2014-03-01, 15:06
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Meriter betyder bara något ifall det gör politikern till en bättre politiker. I fallet Paula Bieler är uppenbarligen hennes meriter irrelevanta då hon fortfarande kan presentera partiets åsikter bättre än många andra. Jag är inte ute efter meriter utan efter en bra politiker som kan företräda mina åsikter.

Det är lite roligt med Fröken kuppare... eh Bieler. Hur i hela friden får ett parti för sig att välja in en person i partistyrelsen som bevisligen har försökt kuppa sig fram politiskt? Utmanövrera, konspirera, trampa folk på tårna har tant Bieler gjort, men uteslutning? Nej nej...då åker man rätt in i partistyreslen.

Hon var till och med så dålig på att kuppa sig fram att hon misslyckades. Så visst anser man att hon hör hemma i partistyrelsen och som riksdagsledamot ( ) så kan man nog inte se meriter som någonting annat än irrelevanta.

Herre Jesus Amalia! Hur många personröster ska hon lyckas få och hur smutsigt tar hon dem? Hur många av hennes släktingar kommer rösta på henne?
Citera
2014-03-01, 15:11
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Jag förväntade mig att de skulle våga ha med Kasselstrand på listan, inte att fegisarna skulle placera honom bland de 50 översta, men jag utgick ifrån att han skulle vara med.

Listan bestod mest av knapptryckande bruntungor. Vi vet sedan tidigare att partitoppen är livrädda för konkurrens, men så här fega trodde jag inte att de var.

Alfsson har en förmåga att synas, hans blogg ploppar ju ständigt upp på Google, det är mer än man kan säga om Sd Kuriren.

Fint av Jimmie att placera svärmor aka. Margareta Larsson på tionde plats, ingen inbillar sig väl att hon har den placeringen p.g.a. att hon är en av Sd:s tio vassaste politiker.

Om det här blir den slutgiltiga listan kan de glömma min röst.

Finns inget annat seriöst parti som skulle komma undan med den "placeringen" som lilla svärmor får. Tänk alla miljoner i skattepengar som kommer gå ner i familjefickan bara för att toppen (familjen) i partiet ska säkra sig ekonomiskt. ÄCKLIGT!!!

...och det här röstar folk på?
Senast redigerad av nedboy 2014-03-01 kl. 15:13.
Citera
2014-03-01, 15:27
Medlem
Runar Filper 13 domar på sig. Roger Hedlund flera stycken. Men nolltoleransen ja eller hur Åkesson din jävla pajas!
Citera
2014-03-01, 15:28
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Hej,
Undrar ifall man kan stryka namn på listan (exempelvis Paula Bieler). Räknas rösten då?

Hälsningar / Ingrid
Tyvärr hjälper det inte som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Varför remomenderar alla som är upprörda över div judar folk att rösta SVP, vad hände med Nationaldemokraterna?

ND finns inte längre. Det är en enmanssekt utan engagemang.
Citera
2014-03-01, 15:31
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Finns inget annat seriöst parti som skulle komma undan med den "placeringen" som lilla svärmor får. Tänk alla miljoner i skattepengar som kommer gå ner i familjefickan bara för att toppen (familjen) i partiet ska säkra sig ekonomiskt. ÄCKLIGT!!!

Och detta skiljer sig från andra partiers utnämningar?

S
Lennart Bodström - Tomas Bodström
Anna-Greta Leijon - Britta Lejon

M
Fredrik Reinfeldt - Gustav Reinfeldt - Filippa Reinfeldt
Carl Bildt - Anna Maria Corazza Bildt

Fp
Bertil Ohlin - Ann Wibble

C
Nils Åsling - Per Åsling
Hans-Göran Johansson - Annie Lööf

Osv i all oändlighet.

Nepotism och favorisering förekommer i alla politiska partier.

Sd är varken annorlunda eller sämre än någon annan inom det här området
Senast redigerad av medelklassman 2014-03-01 kl. 15:37.
Citera
2014-03-01, 15:54
Medlem
Så här kommenterar Kasselstrand och Hahne listan:
Vi har under de senaste veckorna fört dialog med partiledningen och valberedningen och vi har verkligen haft bra möten med varandra med fokus på valåret och tiden därefter. Vi meddelades för några dagar sedan att ingen av oss står med på listan, med hänvisning till den intressekonflikt som kan uppstå om man dels företräder SDU på högsta nivå, dels är riksdagsledamot. Partiet önskar ett starkt ungdomsförbund under vår ledning även framgent och det finns inga hard feelings mellan oss, tvärtom.

...

Vi är inte SDU-ledare för evigt. Under den kommande mandatperioden kommer vi ta steget fullt ut i moderpartiet och ta vår politiska gärning till en ny nivå. Moderpartiet har också fullt ut välkomnat detta steg. Vi ser långsiktigt på vårt engagemang och vet att vi har förmågor som vi kan bidra med hos moderpartiet, den dagen vi lägger all vår energi där.
http://sdu.nu/2014/02/28/officiell-kommentar-med-anledning-av-riksdagslistan/

Alltså, min syn på det här är delvis att det är någonting gott att Kasselstrand och Hahne fortsätter sitt arbete med SDU, något de inte kommer göra speciellt länge till verkar det visserligen som. Vad kommer hända när de inte finns där i framtiden? Vad för filur kommer installeras på den plats de lämnar?
Citera
2014-03-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Runar Filper 13 domar på sig. Roger Hedlund flera stycken.
Ja, dem vill INTE se i riksdagen!

Med den eskalerande laglösheten i Det Nya Sverige, måste vi ha ett parti som förespråkar "hårdare tag" och då kan man inte ha med personer som dömts för stöld och häleri, om man vill ha trovärdighet.
Citera
2014-03-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Jag förstår att du känner tillförsikt. Det finns mycket att jobba med här för krafter som vill söndra och härska gentemot SD.

Partiledningen går all in på att sätta beskedliga lojalister på listan, samtidigt som man utelämnar populära (men mer svårstyrda) personer som Kasselstrand och Alfsson. Därmed har man trampat både ungdomar och självgående nätaktivister på tårna. De två enskilt viktigaste motorerna i den opinionsbildning som sker i vardagen och som varit motgiftet mot medias mobbing. Så, grattis - partiet går in i valrörelsen genom att sätta sitt eget framgångsrecept ur spel.

Om du anklagar SD för att vara ett toppstyrt, nepotistiskt parti har du helt rätt. Ett "populistiskt" parti som får den stämpeln är illa ute, eftersom det per definition består av sympatisörer som misstror pampfasoner och snabbt kan vända sig mot det man uppfattar som folkförakt. Där har du en massa befogat split att så - grattis.

Dessutom är det lätt att peka på exempel på listan som kommer undan från "nolltoleransen", eftersom de är team players - att kalla afrikaner "aphelveten och pensionsräddare" utgör inget hinder mot att representera SD i riksdagen. Dels kan Jimmie få svårt att förklara detta exempel i slutdebatten i TV, dels är det ett kalasexempel på dubbla måttstockar för kompisgänget.

Om jag var du skulle jag också belysa att det finns krafter i SD som inte anser att det finns etniska svenskar - tar du avstamp i Åkessons intervju med Göran Rosenberg och fyller på med poster från topplojalister som SD-Kalle och Z.Z. så kommer du reta gallfeber på mången en hederlig Sverigevän, jag lovar. Hint: De har helt olika syn på hur acceptabel s.k. "etnonationalism" är beroende på om det gäller Israel eller Sverige.

Jobbade jag på att sänka SD så skulle jag identifiera dessa svaga punkter: Pampvälde och svikna principer, dubbla måttstockar och desillusionerade gräsrötter. Glöm alla vanliga töntiga smutskastningskampanjer, de genererar bara sympati för offret. Kan du få partiledningen och Jimmie att framstå som mobbarna och de giriga opportunisterna så kan du ge partiet en rejäl pyspunka.

På det hela taget är det alltså bara att gratulera, även om Reinfeldt, Ullenhag, Romsson och Fridolin kommer att säkra platserna för en hel del av kandidaterna, alldeles oavsett. Det är ju inte alltid det handlar om att vara bäst. Minst jävla dålig räcker långt ibland.
Citera
2014-03-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag förstår att du känner tillförsikt. Det finns mycket att jobba med här för krafter som vill söndra och härska gentemot SD.

Partiledningen går all in på att sätta beskedliga lojalister på listan, samtidigt som man utelämnar populära (men mer svårstyrda) personer som Kasselstrand och Alfsson. Därmed har man trampat både ungdomar och självgående nätaktivister på tårna. De två enskilt viktigaste motorerna i den opinionsbildning som sker i vardagen och som varit motgiftet mot medias mobbing. Så, grattis - partiet går in i valrörelsen genom att sätta sitt eget framgångsrecept ur spel.

Dessutom är det lätt att peka på exempel på listan som kommer undan från "nolltoleransen", eftersom de är team players - att kalla afrikaner "aphelveten och pensionsräddare" utgör inget hinder mot att representera SD i riksdagen. Dels kan Jimmie få svårt att förklara detta exempel i slutdebatten i TV, dels är det ett kalasexempel på dubbla måttstockar för kompisgänget.

Du glömde den mannen som kallade oss SD-väljare för bonnläppar. Han finns med på listan naturligtvis, men inte de som kämpat hårdast. Aphelveten, pensionsräddare och bonnläppar då får man en riksdagsplats.
Citera
2014-03-01, 16:47
Medlem
Hade ju varit trevligt om den som är tänkt att sitta på en stol som representerar Västmanland faktiskt är från länet. Tydligen har Västmanland/Dalarna en representant som dessutom är på typ 40e plats.
Citera
2014-03-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Röstat på SD i alla år men nu är det nog!

Du verkar resonera väldigt svartvitt och fanatiskt, och dina många kategoriska en- till tvåmeningars inlägg får dig inte att framstå som särskilt balanserad. Det finns flera perspektiv, och man kan se saker på olika sätt. Försök slappna av lite mer och ta in det andra här, med större förmåga till helhetssyn och resonerande än du, skriver.

Du driver en rätt stark kampanj mot en del personer (t ex Vigh), men verkar mest haka upp dig på små detaljer utan att se helheten.

Om du inte tänker rösta på sd pga de skäl du anfört här, låt då bli. Du kan väl inte förvänta dig att alla ska få precis som just de vill? Fungerar du rent allmänt såhär? Måste du ha precis exakt som du vill för att kunna stå bakom något?
Citera
2014-03-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Jag förväntade mig att de skulle våga ha med Kasselstrand på listan, inte att fegisarna skulle placera honom bland de 50 översta, men jag utgick ifrån att han skulle vara med.

Men läs tråden för sjutton. Läs på SDU:s hemsida. Läs Kasselstrands egna uttalande.
Läs t ex: https://www.facebook.com/sdungdom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in