Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Finns inget annat seriöst parti som skulle komma undan med den "placeringen" som lilla svärmor får. Tänk alla miljoner i skattepengar som kommer gå ner i familjefickan bara för att toppen (familjen) i partiet ska säkra sig ekonomiskt. ÄCKLIGT!!!
...och det här röstar folk på?
Jag förstår att du känner tillförsikt. Det finns mycket att jobba med här för krafter som vill söndra och härska gentemot SD.
Partiledningen går all in på att sätta beskedliga lojalister på listan, samtidigt som man utelämnar populära (men mer svårstyrda) personer som Kasselstrand och Alfsson. Därmed har man trampat både ungdomar och självgående nätaktivister på tårna. De två enskilt viktigaste motorerna i den opinionsbildning som sker i vardagen och som varit motgiftet mot medias mobbing. Så, grattis - partiet går in i valrörelsen genom att sätta sitt eget framgångsrecept ur spel.
Om du anklagar SD för att vara ett toppstyrt, nepotistiskt parti har du helt rätt. Ett "populistiskt" parti som får den stämpeln är illa ute, eftersom det per definition består av sympatisörer som misstror pampfasoner och snabbt kan vända sig mot det man uppfattar som folkförakt. Där har du en massa befogat split att så - grattis.
Dessutom är det lätt att peka på exempel på listan som kommer undan från "nolltoleransen", eftersom de är team players - att kalla afrikaner "aphelveten och pensionsräddare" utgör inget hinder mot att representera SD i riksdagen. Dels kan Jimmie få svårt att förklara detta exempel i slutdebatten i TV, dels är det ett kalasexempel på dubbla måttstockar för kompisgänget.
Om jag var du skulle jag också belysa att det finns krafter i SD som inte anser att det finns etniska svenskar - tar du avstamp i Åkessons intervju med Göran Rosenberg och fyller på med poster från topplojalister som SD-Kalle och Z.Z. så kommer du reta gallfeber på mången en hederlig Sverigevän, jag lovar. Hint: De har helt olika syn på hur acceptabel s.k. "etnonationalism" är beroende på om det gäller Israel eller Sverige.
Jobbade jag på att sänka SD så skulle jag identifiera dessa svaga punkter: Pampvälde och svikna principer, dubbla måttstockar och desillusionerade gräsrötter. Glöm alla vanliga töntiga smutskastningskampanjer, de genererar bara sympati för offret. Kan du få partiledningen och Jimmie att framstå som mobbarna och de giriga opportunisterna så kan du ge partiet en rejäl pyspunka.
På det hela taget är det alltså bara att gratulera, även om Reinfeldt, Ullenhag, Romsson och Fridolin kommer att säkra platserna för en hel del av kandidaterna, alldeles oavsett. Det är ju inte alltid det handlar om att vara bäst. Minst jävla dålig räcker långt ibland.