2014-03-02, 15:58
Medlem
Kollade numret på paketet, asså den lappen som Posten klistrat på. På deras hemsida står det en vikt på 1,9kg vilket låter rimligt för en flaska med kartong. Etiketten med 8kg sitter under postens lapp och det verkar som sändningen brutits och posten fått en del först, kanske kommer det två paket till imorgon.
Citera
2014-03-02, 17:27
Medlem
islandmountain10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGKB-FOTO
Ta scanbolaget och OWD! Posten kolla då aldrig leg. Man skriver bara på

Troligen blir det dem!
Men när man registrerar sig på deras sida, ska man då fylla i sitt riktiga födelse datum (1995, 18 år), eller ska man ange ett falskt födelsedatum där man är över 20?

Det blev inga protester på sidan iallafall när man fyllde i ett födelsedatum med en alldeles får ung ålder, men är rädd att de protesterar när man redan har betalat och att man då inte får tillbaka sina pengar...
Men om man istället skriver att man är 20 så kanske det blir problem vid mottagande av paketet om de plötsligt skulle kräva leg, och ser att åldern på legget inte stämmer överens med åldern på beställaren!

Tacksam för tips!
Citera
2014-03-02, 20:08
Bannlyst
Om jag söker vodka vilken som helst bara så billigt som möjligt att beställa hem per liter, vilken hemsida bör jag köpa från?
Citera
2014-03-02, 21:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik165
Om jag söker vodka vilken som helst bara så billigt som möjligt att beställa hem per liter, vilken hemsida bör jag köpa från?
Vinosencasa tar 67,81:- för 1L och har inte sett billigare hos någon annan.
Citera
2014-03-03, 01:08
Medlem
Överviktigs avatar
Spånat runt lite nu, hade gärna velat hitta något ställe där man kan köpa öl billigt utan att frakten sen skjuter i höjden pg a vikten, kanske bara drömtänkande?
Citera
2014-03-03, 02:55
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Spånat runt lite nu, hade gärna velat hitta något ställe där man kan köpa öl billigt utan att frakten sen skjuter i höjden pg a vikten, kanske bara drömtänkande?
Du måste verkligen köpa riktigt stora mängder, till ett värde av kanske minst 1500kr för att komma upp i lönsamma nivåer. Det billigaste är om du har vägarna förbi Tyskland och fyller bilen med weissebier och Ale's och annat gott, då lönar det sig.

Kort sagt, öl är för dyrt i förhållande till sin vikt. Men frakten blir billigare per kg ju högre du kommer upp. Fat kan också vara nåt för dig tror jag.

Exempelpris:
Säg att du gillar Erdingers Veteöl.

Erdinger Weissbier Hefe 12x0,5 l
http://www.vinsajten.com/SE/Catalog/...eer/66689.html

Om vi köper 6 enheter, så blir det 72 öl sammanlagt.

Kostnad 752 SEK
Frakt 522 = 1274

Pris hos Systembolaget 22,6 kr per styck, alltså sammanlagt 1627 kronor. (1627-1274= 353)

Du sparar alltså 353 kr på att köpa 72 stycken öl i det här exemplet. 17,6 kr per styck. Ju högre desto mer sparar man.
Senast redigerad av ManJuice 2014-03-03 kl. 03:29.
Citera
2014-03-03, 09:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Om du inte är en finsmakare och vågar ta risken med fraktbolaget TSD Freight som samarbetar med Bussgods och ibland fastnade i tullen förr så är Sprit & Vin ganska billiga på öl.
Vill du inte ta den risken så blir du tvungen att handla större mängd för att få bättre fraktpris t.ex så blir det ca 130:-/lock om du köper 22 st. lock Harboe Dark 5,2% hos Vinsajten med E-Box Delivery för frakten.
Citera
2014-03-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marco.A
3x Köstritze ... 0,5 l 462,00 kr
Scan-Shipping 399,69 kr
Totalt 861,69 kr

Pris www.drinkexport.com

eller www.vinsajten.com

3x Köstritze ... 0,5 l 475 kr
formica skifte 557.71kr

Totalt 1014,71 kr

Använd hellre E-box när du beställer, de använder sig av DHL och Posten hemkörning och kostar 434 kronor i frakt för samma öl. Formica använder sig av Bussgods, vilket gör att du får hämta själv och det är betydligt större risk att råka ut för tullens långa arm...
Citera
2014-03-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islandmountain10
Troligen blir det dem!
Men när man registrerar sig på deras sida, ska man då fylla i sitt riktiga födelse datum (1995, 18 år), eller ska man ange ett falskt födelsedatum där man är över 20?

Det blev inga protester på sidan iallafall när man fyllde i ett födelsedatum med en alldeles får ung ålder, men är rädd att de protesterar när man redan har betalat och att man då inte får tillbaka sina pengar...
Men om man istället skriver att man är 20 så kanske det blir problem vid mottagande av paketet om de plötsligt skulle kräva leg, och ser att åldern på legget inte stämmer överens med åldern på beställaren!

Tacksam för tips!

Eftersom posten knappast kan veta att det är sprit, varför skulle dom kräva leg? Enda dom kan kräva leg för är att de skall komma till den mottagaren paketet är till.
Citera
2014-03-04, 02:56
Medlem
islandmountain10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGKB-FOTO
Eftersom posten knappast kan veta att det är sprit, varför skulle dom kräva leg? Enda dom kan kräva leg för är att de skall komma till den mottagaren paketet är till.

Ok, så jag bör alltså ange att jag är 20 när jag beställer?
Citera
2014-03-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islandmountain10
Ok, så jag bör alltså ange att jag är 20 när jag beställer?

Det ska du absolut göra. Posten förstår att det är alkoholhaltiga drycker, men som sagt, de vet inte. Och det var en i tråden som Posten skulle leverera till, men han var inte hemma och då tog hans lillebror emot paketet (Hans lillebror var i 10-års åldern tror jag) haha!
Citera
2014-03-04, 13:04
Medlem
Precis som Skyltpatrullen skriver, uppge att du är 20.

En gång när ja beställde frågade postgubben mig om det var sprit, då sa jag mycket troligt.
Då sa han bara " jag fick med hem en sån låda från OWD när jag beställde "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in