244309-reklamskylt-som-fatt-reaktioner
2014-01-19, 14:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Väldigt typiskt att SD's motståndare nu försöker stoppa SD från att göra reklam för sig.
Det blir nog mycket sådant i år. Då det här är i Göteborg så får man väl säga att klagandet är lite tyket.
2014-01-19, 14:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Riktigt fint

3.3% senaste EU-valet. Ett bra resultat bör således ligga på ca 8-9%. D.v.s en fördubbling + lite till. Ungefär som i riksdagsvalet.
Senast redigerad av MentosFruitcore 2014-01-19 kl. 14:41.
2014-01-19, 14:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Vad tror vi förresten om EU-valet i maj? 3,3% senast.

Jag skulle säga att 8% vore väldigt bra och är rimligt att tro. Alltså en bra bit över en fördubbling. Det skulle innebära uppemot 2 mandat vilket man inom Sverigedemokraterna sagt är målet. Vad tror ni andra SD:are här på för resultat i EU-valet? Är 8% rimligt?

Ni minns säkertatt SD tredubblade sig i förra EUP-valet och att media skrev att det var en katastrof och att det var en indikation på att SD inte skulle nå riksdagen osv...

Jag gissar på 7-8% De kommer garanterat in, ska bli intressant att se hur fett PP åker ur..
2014-01-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
För det första: Många av de som har sådana åsikter under början av gymnasiet har dom inte i slutet, med andra ord, bara för att unga "likar" SD i nuläge säger det inte att dom kommer rösta SD i framtiden.. För det andra likar jag SD på FB, för det första som ett skämt och för det andra för att se deras uttalanden. Så en "like" säger absolut ingenting om någonting.

Jag vill dock hävda att du är en av få som "likar" dem av någon annan anledning än ren sympati. Det är inte alls orimligt att anta att 99% av "likesen" baseras på sympati och ingenting annat. Det är som att säga att en hel del av rösterna 2010 berodde på något annat än sympati, till exempel på grund av att SD:s valsedlar hade snyggare färg.
2014-01-19, 14:54
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Riktigt fint

3.3% senaste EU-valet. Ett bra resultat bör således ligga på ca 8-9%. D.v.s en fördubbling + lite till. Ungefär som i riksdagsvalet.
10 % i Euvalet och 17.5 i riksdagsvalet är vad jag förväntar mig.
2014-01-19, 14:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack!
66 064 likes · 4,060 talking
https://www.facebook.com/SDjatack

http://privat.bahnhof.se/wb492673/20%20Main%20frame%20Facebook.html

Partiernas officiella hemsidor på Facebook

_____Parti_____Medlemmar
1 Sverigedemokraterna 66 064
2 Socialdemokraterna 33 302
3 Moderaterna 20 836

Medlemmar i SD ökar
Medlemmar på Facebook ökar
Opinionen ökar så småningom.
En annan intressant grej är att kolla upp partiernas hemsidor på www.alexa.com
SD störst även där.
2014-01-19, 15:37
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
17.5 i riksdagsvalet är vad jag förväntar mig.
Kom ner på jorden
2014-01-19, 16:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Det är som att säga att en hel del av rösterna 2010 berodde på något annat än sympati, till exempel på grund av att SD:s valsedlar hade snyggare färg.

I lokaltidningarna i flera förorter påstods det att många invandrare hade svårt att se skillnad på Sverigedemokraternas och socialdemokraternas valsedlar. Att det var ett problem, att det var svårt att skilja dom åt och att dom var för lika. Man ville se symboler på valsedlarna till nästa val, vilket väl nu kommer vara så eller(?)

Jag kan tycka att om man inte kan läsa eller se skillnaden på namnen eller listorna så finns det ingen anledning att man bör rösta. Man försökte även få fram att det behövdes stöd som indirekt skulle ifrågasätta om man ville rösta på Sverigedemokraterna, typ "den där vill du väl inte ha?", "du vill väl rösta på Mona Sahlin?" osv.

Det tragiska är att det är 100% sant. Man blir lite när man tänker på det seriöst.
2014-01-19, 17:32
Medlem
longbow4ys avatar
Tror att EU valet kommer att bli en skräll. Som får stora återverkningar på riksdagsvalet.

Det finns två uttalat EU-kritiska partier. V och SD. Opinionen mot EU är stark.
Dock inte i majoritet. Så de som är kritiska till EU har bara V och SD att välja mellan.
Tror många också ser EU-valet inte lika viktigt som vårt Svenska val varför man vågar chansa lite mer med sin röst. PP lyckades i EU-valet men inte i riksdagsvalet som exempel.

Därför tror jag, tvärtemot många här, att SD kommer lyckas mycket bättre i EU valet än vad opinionsmätningarna visar för riksdagsvalet. Det kommer i sin tur ge ett bättre utfall i riksdagsvalet.

Säg 11-12 % i opinionsundersökningarna i juni till riksdagsvalet.
20% utfall i EU valet. Jo det är fullt möjligt. De EU-kritiska har nästan inget annat val.
Det ger draghjälp till 16-17% i riksdagsvalet.
2014-01-19, 19:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
I lokaltidningarna i flera förorter påstods det att många invandrare hade svårt att se skillnad på Sverigedemokraternas och socialdemokraternas valsedlar. Att det var ett problem, att det var svårt att skilja dom åt och att dom var för lika. Man ville se symboler på valsedlarna till nästa val, vilket väl nu kommer vara så eller(?)

Jag kan tycka att om man inte kan läsa eller se skillnaden på namnen eller listorna så finns det ingen anledning att man bör rösta. Man försökte även få fram att det behövdes stöd som indirekt skulle ifrågasätta om man ville rösta på Sverigedemokraterna, typ "den där vill du väl inte ha?", "du vill väl rösta på Mona Sahlin?" osv.

Det tragiska är att det är 100% sant. Man blir lite när man tänker på det seriöst.

Det var gnälliga sossar som påstod det när deras eget parti tappade sympatisörer,alltså inget som på minsta vis var säkerställt.
2014-01-19, 19:19
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Kom ner på jorden

Riksdagvalet kan nog gå ännu bättre faktiskt.. kanske uppemot 20%..
speciellt med hävstångseffekten när kd och kanske inte centern kommer in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in