Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-28, 18:26
  #14461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow87
Vet att frågan egentligen inte bör ställas här men jag vill inte starta en ny tråd, utan vill bara ha ett snabbt svar:Kelter räknas väl som Kaukasoider?

Ja, givetvis. Kaukasoid är ett paraplybegrep, kelt en undergrupp i denna. Vad har det med tråden att göra? Är du kelt?
Citera
2014-02-28, 18:33
  #14462
Medlem
Scarecrow87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ja, givetvis. Kaukasoid är ett paraplybegrep, kelt en undergrupp i denna. Vad har det med tråden att göra? Är du kelt?
Nej,blev bara osäker eftersom jag såg någon bok om raser där kelter hade fått ett eget kapitel,men det var väl kanske för att författaren skulle gå in djupare på just kelter istället för slaver,germaner osv.
Citera
2014-02-28, 18:39
  #14463
Medlem
Saturnuspojkens avatar
En skribent på Nationell.nu menar på att SvP inte gjort sin research och att Svobodas ledare fortsätter krypa för judarna samt att SvP är lurade.

http://www.nationell.nu/2014/02/28/svobodas-ledare-fortsatter-lisma-for-judarna/

Citat:
Thomas
februari 28, 2014 kl. 17:19

Det är pinsamt uppenbart vilken dålig politisk analys SvP har gjort av situationen i Ukraina och vad Svoboda står för. Dan Eriksson kan sitta och vara hur dryg han vill på Twitter, men alla andra ser att Kejsaren är naken.

Det är samma gäng som gör bort SvP hela tiden med sina ord och handlingar: Eriksson, Söderman, de Geer och Skillt. Personer som Straybullet och MrSkargard gör mest bort sig själva när de sekteristiskt måste försvara allt vad de andra ställer till med.

Det konstiga är att de ändå tillåts fortsätta att härja och vara tongivande för hela partiet. Tror verkligen någon att de plötsligt kommer sluta upp med sina dumheter? Alla vettiga människor måste vid det här laget kommit till insikt om att nämnda personer är skadliga, oavsett om de skulle vara ”köpta”, knäppa eller helt enkelt fullständigt inkompetenta.

Det ska bli intressant hur de framöver kommer vilja vinkla och förklara bort fadäsen den här gången.
Citera
2014-02-28, 18:48
  #14464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Försök igen, men denna gång sätt inte åsikter på mig som jag inte har.
På vilket sätt gjorde jag det? Du gnäller om brist på demokrati och jag besvarade det. Och sedan kommer du med floskler om det "moderna samhället" som man bara förväntar sig höra från politiska korrekta stollar och eventuellt Sverigedemokrater.

Faktum är att du inte har gjort annat än att skriva negativt om partiet så långt jag kan minnas, så är det verkligen partiets brist på demokrati som gör att du är så fientligt inställt mot det? Och kom inte med tramset om Ukraina, du har gnällt på SvP betydligt längre bak i tiden än så. Vad jag själv tycker om Ukraina? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om vad som hänt, eller efter de uttalanden man hört från nationalisterna från både Svoboda och Högra sektorn så måste jag säga att jag är betydligt mer negativ än positiv till det som hänt. Men det innebär inte att jag börjar kasta skit på SvP för det.
Citera
2014-02-28, 19:12
  #14465
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
På vilket sätt gjorde jag det? Du gnäller om brist på demokrati och jag besvarade det. Och sedan kommer du med floskler om det "moderna samhället" som man bara förväntar sig höra från politiska korrekta stollar och eventuellt Sverigedemokrater.

Faktum är att du inte har gjort annat än att skriva negativt om partiet så långt jag kan minnas, så är det verkligen partiets brist på demokrati som gör att du är så fientligt inställt mot det? Och kom inte med tramset om Ukraina, du har gnällt på SvP betydligt längre bak i tiden än så. Vad jag själv tycker om Ukraina? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om vad som hänt, eller efter de uttalanden man hört från nationalisterna från både Svoboda och Högra sektorn så måste jag säga att jag är betydligt mer negativ än positiv till det som hänt. Men det innebär inte att jag börjar kasta skit på SvP för det.
Det var i en replik till en annan medlem, du kom in och störde med oväsentligheter.

Din kritik får du ta per PM, för mitt inlägg har varken med Ukraina eller dig att göra.
Citera
2014-02-28, 19:25
  #14466
Medlem
Svenskarnas.Partis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Riktigt så illa är det kanske inte men vissa tendenser, utspel och upptåg har förmodligen inte varit positiva för partiets trovärdighet och för den svenska nationalismens tillväxt. Jag hoppas att vettiga krafter kan se till att få ordning på torpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ja, givetvis. Kaukasoid är ett paraplybegrep, kelt en undergrupp i denna. Vad har det med tråden att göra? Är du kelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
En skribent på Nationell.nu menar på att SvP inte gjort sin research och att Svobodas ledare fortsätter krypa för judarna samt att SvP är lurade.

http://www.nationell.nu/2014/02/28/svobodas-ledare-fortsatter-lisma-for-judarna/

Jag förstår er oro/förtvivlan, och håller faktiskt i många avseenden även med er, om att det finns en del skumma krafter som stödjer revolutionen, att revolutionen i dagsläget inte kan ses som en genuin nationalistisk revolution och att det hos nationalisterna finns en del extremt tvivelaktiga figurer (till exempel Alexander Muzytjko som har varit med och - bokstavligt talat, alltså - krigat mot vita européer, på samma sida som islamistrebeller).

Men, det är liksom ingen bra strategi att bara sitta och gnälla på att revolutionen har tagits över av judar och att nationalisterna används som nyttiga idioter av den internationella judenheten. Det finns ju en anledning till att judar har varit så pass framgångsrika i att infiltrera, sabotera, och söndra och härska ... och den anledningen är att de skamlöst tar precis varenda chans de får, att lägga sig i internationella eller nationella konflikter, som de egentligen inte alls har någonting att göra med, för att gynna sin egen - det judiska folkets och den judiska entitetens - anti-vita agenda.

I stället för att bara luta oss tillbaka och gnälla över att judar infiltrerar allt som går (och dessutom det mesta som inte går) att infiltrera, så bör vi möta upp de judiska krafterna med genuint ariska, nationalistiska och vita krafter: vi bör infiltrera så många delar av samhället (såväl det svenska som det internationella) som möjligt; om vi någonsin överhuvudtaget ska ha få en chans att vinna den här striden, så måste vi infiltrera och delta i så mycket som möjligt (det gäller alltifrån militären till skolväsendet till revolutioner utomlands) - oavsett hur unken och - för att gå rakt på sak - äckligt judisk situationen förefaller vara, för att åtminstone påverka den åt rätt håll.

Som Straybullet skrev så blir det ett pojkrumsbeteende av det hela, när man går och gräver ner huvudet i sanden så fort man känner den bittra stanken av en jude, i stället för att försöka ta judens plats och byta ut dennes judiska agenda mot en arisk dito.


Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow87
Vet att frågan egentligen inte bör ställas här men jag vill inte starta en ny tråd, utan vill bara ha ett snabbt svar:Kelter räknas väl som Kaukasoider?
Ja, kelter är vita européer.
__________________
Senast redigerad av Svenskarnas.Parti 2014-02-28 kl. 19:27.
Citera
2014-02-28, 19:28
  #14467
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Jag menar inte att någon ska säga vad jag ska rösta på, men jag vill inte rösta på SvP om de med eller utan min röst inte ger någonting, medans min röst på SD kan göra stor skillnad, SD kan vara början på det

Hade folk hela tiden tänkt så där när det gäller SD så hade partiet inte varit där det är i dag.

"Även ett högt torn börjar vid marken" /Japanskt ordspråk
Citera
2014-02-28, 20:04
  #14468
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow87
Nej,blev bara osäker eftersom jag såg någon bok om raser där kelter hade fått ett eget kapitel,men det var väl kanske för att författaren skulle gå in djupare på just kelter istället för slaver,germaner osv.

Människoraserna:
  • Kaukasoider
  • Mongolider
  • Negroider
  • Kapoider
  • Australider/Australoider
Citera
2014-02-28, 20:25
  #14469
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Håller på och pular lite med pollen (lägger till nya röstningsalternativ)
en ny poll kommer vara uppe inom några dagar på sin höjd. Om någon undrar.

/MODERATOR

Förslag:

Tänker du rösta på SvP i valet 2014?
  • Ja (riksdag och/eller kommun)
  • Kanske (riksdag och/eller kommun)
  • Nej

Allt som behövs i pollen. Annars är risken att det bara blir rörigt.
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2014-02-28 kl. 21:12.
Citera
2014-02-28, 21:46
  #14470
Medlem
JedemDerSeines avatar
Kanske en mera insatt person kan förklara för mig, varför vi i Sverige överhuvudtaget ska ta parti för någondera sidan i den Ukrainska konflikten? Är inte den rasliga sammansättningen sådan att slaver står mot slaver? Det är i alla fall få germaner inblandade i den konflikten.
Dessutom så har flera nationalister uttryckt sitt gillande i flera frågor, för den förda ryska politiken, till exempel om sexuella avvikelser. Vilka skäl har vi för att stödja den ena sidan?
Citera
2014-02-28, 22:48
  #14471
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Kanske en mera insatt person kan förklara för mig, varför vi i Sverige överhuvudtaget ska ta parti för någondera sidan i den Ukrainska konflikten? Är inte den rasliga sammansättningen sådan att slaver står mot slaver? Det är i alla fall få germaner inblandade i den konflikten.
Dessutom så har flera nationalister uttryckt sitt gillande i flera frågor, för den förda ryska politiken, till exempel om sexuella avvikelser. Vilka skäl har vi för att stödja den ena sidan?

För att det är viktigt för Sverige att vi, om vi ska vara en nationalistisk nation, lever i en fri värld av fria nationer. Det är därför Svenskarnas parti stödjer Jobbik i Ungern, det är därför Svenskarnas parti stödjer NPD i Tyskland, det är därför Svenskarnas parti stödjer Svoboda i Ukraina, och det är därför Svenskarnas parti stödjer Gyllene Gryning i Grekland.

Vi står inte ensamma, och när Europa vaknar är det oerhört viktigt att vi gör det tillsammans.
Citera
2014-02-28, 22:51
  #14472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
För att det är viktigt för Sverige att vi, om vi ska vara en nationalistisk nation, lever i en fri värld av fria nationer. Det är därför Svenskarnas parti stödjer Jobbik i Ungern, det är därför Svenskarnas parti stödjer Svoboda i Ukraina, och det är därför Svenskarnas parti stödjer Gyllene Gryning i Grekland.

Vi står inte ensamma, och när Europa vaknar är det oerhört viktigt att vi gör det tillsammans.

Jobbik och Gyllene Gryning är av allt att döma två seriöst anti-globalistiska partier, Svoboda är det inte. De centrerar oerhört mycket kring att skära av rysk makt, samt är öppna för EU- och NATO-samarbete. De för ett projekt som är inte kompatibelt med "oss" och de partier du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in