Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-28, 23:04
  #14473
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det har de säkert. Nu för tiden anser ju både medier, SÄPO och De Makter Som Styr att man är något form av "hot" bara för att man ogillar demokrati, judiskt inflytande och inte vill att ens land ska överösas med svartingar från Tredje Världen. Så det hade inte förvånat mig särskilt om det satsades resurser på lilla obetydliga mig

Majoriteten av politikerna som sitter i något av de tre utskotten idag, är ju antidemokrater, så håller SÄPO koll på dig, så är nog den allra sista anledningen att du ogillar "demokrati"
Citera
2014-02-28, 23:08
  #14474
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
De centrerar oerhört mycket kring att skära av rysk makt...
Vilket är precis lika viktigt för europeer som att avskaffa EU och bekämpa USion. Putin är ingen vän till dom europeiska folken vilket somliga nationalister verkar ha fått för sig för att han varit strikt i deras favoritfråga bögeriet. Ryssland under Putin tvekar inte att invadera andra länder om det ligger i "Rysslands intresse". Att Putin lade in sitt veto mot kriget i Syrien beror inte på att han är en antisionistisk europeisk nationalist utan snarare att det kriget inte passade med hans imperiebyggande och behov av allierade i regionen under Ryssland. Putin har inga som helst problem med att frottera sig med judar när det passar honom.
Citera
2014-02-28, 23:12
  #14475
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Punkt 4 är ett hinder.

Givetvis så fattar alla nationalister att den liberala demokratiska parlamentarismen ligger bakom dagens orättvisor.

Men det är inte samma sak som att demokrati är ett felaktigt tillvägagångssätt i ett politiskt parti gällande tillsättning av styrelse.
Att tillämpa demokrati inom ett parti eller en styrelse inom vad som helst, är en grundpelare för ett modernt samhälle.
Håller inte med. En massinkluderande demokrati är i regel skräp och skit. Nonsens som att "demokrati är en grundpelare för ett modernt samhälle" är tyvärr mest svårartat kulturmarxistiskt nonsens. Jag tyckte också att demokrati var rätt bra en gång i tiden, men det är tyvärr ett naivt tänk som mest bygger på propaganda och indoktrinering.

Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Ser inte att den tidigare partiledare Daniel Högberg inte finns med bland de lokala kandidaterna. Någon som vet varför?
Daniel Höglund. Han ska väl arbeta mer med riksdagssatsningen antar jag och lär väl figurera på den listan.

Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Men helt ärligt, kan ni hitta något annat nationalistiskt parti (NU är inget parti) i hela världen utanför Ukraina som stödjer den judiska statskuppen i Ukraina, förutom SvP?
Mig veterligen stödjer inga nationalister alls någon judisk statskupp. De flesta riktiga nationalister stödjer däremot förmodligen de ukrainska nationalisternas kamp för sitt folks överlevnad och sin frihet samtidigt som de precis som vi ogillar den västjudiska inblandningen i revolutionen och ser med oro på detta.

Är du själv politiskt aktiv förresten på något sett eller består ditt bidrag till de vita folkens kamp mest utav gnäll, klagande och tramsande? Bara nyfiken, för jag kan inte påminna mig att jag har läst ett enda inlägg där du inte har gnällt och surat över något. Det finns visserligen konstiga nationalister, men min gissning är att du är något form av icke-nationalistiskt troll - eller helt enkelt en tvångsmässigt besvärlig individ i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
En skribent på Nationell.nu menar på att SvP inte gjort sin research och att Svobodas ledare fortsätter krypa för judarna samt att SvP är lurade.

http://www.nationell.nu/2014/02/28/svobodas-ledare-fortsatter-lisma-for-judarna/
Vem är personen i fråga? Har han pratat med Svoboda? Varför lyfter han inte denna kritik i person till partiets ledning? Anonym kritik på diverse kommentarsfält är ingenting vi någonsin kommer att bemöta, inte minst för att det i regel är två-tre personer som av olika skäl hatar SvP och som använder mängder med trollkonton för att smutskasta partiet.

Här på Flashback har vi typ bara två försmådda knäppisar av denna sort (typ Svempakungen och Viracocha som tycks ha en osund besatthet vid partiet), men på Exponerat eller på Nationell.nu kan två personer ganska enkelt låtsas vara 10 eller 20.

Ingen hindrar denna "Tomas" eller diverse andra pseudonymer som påstår sig vara nationella att faktiskt ta kontakt med partiet och föra fram diverse kritik, oro eller farhågor där - men det är det ingen som gör, och det finns en anledning till att det ser ut så.
Citera
2014-02-28, 23:14
  #14476
Bannlyst
Är det inte ganska stora kommuner SvP ställer upp i? om man jämför med Grästorp där man tog ett mandat 2010. Finns det någon kommun ni ställer upp i där det krävs lika få röster som det gjorde i Grästorp?
Citera
2014-02-28, 23:15
  #14477
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jobbik och Gyllene Gryning är av allt att döma två seriöst anti-globalistiska partier, Svoboda är det inte. De centrerar oerhört mycket kring att skära av rysk makt, samt är öppna för EU- och NATO-samarbete. De för ett projekt som är inte kompatibelt med "oss" och de partier du nämner.

Ett realpolitiskt samarbete med västeuropa för att man upplever Ryssland som ett geopolitiskt hot är ju knappast samma sak som att vara pro-globalistisk. Svoboda har inga intentioner mot att gå med i EU, utan vill helt enkelt öka samarbetet med västeuropa, dvs. EU-länderna.

De har bara två val och två block att välja mellan, och i det så väljer de att samarbeta med det mindre onda. Om Sverige genomgick en nationalistisk revolution, menar du då att vi måste skära av vårt samarbete med allt och alla (EU-länder å ena sidan och Ryss-centriska östeuropa å den andra), för annars är vi också "globalister"?

Gyllene Gryning vill ut ur EU, men det innebär ju inte att Gyllene Gryning vill upphöra med allt samarbete med EU-länder. Målet för oss alla är en avglobalisering och fria länder med självstyre, där vi samarbetar på individuella nationers egna villkor.

Ukrainarna och Svoboda upplever Ryssland som ett direkt hot mot deras suveränitet på samma sätt som vi svenskar idag upplever EU ett hot mot vår. Men det innebär ju inte på något sätt att vi ska säga upp samarbeten bara för att den ena eller den andra råkar tillhöra ett visst block. Det är helt enkelt inte realistiskt att förvänta sig något sådant. Än.

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vilket är precis lika viktigt för europeer som att avskaffa EU och bekämpa USion. Putin är ingen vän till dom europeiska folken vilket somliga nationalister verkar ha fått för sig för att han varit strikt i deras favoritfråga bögeriet. Ryssland under Putin tvekar inte att invadera andra länder om det ligger i "Rysslands intresse". Att Putin lade in sitt veto mot kriget i Syrien beror inte på att han är en antisionistisk europeisk nationalist utan snarare att det kriget inte passade med hans imperiebyggande och behov av allierade i regionen under Ryssland. Putin har inga som helst problem med att frottera sig med judar när det passar honom.
Detta. Svoboda och Ukrainska nationalister flyttar sig politiskt mot västeuropa för att de upplever att de måste. Många västeuropeiska nationalister vill flytta sig från EU och mot öst av samma anledning, med EU som den stora faran.

Förhoppningsvis möts vi i mitten och inser att vi är vårt egna block, någonstans på vägen.
__________________
Senast redigerad av Luckmann 2014-02-28 kl. 23:18.
Citera
2014-03-01, 00:01
  #14478
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Är det inte ganska stora kommuner SvP ställer upp i? om man jämför med Grästorp där man tog ett mandat 2010. Finns det någon kommun ni ställer upp i där det krävs lika få röster som det gjorde i Grästorp?

Färgelanda har ungefär 1000 personer mer än Grästorp.

http://www.grastorp.se/

http://www.fargelanda.se/kommunfakta/ekonomi/befolkning/
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-03-01 kl. 00:04.
Citera
2014-03-01, 00:08
  #14479
Medlem
Judessons avatar
Hur långt är det kvar till presstöd för Realisten vid det hära laget?
Citera
2014-03-01, 02:13
  #14480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vilket är precis lika viktigt för europeer som att avskaffa EU och bekämpa USion. Putin är ingen vän till dom europeiska folken vilket somliga nationalister verkar ha fått för sig för att han varit strikt i deras favoritfråga bögeriet. Ryssland under Putin tvekar inte att invadera andra länder om det ligger i "Rysslands intresse". Att Putin lade in sitt veto mot kriget i Syrien beror inte på att han är en antisionistisk europeisk nationalist utan snarare att det kriget inte passade med hans imperiebyggande och behov av allierade i regionen under Ryssland. Putin har inga som helst problem med att frottera sig med judar när det passar honom.

Jag skiter i "bögfrågan" i det stora hela, det är mest en fråga som en del knäppgökskristna tjafsar om. Hur kan man få för sig att fokusera på "bögfrågan" och abortfrågan så som världen ser ut?

Putin är, som du säger, ingen solklar nationalistisk samarbetspartner, absolut inte. Det finns en del att kritisera. Men, om vi tittar på den stora bilden, vem mer än Putin har ställt upp ett motstånd mot NWO:s olika planer inom Europa och utom Europa? Ingen. Är Putin den enda med tillräckligt makt att kunna göra det just nu? Ja. Är det då klokt att aktivt motarbeta honom så som Svoboda vill? Nej. De vill ju förhelvete samarbeta med NATO och säkert EU också.

Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Ett realpolitiskt samarbete med västeuropa för att man upplever Ryssland som ett geopolitiskt hot är ju knappast samma sak som att vara pro-globalistisk. Svoboda har inga intentioner mot att gå med i EU, utan vill helt enkelt öka samarbetet med västeuropa, dvs. EU-länderna.

De har bara två val och två block att välja mellan, och i det så väljer de att samarbeta med det mindre onda. Om Sverige genomgick en nationalistisk revolution, menar du då att vi måste skära av vårt samarbete med allt och alla (EU-länder å ena sidan och Ryss-centriska östeuropa å den andra), för annars är vi också "globalister"?

Gyllene Gryning vill ut ur EU, men det innebär ju inte att Gyllene Gryning vill upphöra med allt samarbete med EU-länder. Målet för oss alla är en avglobalisering och fria länder med självstyre, där vi samarbetar på individuella nationers egna villkor.

Ukrainarna och Svoboda upplever Ryssland som ett direkt hot mot deras suveränitet på samma sätt som vi svenskar idag upplever EU ett hot mot vår. Men det innebär ju inte på något sätt att vi ska säga upp samarbeten bara för att den ena eller den andra råkar tillhöra ett visst block. Det är helt enkelt inte realistiskt att förvänta sig något sådant. Än.

Den som ser EU, USA och NATO som "mindre onda" är okunnig.

Nej, jag tror inte det är rimligt att avskära allt slags samarbete i hela området kring sig men att aktivt förespråka samarbete med NATO tyder på att något är fel, och att världsanalysen är bristande.

Försök inte ens jämföra GG med Svoboda, det blir bara fel. På alla sätt.

Visst, men historia kan inte styra allt. OM de ukrainska nationalisterna var genuina hade de förespråkat en tredje väg. Ingenting tyder på att de gör det just nu. Det enda de gör just nu är att: undergräva Ryssland och göra EU, NATO och NWO starkare. Det tänker inte jag stödja.

Det är bara efterblivna pojkrumsfanatiker som kräver att Putin skall gapa om jude-utrotande och annat för att de skall stödja honom.
__________________
Senast redigerad av Europeisch 2014-03-01 kl. 02:16.
Citera
2014-03-01, 02:36
  #14481
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag skiter i "bögfrågan" i det stora hela, det är mest en fråga som en del knäppgökskristna tjafsar om. Hur kan man få för sig att fokusera på "bögfrågan" och abortfrågan så som världen ser ut?

Putin är, som du säger, ingen solklar nationalistisk samarbetspartner, absolut inte. Det finns en del att kritisera. Men, om vi tittar på den stora bilden, vem mer än Putin har ställt upp ett motstånd mot NWO:s olika planer inom Europa och utom Europa? Ingen. Är Putin den enda med tillräckligt makt att kunna göra det just nu? Ja. Är det då klokt att aktivt motarbeta honom så som Svoboda vill? Nej. De vill ju förhelvete samarbeta med NATO och säkert EU också.
Jag är för dåligt insatt i exakt vad Svoboda vill och inte vill, men det spelar inte så stor roll eftersom det är det ukrainska folkets vilja som är det viktiga. Det handlar inte heller om att motarbeta Ryssland utan om att säkra sitt självbestämmande och kunna ha en fredlig relation mellan länderna, och i det här sammanhanget är det ju Ryssland som står för det potentiella hotet, Ukraina är inget hot mot Ryssland.

När det gäller NATO, EU och IMF bör man naturligtvis be dom dra åt helvete och köra upp sina judar i röven.
Citera
2014-03-01, 02:40
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag är för dåligt insatt i exakt vad Svoboda vill och inte vill, men det spelar inte så stor roll eftersom det är det ukrainska folkets vilja som är det viktiga. Det handlar inte heller om att motarbeta Ryssland utan om att säkra sitt självbestämmande och kunna ha en fredlig relation mellan länderna, och i det här sammanhanget är det ju Ryssland som står för det potentiella hotet, Ukraina är inget hot mot Ryssland.

När det gäller NATO, EU och IMF bör man naturligtvis be dom dra åt helvete och köra upp sina judar i röven.

Ja, men NWO-regeringen och Svoboda är öppna för dessa. Läs tråden om konflikten ur nationalistiska geopolitiska ögon: (FB) Nationalism och geopolitik - en paradox.

Svoboda är öppna med att de vill installera NATO-missilsköldar.
Citera
2014-03-01, 02:59
  #14483
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ja, men NWO-regeringen och Svoboda är öppna för dessa. Läs tråden om konflikten ur nationalistiska geopolitiska ögon: (FB) Nationalism och geopolitik - en paradox.

Svoboda är öppna med att de vill installera NATO-missilsköldar.
Som sagt, enligt min mening ligger det inte i det ukrainska folkets bästa att bli slavar under Västvärldens proxyjudeorganisationer. Svoboda är ett politiskt parti och som med alla nationalistiska jävla partier så har det sina bra och dåliga inslag, man har en del radikala antisemiter i leden, man vill stoppa invandringen och avskaffa det judisk-moskovitiska maktinflytandet, samtidigt är NATO-ambitionerna förkastliga, men jag tror inte man ska stirra sig blind på Svoboda för att hitta räddningen för Ukrainas folk, liksom SvP ensamma knappast lär åstadkomma underverk i Sverige. Jag tror helt enkelt inte att den parlamentariska demokratin är en framkomlig väg på det stora hela eller att enskilda partier är representativa för hela europeiska folk. Det sitter säkert ukrainare på nationell.uk och spyr galla på Svoboda hela dagarna och har samma ödestyngda diskussioner som vi har i Sverige och resten av Europa.
Citera
2014-03-01, 03:03
  #14484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Som sagt, enligt min mening ligger det inte i det ukrainska folkets bästa att bli slavar under Västvärldens proxyjudeorganisationer. Svoboda är ett politiskt parti och som med alla nationalistiska jävla partier så har det sina bra och dåliga inslag, man har en del radikala antisemiter i leden, man vill stoppa invandringen och avskaffa det judisk-moskovitiska maktinflytandet, samtidigt är NATO-ambitionerna förkastliga, men jag tror inte man ska stirra sig blind på Svoboda för att hitta räddningen för Ukrainas folk, liksom SvP ensamma knappast lär åstadkomma underverk i Sverige. Jag tror helt enkelt inte att den parlamentariska demokratin är en framkomlig väg på det stora hela eller att enskilda partier är representativa för hela europeiska folk. Det sitter säkert ukrainare på nationell.uk och spyr galla på Svoboda hela dagarna och har samma ödestyngda diskussioner som vi har i Sverige och resten av Europa.

Svenskarnas Parti ger dessa sitt stöd:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/02/20/svenskarnas-parti-ger-sitt-stod-till-svoboda/

...samtidigt som "Högra Sektorn" försäkrar att judar är säkra:

(FB) Nationalism och geopolitik - en paradox.

Vad fan mer behöver ni egentligen? Att jag ska bevisa att varenda person i den "ukrainska revolutionen" är jude?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in