2014-03-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det är samma här,och jag tror på hundarna,men kroppen måste ligga ett tag för att hundarna ska kunna markera.
Återigen,lägenheten var så gått som kliniskt ren,skulle Gerry fixat detta när han var där kl.21?
Alla som har eller haft småbarn vet att det är fullständigt omöjligt att en 3-4 åring inte lämnar ett endaste spår efter sig,jag ser det som helt uteslutet.
Inte en tandborste,ingenting som kan leda till ett DNA fanns kvar i lägenheten.
Att det skulle inträffat något tidigare bekräftas av de källor i Portugal som säger att PJ har David Payne som misstänkt.
Han gjorde inga checkar,det var inte han som Martin Smith mötte.
Om Payne talar sanning att han träffade Maddie i lägenheten tidigare så var han den sista utom familjen som såg henne vid livet.

Men exakt VAD skulle payne gjort med madeleine? Och hur kommer det sig att föräldrarna i så fall mörkar alternativt inte vet?
Citera
2014-03-02, 14:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Men exakt VAD skulle payne gjort med madeleine? Och hur kommer det sig att föräldrarna i så fall mörkar alternativt inte vet?
Min personliga tolkning är att både Kate,Gerry och Payne vet mycket väl vad som skett.
Vad som mörkas?
Tråkigt att behöva sig det,men jag (och inte bara jag) misstänker starkt att Madeleine kan ha använts till något som hon borde.
Jag hoppas verkligen att jag har fel.
Både Yvonne Martin´s och Dr Katerina Gaspars vittnesmål är läsvärda vad det gäller Dr Payne.
Citera
2014-03-02, 18:20
Medlem
Citat:
Min personliga tolkning är att både Kate,Gerry och Payne vet mycket väl vad som skett.
Vad som mörkas?
Tråkigt att behöva sig det,men jag (och inte bara jag) misstänker starkt att Madeleine kan ha använts till något som hon borde.
Jag hoppas verkligen att jag har fel.
Både Yvonne Martin´s och Dr Katerina Gaspars vittnesmål är läsvärda vad det gäller Dr Payne.

Men varför skulle föräldrarna valt det vägen, att gömma kroppen och ljuga under alla år
Ska dom varit med på det, i så fall varför bara M och inte syskonen

Ok om PD gjort något men vad skulle få föräldrarna att inte berätta om dom vet ?
Citera
2014-03-02, 19:56
Medlem
Den försvunna hade skrikit kvällen innan och stört grannarna. Föräldrarna kanske därför drogade henne för att kunna festa bekymmerslöst. De trodde sedan, eventuellt felaktigt, att hon dött av drogen/sömnmedlet och försökte hitta en lösning på problemet som inte skulle resultera i förlorade läkarlegitimationer.
Citera
2014-03-02, 20:01
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
Den försvunna hade skrikit kvällen innan och stört grannarna. Föräldrarna kanske därför drogade henne för att kunna festa bekymmerslöst. De trodde sedan, eventuellt felaktigt, att hon dött av drogen/sömnmedlet och försökte hitta en lösning på problemet som inte skulle resultera i förlorade läkarlegitimationer.

Och kanske framförallt ett mångårigt fängelsestraff för försummelse....
Citera
2014-03-02, 20:02
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Men varför skulle föräldrarna valt det vägen, att gömma kroppen och ljuga under alla år
Ska dom varit med på det, i så fall varför bara M och inte syskonen

Ok om PD gjort något men vad skulle få föräldrarna att inte berätta om dom vet ?
Ja,om man det visste men läs min ena signatur tagen från David Payne.
David Payne: "We have a pact. This is our matter only. It is nobody else's business"
Har en väldig olustig känsla vad det gäller detta.
Vi ska komma ihåg att i Gaspars vittnesmål så var det inte bara Payne hon nämnde utan även Mr McCann.
När jag tittar på bilder på Maddie från McCann´s privata "fotoalbum" så kan jag säga att jag aldrig ens tänka tanken att fotografera min dotter på 3år i dom positionerna.
Förutom Gaspars och Martins vittnesmål har jag även en fundering kring själva resan till Portugal
David Payne ordnade denna resa och i polisförhör så fick han frågan,"Varför valde du Portugal"?
Visst,det är inget konstigt att resa till Portugal,men det är hans svar jag reagerar lite på.
Han säger att dom har varit där tidigare osv. men han säger att dom valde mellan Turkiet och Portugal,då valde han Portugal för att det var "of season" i Turkiet.
Klimatet är betydligt behagligare i södra Turkiet än i Algarve den här tidsperioden,både i luft och vatten.
Varför är det så konstigt med detta då?
Portugal hade inte(vet inte hur det är idag) inga lagar mot pedofili.
Som jag sa tidigare,om Payne talade sanning om besöket i 5A,att han såg Maddie vid liv där så var Payne den sista "utomstående" som såg flickan,tillsammans med Kate och Gerry McCann.
Så när man lägger ihop dessa uppgifter och vittnesmål så kan jag inte bara se förbi detta,och det verkar inte PJ heller göra.
Portugals största tidning Correio da Manhã har hängt ut Payne som pedofil ett flertal gånger,senast i Januari.
Hur kommer det sig att inte Payne lämnat in någon stämnings ansökan mot tidningen?
Alla utom Webster vägrade göra ett Polygraf test,så brist på lögner fanns/finns det inte.
Senast redigerad av 2big4you 2014-03-02 kl. 20:32.
Citera
2014-03-02, 21:26
Medlem
.
Senast redigerad av FimpeDimpen 2014-03-02 kl. 21:48.
Citera
2014-03-02, 22:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
David Payne: "We have a pact. This is our matter only. It is nobody else's business"
Vi ska komma ihåg att i Gaspars vittnesmål så var det inte bara Payne hon nämnde utan även Mr McCann.
När jag tittar på bilder på Maddie från McCann´s privata "fotoalbum" så kan jag säga att jag aldrig ens tänka tanken att fotografera min dotter på 3år i dom positionerna.
Förutom Gaspars och Martins vittnesmål har jag även en fundering kring själva resan till Portugal
David Payne ordnade denna resa och i polisförhör så fick han frågan,"Varför valde du Portugal"?
Visst,det är inget konstigt att resa till Portugal,men det är hans svar jag reagerar lite på.
Han säger att dom har varit där tidigare osv. men han säger att dom valde mellan Turkiet och Portugal,då valde han Portugal för att det var "of season" i Turkiet.
Klimatet är betydligt behagligare i södra Turkiet än i Algarve den här tidsperioden,både i luft och vatten.
Som jag sa tidigare,om Payne talade sanning om besöket i 5A,att han såg Maddie vid liv där så var Payne den sista "utomstående" som såg flickan,tillsammans med Kate och Gerry McCann.
Så när man lägger ihop dessa uppgifter och vittnesmål så kan jag inte bara se förbi detta,och det verkar inte PJ heller göra.
Portugals största tidning Correio da Manhã har hängt ut Payne som pedofil ett flertal gånger,senast i Januari.
Hur kommer det sig att inte Payne lämnat in någon stämnings ansökan mot tidningen?
Alla utom Webster vägrade göra ett Polygraf test,så brist på lögner fanns/finns det inte.

Är Payne dömd för pedofili? Har han blivit dömd för annat?
Citera
2014-03-02, 22:21
Medlem
Citat:

Mkt mkt mysko och skrämmande allt, så många frågor som man vill ha svar på.
Kan tycka om vi säger att det är föräldrarna och PD ihop ( är det fler så är det ju ännu mer sjukt att alla varit tyst i alla år ) som gjort något och sen gjort sig av med kroppen, att föräldrarna på något sätt borde älskat sitt barn, att dom inte bara kastade kroppen utan vet vart den är begravd

Med lite tur nu när småsyskonen börjar växa upp, säger och frågar dom om M vilket gör att föräldrarna inte orkar ljuga mer
Citera
2014-03-03, 00:14
Medlem
T-Paxs avatar
Var kan man se Mccann's privata bilder på Maddie?

Sen undrar jag, vem betalade resan? Betalade de var för sig eller stod DP för kalaset tro?
Citera
2014-03-03, 21:08
Medlem
2big4yous avatar
En källa i PJ´s utredning säger idag att dom har varnat MET Police och den brittiska media cirkusen som präglat fallet,zigenare,tjuvar och att PJ har en död traktorförare som huvudmisstänkt.
PJ har tröttnat på dessa lögner och skickar en fin bredsida till London.
Vi har sett att rapportering har avtagit i brittisk MSM de senaste 2 veckorna.
Nu har nog inte MET läkt speciellt mycket av detta utan det är som bekant McCann´s PR chef Mitchell som får ta åt sig äran från PJ.
PJ i Portugal följer än idag Amaral´s klassiska ord,"Justice works in silence".
http://www.ionline.pt/artigos/portugal/maddie-pj-avisa-ingleses-nao-quer-ver-investigacao-nos-jornais/pag/-1

http://portugalresident.com/madeleine-case-pj-investigators-%E2%80%98hit-back%E2%80%99-at-british-press
Citera
2014-03-03, 21:46
Medlem
Vilken förälder vågar lämna en aktiv och energisk 3-åring med sömnproblem sovandes ensam i en olåst semesterlägenhet??

Endast föräldrar som medicinerat barnet med sömnmedel såklart.

Barn med grava sömnproblem kan i vissa fall behandlas med sömnmedel och vi vet ju ingenting om huruvida stod under sådan behandling eller inte.

Om madeleine inte behandlades för sömnproblem så får man kanske väga in kulturella skillnader och föräldrarnas yrken som förmildrande omständigheter.

Jag är helt övertygad om att madeleine var medicinerad med sömnmedel den kvällen.
Senast redigerad av FimpeDimpen 2014-03-03 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in