2014-03-01, 17:09
Medlem
mr13377s avatar
Kommer absolut inte rösta på SD efter det hör, vilket skämt.
Citera
2014-03-01, 17:13
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag förstår att du känner tillförsikt. Det finns mycket att jobba med här för krafter som vill söndra och härska gentemot SD.

Partiledningen går all in på att sätta beskedliga lojalister på listan, samtidigt som man utelämnar populära (men mer svårstyrda) personer som Kasselstrand och Alfsson. Därmed har man trampat både ungdomar och självgående nätaktivister på tårna. De två enskilt viktigaste motorerna i den opinionsbildning som sker i vardagen och som varit motgiftet mot medias mobbing. Så, grattis - partiet går in i valrörelsen genom att sätta sitt eget framgångsrecept ur spel.

Om du anklagar SD för att vara ett toppstyrt, nepotistiskt parti har du helt rätt. Ett "populistiskt" parti som får den stämpeln är illa ute, eftersom det per definition består av sympatisörer som misstror pampfasoner och snabbt kan vända sig mot det man uppfattar som folkförakt. Där har du en massa befogat split att så - grattis.

Dessutom är det lätt att peka på exempel på listan som kommer undan från "nolltoleransen", eftersom de är team players - att kalla afrikaner "aphelveten och pensionsräddare" utgör inget hinder mot att representera SD i riksdagen. Dels kan Jimmie få svårt att förklara detta exempel i slutdebatten i TV, dels är det ett kalasexempel på dubbla måttstockar för kompisgänget.

Om jag var du skulle jag också belysa att det finns krafter i SD som inte anser att det finns etniska svenskar - tar du avstamp i Åkessons intervju med Göran Rosenberg och fyller på med poster från topplojalister som SD-Kalle och Z.Z. så kommer du reta gallfeber på mången en hederlig Sverigevän, jag lovar. Hint: De har helt olika syn på hur acceptabel s.k. "etnonationalism" är beroende på om det gäller Israel eller Sverige.

Jobbade jag på att sänka SD så skulle jag identifiera dessa svaga punkter: Pampvälde och svikna principer, dubbla måttstockar och desillusionerade gräsrötter. Glöm alla vanliga töntiga smutskastningskampanjer, de genererar bara sympati för offret. Kan du få partiledningen och Jimmie att framstå som mobbarna och de giriga opportunisterna så kan du ge partiet en rejäl pyspunka.

På det hela taget är det alltså bara att gratulera, även om Reinfeldt, Ullenhag, Romsson och Fridolin kommer att säkra platserna för en hel del av kandidaterna, alldeles oavsett. Det är ju inte alltid det handlar om att vara bäst. Minst jävla dålig räcker långt ibland.

Mycket bra inlägg! Media har förgäves letat länge efter något som skall få SD att dala, nu hinner de troligen före själva. Om partiet inte tål falanger utan vill hålla si så här smalt kommer det kosta mer än det tror!
Citera
2014-03-01, 17:21
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Vilka är de kriminella och vad har de blivit dömda för?
Runar Filper
"13 gånger har han dömts, flera gånger till fängelsestraff. Rubriceringarna är alltifrån misshandel, hets mot folkgrupp, stöld och narkotikabrott. Men i dag säger Filper att han lämnat brottets bana bakom sig."
http://www.da.se/home/da/home.nsf/unid/078bbe05c16425ba41256c6f003d7dca?OpenDocument

Roger Hedlund
"dömd förmisshandel 2001, Hedlund ska enligt domen ha sprutat tårgas i ansiktet på en man varefter en annan man slog samme man i ansiktet."
http://petterssonsblogg.se/2013/09/12/expressen-storsatsar-mot-sd/
Citera
2014-03-01, 17:34
Medlem
Finns fler kriminella än så på listan.

Nr 2, Carina Herrstedt, dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 20, Markus Wiechel, också dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 31, Linus Bylund, dömd för våld mot tjänsteman.

Att begå brott är ingenting som hindrar en karriär inom SD så länge man är lojal mot partitoppen.
Citera
2014-03-01, 17:44
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong2
Runar Filper
"13 gånger har han dömts, flera gånger till fängelsestraff. Rubriceringarna är alltifrån misshandel, hets mot folkgrupp, stöld och narkotikabrott. Men i dag säger Filper att han lämnat brottets bana bakom sig."
http://www.da.se/home/da/home.nsf/unid/078bbe05c16425ba41256c6f003d7dca?OpenDocument

Roger Hedlund
"dömd förmisshandel 2001, Hedlund ska enligt domen ha sprutat tårgas i ansiktet på en man varefter en annan man slog samme man i ansiktet."
http://petterssonsblogg.se/2013/09/12/expressen-storsatsar-mot-sd/

Ifall det stämmer känns de väldigt konstigt att man har med dessa personer på en vallista, hur tänker man egentligen? Extremt mycket uppmärksamhet kommer läggas på detta istället för på politiken och man blir knappast trovärdiga som ett parti mot brottslighet med två tidigare grovt kriminella i riksdagen.
Citera
2014-03-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ifall det stämmer känns de väldigt konstigt att man har med dessa personer på en vallista, hur tänker man egentligen? Extremt mycket uppmärksamhet kommer läggas på detta istället för på politiken och man blir knappast trovärdiga som ett parti mot brottslighet med två tidigare grovt kriminella i riksdagen.

Fast värre än de många personerna med diverse brott i bagaget är ju att man har valt att ta in en massa totalt okvalificerade pajasar som helt saknar meriter, bortsett från att de är lojala mot partiledningen. Det är en bedrövlig nepotism som råder inom partiet.

Här ägnar sig Jimmie Åkessons stendumma svärmor Margareta Larsson (hon hette förut Sandstedt) åt diverse halsbrytande räkneövningar i riksdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE

Tror någon att hon är nummer 10 på listan tack vare sina meriter?
Citera
2014-03-01, 18:05
Medlem
Citat:

Vad det gäller Runar så hade han någon form av beroende problematik för länge sedan med ett lite struligt liv. Men domarna ligger långt tillbaka i tiden och han är en helt annan person idag. Alla måste få en andra chans i livet.

Roger Hedlund är en ytterst kompetent person och är hjärnan bakom SDs starkaste fäste norr om Skåne. Han blev överfallen av AFA ligistrar för över 10 år sedan och gjorde misstaget att lyckas med att försvara sig framgångsrikt och blev dömd på kuppen. Mer ödmjuk och snäll kille får man leta efter.
Citera
2014-03-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Fast värre än de många personerna med diverse brott i bagaget är ju att man har valt att ta in en massa totalt okvalificerade pajasar som helt saknar meriter, bortsett från att de är lojala mot partiledningen. Det är en bedrövlig nepotism som råder inom partiet.

Här ägnar sig Jimmie Åkessons stendumma svärmor Margareta Larsson (hon hette förut Sandstedt) åt diverse halsbrytande räkneövningar i riksdagen:

Tror någon att hon är nummer 10 på listan tack vare sina meriter?
Tror du att det är en slump att SD har svårt att hitta frivilliga med hög kompetens? Och självklart, så menar jag inte att sådana personer inte finns, men hur många av dem är beredda på att bryta sig ur sina pågående liv, med enstaka vänner som säger upp bekantskapen, förstörd karriär och att alltid behöva vara försiktig, för att undvika överfall från gatuterrorister etc En aktiv sverigedemokrat måste stå ut med betydligt mer än aktiva från andra partier.
Citera
2014-03-01, 18:24
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald

Haha killen bredvid ser lätt orolig ut
Citera
2014-03-01, 18:38
Medlem
Citat:

I går lät det helt annorlunda, då var listan det bästa som hänt Sverige. Kommit till sans med vansinnet?
Citera
2014-03-01, 18:38
Medlem
huruvida de har haft någon dom på sig eller inte, är det så noga? Tycker inte jag, däremot är det viktigt att se på vad för sorts människor de är idag, och det är ju uppenbart att SDs valsedel ser väldigt svag ut. Nepotism och karriärrister. Tror inte Åkesson är så noga med så mycket annat än att förse sig själv så mycket som möjligt, och inte är han ensam om det heller antar jag.
Citera
2014-03-01, 18:39
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
I går lät det helt annorlunda, då var listan det bästa som hänt Sverige. Kommit till sans med vansinnet?

Nja, jag gillade faktumet att Paula Bieler, Oscar Sjöstedt och Hanna Wigh stod högt upp på listan. Övriga kandidater uttryckte jag inga åsikter kring, vad jag vet iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in