Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-01, 13:26
  #14497
Bannlyst
http://www.nationell.nu/2014/03/01/svoboda-anlitade-israeliska-soldater-till-revolutionen/

Tydligen så inleder SvP nu ett indirekt samarbete med IDF.

Citat:
Svoboda anlitade israeliska soldater från folkmordsarmén IDF, Israel Defence Forces, under den blodiga revolutionen i Ukraina. Det framgår av en artikel som publicerades av JTA igår fredag. Svoboda såg judarna som ”bröder”.
--
Flera ukrainska judar, inklusive rabbinen Moshe Azman, en av landets kandidater till titeln chefsrabbin, bekräftar IDF:s och judarnas roll i revolutionen.
--
I Sverige har Magnus Söderman försökt värva svenska nationalister till gruppen Ukrainafrivilliga, som ska hjälpa Svoboda och Högra sektorn.

– De som vi har kontakt med på plats är personer i Svobodapartiet och andra nationella i Ukraina. Vi hoppas att Svoboda och högersektorn ska kunna arbeta sig fram till ett rejält inflytande i den nya regeringsbildningen, säger Magnus Söderman till Expressen.
Citera
2014-03-01, 13:33
  #14498
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Måste bara gratulera SvP till en mängd fler röster idag! Talar förstås om det haveri till riskdagslista som SD nu släppt. Lär bli ett hyfsat stort tapp till SvP. Har ett flertal vänner som stått och velat mellan att kryssa Kasselstrand eller rösta SvP, nu blir valet betydligt enklare.
Roligt att höra

Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Det är dags att rensa ut alla idioter från SvP.
Om du önskar påverka partiet på olika sätt så är nog det bästa och det enda sättet att faktiskt engagera sig i partiet. Nu hoppas jag inte att du gör det då du framstår som mycket osympatisk och tycks vara allmänt besvärlig att ha och göra med. Men att anonyma icke-medlemmar på Nationell.nu eller på Flashback gastar om att "rensa ut alla idioter" kommer ju såklart aldrig att få någon utrensad - det fattar du väl själv också?
Citera
2014-03-01, 13:45
  #14499
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG-Nation
http://www.nationell.nu/2014/03/01/svoboda-anlitade-israeliska-soldater-till-revolutionen/

Tydligen så inleder SvP nu ett indirekt samarbete med IDF.
Även om det nog kan vara lockande att samarbeta med alla (särskilt de som har militärträning) emot den folkfientliga och korrupta regimen så ska man nog vara försiktig med vilka man låter vara med. Ortodoxa judar tenderar att vara de sjukaste individerna som gått i ett par skor och går förstås inte att lita på, även om de i avseenden skiljer sig från mer materialistiska judar.

Intressant för övrigt att Ryssland i artikeln du länkar till (eller originalkällan tydligen) tycks oroa sig över den antisemitiska strömningarna i landet, och att denne judes folkfränder enligt honom själv är mycket kritiska till att han inte fördömer Svoboda.
Citera
2014-03-01, 15:22
  #14500
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ortodoxa judar tenderar att vara de sjukaste individerna som gått i ett par skor och går förstås inte att lita på, även om de i avseenden skiljer sig från mer materialistiska judar.

Så du skiljer på Judar och Judar? Ortodoxa är väl sk. svartrockar? Förklara närmare vad du menar.
Citera
2014-03-01, 17:59
  #14501
Medlem
Scarecrow87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Människoraserna:
  • Kaukasoider
  • Mongolider
  • Negroider
  • Kapoider
  • Australider/Australoider
Tack
Citera
2014-03-01, 18:26
  #14502
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Så du skiljer på Judar och Judar? Ortodoxa är väl sk. svartrockar? Förklara närmare vad du menar.

Jag kan nog ge en förklaring annars, är det felaktigt får Straybullet korrigera.

Du har 2 olika judar, Ashkenazi judar och ortodoxa, Ashkenazi juden är inte religiös och hittas nästan alltid på toppositioner så som i banker, politik och journalistik, ett exempel på en Ashkenazi jude är till exempel Mark Zuckerberg, skaparen av historiens största övervakningsplattform Facebook. Den andra juden är en ortodox jude och ofta väldigt lätt att känna igen, har normalt en svart hatt och skruvat skägg eller liknande, även väldigt stor intellektuell skillnad mellan dessa 2 judar.
Citera
2014-03-01, 18:31
  #14503
Medlem
Operationss avatar
Frågor till SvP:s internationelle talesperson Dan Eriksson:

1) Stödjer SvP de ryska nationalisternas rätt att få välja vilket land de skall tillhöra? (gällande Krim och Donetsk-bäckenet)

2) Om den EU-vänliga statskuppen i Ukraina utvecklar sig till en större konflikt mellan USA/EU och Ryssland, kommer då de s.k. "ukrainafrivilliga" att kallas hem, eller tillåts de fortsätta stödja den odemokratiska judeledda regeringen?
Citera
2014-03-01, 19:40
  #14504
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Så du skiljer på Judar och Judar? Ortodoxa är väl sk. svartrockar? Förklara närmare vad du menar.
Ortodoxa judar ska följa Halakha, den judiska lagen (Halahka) mer eller mindre bokstavligt. Ortodoxa judar ägnar sig bland annat åt att suga blodet från omskurna spädbarns penisar och menar att icke-judar inte är människor som gärna kan hållas som slavar bland mycket annat. De vill koka Jesus i avföring och sperma och en massa annat sjukt. De är också i regel motståndare till sionism eftersom de ser sig själva som Guds utvalda folk och att sionismen således är en blasfemisk nymodighet och menar att hela idén med den judiska staten Israel strider mot judisk lag och Jahves vilja.
http://www.nkusa.org/AboutUs/Zionism/opposition.cfm


Här har du en av de ortodoxa judarnas heligaste präster som skyddar sig mot icke-judar genom att iklä sig en plastpåse när han ska flyga flygplan.
http://i2.mirror.co.uk/incoming/article1826647.ece/ALTERNATES/s2197/An-Orthodox-Jew-flies-on-board-a-plane-covered-in-a-huge-plastic-bag-1826647.jpg
Citera
2014-03-01, 19:54
  #14505
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har varit en del skriverier om Svp sedan listan med kandidater presenterades.
http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6905826-nazistparti-staller-upp-i-valet
http://www.unt.se/tierp/svenskarnas-parti-staller-upp-i-tierp-3017709.aspx
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=5797533
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5797232
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/svp-till-val-i-fyra-skanska-kommuner
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2901078-svenskarnas-parti-vill-in-i-vanersborgs-fullmaktige

För att ta några exempel. Det är bra.
Underhållning att läsa hur de etablerade medierna skriver om saken. Synnerligen underhållande var denna:

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6905826-nazistparti-staller-upp-i-valet

Det var en stor vägg med text där de verkligen ansträngt sig för att trycka in alla associeringar de kunde till allting som de tycker är "politisk och ideologiskt ondskefullt". De lyckades sväva iväg en större del av texten och tala om något helt annat än SvP, och använder givetvis expo som "källa".

En riktigt förvånande beskrivning i en annan av de artiklar du länkade står som en tvär kontrast, där de skriver:

http://www.unt.se/tierp/svenskarnas-parti-staller-upp-i-tierp-3017709.aspx
Citat:
Ideologiskt kan Svenskarnas parti betecknas som folknationellt.
Och det med ingen annan beteckning för partiet. Vågar man tro att Lars Gunnarsson snart får en varning gällande fortsatt jobb av sin anställare på UNT?
Citera
2014-03-01, 20:19
  #14506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Underhållning att läsa hur de etablerade medierna skriver om saken. Synnerligen underhållande var denna:

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6905826-nazistparti-staller-upp-i-valet

Det var en stor vägg med text där de verkligen ansträngt sig för att trycka in alla associeringar de kunde till allting som de tycker är "politisk och ideologiskt ondskefullt". De lyckades sväva iväg en större del av texten och tala om något helt annat än SvP, och använder givetvis expo som "källa".
Citat:
På hans Facebookkonto finns också flera länkar som handlar om rasbiologi, där vita människor hyllas.
Usch vad hemskt...
Citat:
Arbetarbladet har sökt Patrik Sverin och Martin Illerbrand. Sverin vill inte ge några kommentarer utan ber om att få läsa frågor via mejl. Sedan svarar han inte på mejlet. Illerbrand vill inte ge någon kommentar.
Smart att be om att få frågorna via mejl. Om media skickade frågorna och sedan snabbt publicerade artikeln innan mejlet han besvaras kan ju SvP lägga upp Sverins svar på Realisten eller partihemsidan.
Citera
2014-03-01, 20:33
  #14507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Underhållning att läsa hur de etablerade medierna skriver om saken. Synnerligen underhållande var denna:

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6905826-nazistparti-staller-upp-i-valet

Det var en stor vägg med text där de verkligen ansträngt sig för att trycka in alla associeringar de kunde till allting som de tycker är "politisk och ideologiskt ondskefullt". De lyckades sväva iväg en större del av texten och tala om något helt annat än SvP, och använder givetvis expo som "källa".

En riktigt förvånande beskrivning i en annan av de artiklar du länkade står som en tvär kontrast, där de skriver:

http://www.unt.se/tierp/svenskarnas-parti-staller-upp-i-tierp-3017709.aspx

Och det med ingen annan beteckning för partiet. Vågar man tro att Lars Gunnarsson snart får en varning gällande fortsatt jobb av sin anställare på UNT?
Först neutral, kortfattad beskrivning av de kandiderande, sedan detta:
Citat:
Ideologiskt kan Svenskarnas parti betecknas som folknationellt. Det anser sig ha en historisk uppgift att bevara svenskhet i en etnisk mening
.

Sedan ren, torr, neutral fakta om hur många kommuner SvP ställde upp i 2010.

Karl får garanterat en varning och ögonen på sig. Har man inte PK-tourettes syndrom är man ju för faaan ingen god demokrat med HBTQABCD-certifierad värdegrund!

Kul dock att se att det finns vettiga människor på redaktionerna även 2014
Citera
2014-03-01, 20:37
  #14508
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
En riktigt förvånande beskrivning i en annan av de artiklar du länkade står som en tvär kontrast, där de skriver:

http://www.unt.se/tierp/svenskarnas-parti-staller-upp-i-tierp-3017709.aspx

Och det med ingen annan beteckning för partiet. Vågar man tro att Lars Gunnarsson snart får en varning gällande fortsatt jobb av sin anställare på UNT?
Vi reagerade också väldigt positivt på detta. "Folknationellt" eller "Folknationalistiskt" är ju faktiskt en term som vi själva hade kunnat använda för att beskriva partiet. Aldrig någonsin sett på maken faktiskt. Oftast är det nazistiska eller rasistiska, ibland bara högerextrema. Men aldrig har jag sett etablissemangsmedia beskriva SvP så "neutralt" tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in