2014-03-01, 09:41
Medlem
Vad tror ni om de andra kandidaterna på listan? Jag ser det inte som omöjligt att exempelvis de som står mellan 40-50 kan komma att bli aktuella. Skulle SD få två mandat i EU-parlamentet försvinner dessutom både Winberg (plats 21) och Lundgren (plats 25) vilket öppnar upp för en del nya namn.

Kanske finns det någon på listan efter plats 40 som kan vara intressant att personkryssa?
Senast redigerad av Saknas 2014-03-01 kl. 09:43.
Citera
2014-03-01, 11:20
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Kul? På vilket sätt? Skrattretande?

Nej kul eftersom jag är helt övertygad om att hennes åsikter representerar extremt många av de nya medlemmarna som tillkommit de senaste åren. Människor som inte känner igen sig i en hård nationalistisk retorik men som fortfarande för den delen är kritiska mot invandringen och splittringspolitiken. Blir Paula Bieler en huvudfigur i SD kommer hon både hålla kvar de nyblivna väljarna och samtidigt locka fler.
Citera
2014-03-01, 11:27
Medlem
profeminisms avatar
Intressant att SD nu tagit bort kravet på att sina medlemmar inte ska vara kriminella för att få vara med på riksdagslistan.
Många sågspånsskallar på den listan, vilket kanske är bra iofs
2018 kommer SD att åka ur riksdagen.
Citera
2014-03-01, 11:28
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Jag frågade efter meriter. Hon har tydligen inga eftersom som du svamlar om framtoning. De gånger jag sett henne framträda har hon bara varit pinsam. Precis som den bortgjorda mopsen i EU-debatten.

Meriter betyder bara något ifall det gör politikern till en bättre politiker. I fallet Paula Bieler är uppenbarligen hennes meriter irrelevanta då hon fortfarande kan presentera partiets åsikter bättre än många andra. Jag är inte ute efter meriter utan efter en bra politiker som kan företräda mina åsikter.
Citera
2014-03-01, 12:10
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Jag kan inte släppa den här jävla listan. Vilket fegt jävla mellanmjölks äckelparti de har blivit! I tio år har man stöttat ett skitparti, en kontrollerad jävla opposition utan kulor och nationalism. Hur länge orkar ni som kallar er något sånär nationella ta skiten? Det är dags att på allvar börja se SD som en fiende.
Det är slut med att försvara SD. Det är slut med att försöka få lätt invandringskritiska vänner och anhöriga(som man vet inte är mogna för SvP) att rösta på SD. Det blir soffan i EU-valet.

Hur kan någon som är i sina sinnes fulla bruk och nationalist vara nöjd med den här listan? Du som röstat SD innan 2010, snälla säg mig om du gillar vad du läser. Paula Bieler 6:a

Kan inte ni som vägrar lämna skiten åtminstone göra någon form av uppror för att kräva lite SDU:are på listan? Ser ut att bli en valrörelse utan gräsrotsengagemang det här.

Hej,
Undrar ifall man kan stryka namn på listan (exempelvis Paula Bieler). Räknas rösten då?

Hälsningar / Ingrid
Citera
2014-03-01, 12:34
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Hej,
Undrar ifall man kan stryka namn på listan (exempelvis Paula Bieler). Räknas rösten då?

Hälsningar / Ingrid
Du kan stryka namn på listan, och rösten räknas fortfarande, men det gör ingen skillnad för om Paula Bieler kommer in eller inte så det är ganska meningslöst.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/valsedlar_och_personrostning/personrosta/
Citera
2014-03-01, 12:40
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profeminism
Intressant att SD nu tagit bort kravet på att sina medlemmar inte ska vara kriminella för att få vara med på riksdagslistan.

Ja, det börjar bli ont om kompetens nu när partiet växer så det knakar.
Citera
2014-03-01, 12:57
Medlem
Ankanins avatar
Varför är Kasselstrand inte med? Varför står Bieler ens med om Kasselstrand inte är med? Vad har hon för kvalifikationer annat än att hon är en judinna som försökt förstöra för SDU?

Det är synd att Bieler är så högt upp, annars kanske vi kunde organiserat något gemensamt personkryss för att peta ur henne. Jag hade i alla fall personkryssat Kasselstrand om han var med.
Citera
2014-03-01, 13:19
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Vilka är de kriminella och vad har de blivit dömda för?
Citera
2014-03-01, 13:22
Medlem
medelklassmans avatar
Tydligen är Sd:s modell att ha en central och toppstyrd valkommite för hela landet och göra en nationell vallista för hela landet inför riksdagsvalet.

De flesta andra partier har förstås valsedlar med kandidater för/från den valkrets som valsedeln gäller för att få någon form av lokal/regional koppling som skall ge en fernissa av lokaldemokrati.

De flesta partier börjar lokalt och regionalt och utvecklas senare till ett landsomfattande parti och då är det självklart att man lokalt och regionalt utser sina kandidater till ett riksdagsval.

Även om man bör vara vaksam mot Sd:s toppstyrning och oförmågan att bredda sin partiorganisation, lokal och regional representation så är väl bakgrunden helt enkelt att partiet växt så snabbt och att man snarare börjat med riksdagsrepresentation än lokal kommunal verksamhet.

Man har helt enkelt inte en fungerande och landsomfattande lokal och regional organisation som klarar att få fram vettiga kandidater med korrekt vandel som kan anses vara representativa.

Givet alla självförvållade incidenter och Msm:s fablaisse att punktbevaka dessa så tror man att en central utnämning som tvättar bort alla tänkbara knäppskallar, strålkärringar och mörkermän ger en bättre kvalitet på kandidaterna.

Av bara farten så synes det dock som att man också tar bort väl fungerande och lokala profiler som på något sätt uppfattas som för starka eller utmanar den innersta kretsens inflytande eller planer.

Det här är kanske rätt just nu men på sikt, om partiet vill fortsätta utvecklas och växa, så måste de lokala och regionala avdelningarna få mer inflytande.

Alfsson och Kasselstrand borde ha fått chansen - de är regionalt och fraktionsmässigt starka och deras egenskaper och inflytande hade stärkt partiet - jämfört med de mer oprövade och okända kandidater som nu fått deras platser.
Senast redigerad av medelklassman 2014-03-01 kl. 13:35.
Citera
2014-03-01, 13:22
Medlem
Citat:
Var snäll och berätta hur du definierar kriminell? Ganska oseriöst att ett krav på att ledamöterna ska vara ostraffade, om man snattade en gång för 20 år sedan ska det vara ett hinder för att kandidera till riksdagen?
Citera
2014-03-01, 14:24
Medlem
Jag förväntade mig att de skulle våga ha med Kasselstrand på listan, inte att fegisarna skulle placera honom bland de 50 översta, men jag utgick ifrån att han skulle vara med.

Listan bestod mest av knapptryckande bruntungor. Vi vet sedan tidigare att partitoppen är livrädda för konkurrens, men så här fega trodde jag inte att de var.

Alfsson har en förmåga att synas, hans blogg ploppar ju ständigt upp på Google, det är mer än man kan säga om Sd Kuriren.

Fint av Jimmie att placera svärmor aka. Margareta Larsson på tionde plats, ingen inbillar sig väl att hon har den placeringen p.g.a. att hon är en av Sd:s tio vassaste politiker.

Om det här blir den slutgiltiga listan kan de glömma min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in