Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-02, 18:50
  #14545
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Tydligen är han i Ukraina nu och gör en egen liten Jihad!
Jihad? Ja, han tillsammans med andra svenskar är i Ukraina för att som man menar hjälpa de ukrainska nationalisterna på olika sätt.
https://www.realisten.se/2014/03/01/darfor-maste-vi-stodja-nationalisterna-i-ukraina/

Det behöver man ju förstås inte nödvändigtvis sympatisera med - även om jag gör det. Men vad har det med Jihad att göra?
Citera
2014-03-02, 18:54
  #14546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jihad? Ja, han tillsammans med andra svenskar är i Ukraina för att som man menar hjälpa de ukrainska nationalisterna på olika sätt.
https://www.realisten.se/2014/03/01/darfor-maste-vi-stodja-nationalisterna-i-ukraina/

Det behöver man ju förstås inte nödvändigtvis sympatisera med - även om jag gör det. Men vad har det med Jihad att göra?

Så di stöttar att Ukraina ska vara med i EU?
Citera
2014-03-02, 18:55
  #14547
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Så di stöttar att Ukraina ska vara med i EU?

Nej.
Citera
2014-03-02, 19:13
  #14548
Medlem
Vad är målet då? Vad vill herr Skillt uppnå?
Citera
2014-03-02, 19:25
  #14549
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Vad är målet då? Vad vill herr Skillt uppnå?
Att etnonationalister tar makten i landet förmodar jag.
Citera
2014-03-02, 19:32
  #14550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att etnonationalister tar makten i landet förmodar jag.
Ja han kommer säkert göra skillnad snacka om en egoboost. Patetiskt
Citera
2014-03-02, 19:33
  #14551
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trasymachos
Folknationalism gavs inte ut av Nordiska förlaget, utan av Peter Melander.
Stämmer bra nu när jag tittar i den, mitt misstag

Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Ja han kommer säkert göra skillnad snacka om en egoboost. Patetiskt
Tja, att åtminstone försöka göra någonting är ju ofta bättre än att bara sitta och rulla tummarna och inte göra ett skit. Att försöka smutskasta det fåtal som faktiskt är aktiva bara för att majoriteten av olika skäl är passiva känns som ett märkligt grepp, helt oavsett vad det handlar om.

Svenskarna på plats är ju inte ens en stridande trupp vad jag förstår det som, utan där för att hjälpa till och underlätta med annat. Så var väl åtminstone tanken från början, vad som händer nu när/om det blir "krig" återstår väl att se.

På Nationells kommentarsfält hoppas man tydligen att Skillt och Söderman blir ihjälskjutna av pro-judiska antinationalister, så det verkar vara lite olika.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-02 kl. 19:42.
Citera
2014-03-02, 19:55
  #14552
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Jo det är sant och jag håller med dig. Måste ha missat att partiet ser sig självt som revolutionärt bara. Hittar heller inget om det på hemsidan?
Missförstå mig inte, jag är en sympatisör som också hyser den största misstro för den skendemokrati vi har idag men det är väldigt stor skillnad mellan de två sätten att uppnå makt/mål.
Visst kan ett parti ha gräsrotsaktivism i olika former, det har ju alla partier mer eller mindre, men att kalla det för revolutionärt arbete är att ta i.
Jag erkänner att jag är lite ambivalent i den här frågan.

Det viktigaste i dagsläget är ju inte i första hand att SvP ska ta över makten, utan att folk ska komma till insikt och vakna upp ur dvalan. Resten kommer att ge sig självt så småningom.
Citera
2014-03-02, 20:23
  #14553
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Ja han kommer säkert göra skillnad snacka om en egoboost. Patetiskt

De försöker ju åtminstone göra någonting, istället för att bara sitta stilla och titta på. Det ska de ha all heder för.
Citera
2014-03-02, 20:36
  #14554
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Jag har gått och grubblat en hel del senaste åren om hur jag ska lägga min röst 2014. Det har stått mellan SD och SvP. Jag hade hoppats på att Jansson, Lång, Kasselstrand m.fl. skulle kunna lyckas dra partiet mot en mer hälsosam nationalism. Tyvärr verkar ju judarna ha lyckats kuppa sig till makten i SD, inte minst ser man det på deras preliminära riksdagslista. Så en röst på SD känns bortkastad ur ett nationalistiskt perspektiv.

Jag har några frågor till SvP:

1. När dyker SvP upp med sin riksdagslista?
2. Kommer det att komma videoklipp på valbara representanter där dom presenterar sig och sina hjärtefrågor?
3. En valfond med mycket pengar finns ju till förfogande, hur ska man förvalta dom i valrörelsen? Täckning till samtliga hushåll?
4. Vad hoppas man på att få i röstantal till Riksdagen?
Citera
2014-03-02, 20:43
  #14555
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
De försöker ju åtminstone göra någonting, istället för att bara sitta stilla och titta på. Det ska de ha all heder för.

Detta, kan inte nog starkt betonas. Det är ett faktum att nationella dagligen - i många år- suttit och hetsat för revolution osv, men sällan ens öht organiserat sig - dessa har ingen rätt att yttra sig kring de nationalister som reser till Ukraina.

- Det må hända att Svoboda & Sektorn inte är optimala samarbetspartners(Den senaste tidens uttalanden osv pekar på det dessvärre) men det förändrar inte det faktum att de ukrainafrivilliga faktiskt gör något. De är på plats i en av Europas största länder, där en revolution nyss genomförts, de knyter kontakter och skapar inflytande. De spelar en mycket viktig roll, och det är min övertygelse att de kontakter och den erfarenhet dessa herrar nu får kommer att vara av yttersta vikt vid kommande revolutioner i Europa.
Citera
2014-03-02, 20:54
  #14556
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
1. När dyker SvP upp med sin riksdagslista?
När är sista datumet för dessa att lämnas in? I vår någon gång va?

Citat:
2. Kommer det att komma videoklipp på valbara representanter där dom presenterar sig och sina hjärtefrågor?
Det kommer att komma någon form av intervjuer med de flesta kandidater på Realisten. Det är vad jag vet.

Citat:
3. En valfond med mycket pengar finns ju till förfogande, hur ska man förvalta dom i valrörelsen?
Valsedlar, flygblad och utskick bland annat vad jag förstår det. Dock inte jag som sköter den biten.

Citat:
4. Vad hoppas man på att få i röstantal till Riksdagen?
10.000 röster eller mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in