Citat:
Ursprungligen postat av
silikonslang
Men varför skulle föräldrarna valt det vägen, att gömma kroppen och ljuga under alla år
Ska dom varit med på det, i så fall varför bara M och inte syskonen
Ok om PD gjort något men vad skulle få föräldrarna att inte berätta om dom vet ?
Ja,om man det visste men läs min ena signatur tagen från David Payne.
David Payne: "We have a pact. This is our matter only. It is nobody else's business"
Har en väldig olustig känsla vad det gäller detta.
Vi ska komma ihåg att i Gaspars vittnesmål så var det inte bara Payne hon nämnde utan även Mr McCann.
När jag tittar på bilder på Maddie från McCann´s privata "fotoalbum" så kan jag säga att jag aldrig ens tänka tanken att fotografera min dotter på 3år i dom positionerna.
Förutom Gaspars och Martins vittnesmål har jag även en fundering kring själva resan till Portugal
David Payne ordnade denna resa och i polisförhör så fick han frågan,"Varför valde du Portugal"?
Visst,det är inget konstigt att resa till Portugal,men det är hans svar jag reagerar lite på.
Han säger att dom har varit där tidigare osv. men han säger att dom valde mellan Turkiet och Portugal,då valde han Portugal för att det var "of season" i Turkiet.
Klimatet är betydligt behagligare i södra Turkiet än i Algarve den här tidsperioden,både i luft och vatten.
Varför är det så konstigt med detta då?
Portugal hade inte(vet inte hur det är idag) inga lagar mot pedofili.
Som jag sa tidigare,om Payne talade sanning om besöket i 5A,att han såg Maddie vid liv där så var
Payne den sista "utomstående" som såg flickan,tillsammans med Kate och Gerry McCann.
Så när man lägger ihop dessa uppgifter och vittnesmål så kan jag inte bara se förbi detta,och det verkar inte PJ heller göra.
Portugals största tidning Correio da Manhã har hängt ut Payne som pedofil ett flertal gånger,senast i Januari.
Hur kommer det sig att inte Payne lämnat in någon stämnings ansökan mot tidningen?
Alla utom Webster vägrade göra ett Polygraf test,så brist på lögner fanns/finns det inte.