Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-27, 23:41
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
500 000 kr säger inte mig så mycket eftersom jag inte har så mycket att jämföra med. Men visst 500 000 är 500 000 och det är mycket pengar. Vet någon hur mycket Piratpartiet har till sitt förfogande, eller FI? Sedan är man ju lite nyfiken på vad pengarna kommer att läggas på?

Fi fick ju 100 k av den där "kurden" Özz. De säger sig nu vara uppe i 800 000 kr.

Sverigedemokraternas valbudget sägs ligga på ungefär 45-50 miljoner kr.
Senast redigerad av Don.C 2014-02-27 kl. 23:44.
Citera
2014-02-27, 23:49
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag föredrar att vara anonym här på Flashback både av juridiska och av andra skäl. Om jag skulle kandidera för partiet är det alltså ingenting som jag vill koppla ihop med min användare här, både för min egen och för partiets skull.

Jag hoppas du har överseende med det svaret.

Så din mail där är ett påhitt?

Hursomhelst så är det tråkigt att se människor som inte orkar lägga någon energi på att göra något till det bättre och istället slänger en slant eller en röst på ett parti som ditt.

500 000 är inte mycket. 5000 sympatisörer som donerar 100 kr. Du kan trycka en halv sida på Metro för detta för en dag typ.
Citera
2014-02-27, 23:53
Medlem
Citat:
Svenskarnas parti har nu släppt en lista på huvuddelen av de kommuner man ämnar kandidera i. Så här långt handlar det om 42 kandidater i 30 kommuner (om jag räknat rätt), men listan är inte fullständig och kommer förhoppningsvis att utökas framöver.

https://www.realisten.se/2014/02/27/svenskarnas-parti-kandiderar-i-30-kommuner/

Det kommer förstås också att komma en riksdagslista.

Ganska utspritt över hela södra Sverige. Beröm till de som vågar kandidera offentligt. Men jag undrar, Björkqvist, bor han hemma på Gotland igen? Jag hade för mig att han var hemmahörande i Borås (eller var det Trollhättan?).
Citera
2014-02-27, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad exakt är det som kostar pengar i en SvP-valkampanj... ingen media vill ju göra reklam för SvP uppenbarligen... det är ganska mycket flygblad och dylika saker man kan printa för 500k...
Utskick med valsedlar hem till folk, flygblad och andra infomaterial och trycksaker. Just att skicka ut infomaterial och valsedlar hem till människor (vilket är bra och faktiskt ger ganska stora resultat) brukar vara väldigt dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
500 000 kr säger inte mig så mycket eftersom jag inte har så mycket att jämföra med. Men visst 500 000 är 500 000 och det är mycket pengar. Vet någon hur mycket Piratpartiet har till sitt förfogande, eller FI? Sedan är man ju lite nyfiken på vad pengarna kommer att läggas på?
Ingen aning. Jag vet att Sverigedemokraterna hade en liknande valfond, och deras mål var två miljoner. Sedan har ju de en massa miljoner som de kan lägga ändå, så jämförelsen haltar ju lite. 500.000 kronor bekostar väl åtminstone fem miljoner flygblad (om man bara skulle lägga det på det), förmodligen betydligt mer än så tror jag, kanske uppemot det dubbla när man trycker sådana stora kvantiteter.

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jadu. Skulle gissa på typ....

Pamfletter, flygblad, tidningar, valsedlar, resor, flaggor, kläder, tält, bord, stolar, ljudutrustning, inköp av adresser till direktutskick, direktutskick, mat, serverkostnader, inköp av digitalt material för web, kamera- och videoutrustning mm mm

och säkert mycket mer därtill.
Bra punkter, det finns såklart hur mycket som helst som kostar. Allt beror ju på och eftersom vi inte har obegränsat med pengar kommer vi ju få prioritera vad som bedöms är viktigast. Jag är dock involverad i just det arbetet.

Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Så din mail där är ett påhitt?
Nej, det är en riktig mail.

Citat:
Hursomhelst så är det tråkigt att se människor som inte orkar lägga någon energi på att göra något till det bättre och istället slänger en slant eller en röst på ett parti som ditt.
Vad pratar du för strunt nu? Vi vill ju återskapa ett vitt och svenskt Sverige utan en massa icke-vita och rasfrämlingar, det är väl hur bra som helst?

Citat:
500 000 är inte mycket. 5000 sympatisörer som donerar 100 kr. Du kan trycka en halv sida på Metro för detta för en dag typ.
Vi får nog tyvärr inte trycka varken halv- eller helsidor i Metro är jag rädd.
Citera
2014-02-27, 23:59
Medlem
Citat:
Fi fick ju 100 k av den där "kurden" Özz. De säger sig nu vara uppe i 800 000 kr.

FI planerar säkert att bränna upp några hundratusen så det säger inte så mycket. Jag bemödade mig inte ens att fråga om riksdagspartierna och i synnerhet inte SD då det verkligen inte var förvånande att de kommer satsa löjligt mycket pengar på valet. Valet ska dock bli intressant på flera sätt. Oavsett om mitt hat mot borgarna är enormt, vill jag verkligen inte se för stor rödgrön dominans, så jag hoppas borgarna tar igen lite så att det jämnar ut sig lite, och samtidigt ett väldigt starkt SD med en vågmästarroll.

SD är lite som att leka med elden. Så länge de inte blir för mäktiga så värmer de svensk nationalism då de utgör en gråzon mellan det politiskt korrekta och svensk nationalism vilket inte tidigare har funnits. Men blir de för mäktiga så kommer de bränna sönder svensk nationalism med sin hårda assimilationslinje och förmodligen kommer de vara de första som vill förbjuda SvP då de lagt motioner i riksdagen som velat inskränka rättigheter för "odemokratiska organisationer".
Citera
2014-02-28, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ganska utspritt över hela södra Sverige. Beröm till de som vågar kandidera offentligt. Men jag undrar, Björkqvist, bor han hemma på Gotland igen? Jag hade för mig att han var hemmahörande i Borås (eller var det Trollhättan?).
Färgelanda ligger i Dalsland, ungefär 17 mil från Borås (Jag erkänner att jag var tvungen att googla).
Citera
2014-02-28, 00:04
Medlem
Citat:
Färgelanda ligger i Dalsland, ungefär 17 mil från Borås (Jag erkänner att jag var tvungen att googla).

Då är det jag som är helt efterbliven. Trodde Färgelanda låg ute på den stora ön.
Citera
2014-02-28, 00:08
Bannlyst
Citat:
Jag menade huruvida det var ditt riktiga namn eller ej?
Nej, det är en gammal svensk kung.

Citat:
Annars så är det nog inte så svårt att få reda på vem du är. Dig har nog folk redan koll på
Ja, det har de säkert. Nu för tiden anser ju både medier, SÄPO och De Makter Som Styr att man är något form av "hot" bara för att man ogillar demokrati, judiskt inflytande och inte vill att ens land ska överösas med svartingar från Tredje Världen. Så det hade inte förvånat mig särskilt om det satsades resurser på lilla obetydliga mig.

Citat:
Folk i allmänhet bryr sig inte hur vit deras granne är Stray.
Det är inte min uppfattning, och denna stöds inte bara av diverse undersökningar utan också av hur vita svenskar väljer att skapa rasliga enklaver för att fly undan mångkulturen och massinvandringen. Man vill inte ha negrer, zigenare och andra icke-vita för nära inpå sig helt enkelt. En adopterad guling eller en högutbildad iransk tandläkare kanske går bra, men någon stans där går gränsen.
Citera
2014-02-28, 00:12
Medlem
LFEs avatar
Svenskar som sådana flyr inte till enklaver utan den misslyckade svenska arbetspolitiken och integrationspolitiken skapar dem från vilka alla som kan åker.
Citera
2014-02-28, 00:16
Medlem
ispiks avatar
Att en valkampanj kostar är inget konstigt.
Och att tycka att 500kkr är enormt mycket är aningens naivt.

2010 var valbudgeten för riksdagspartierna följande enligt Wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagsvalet_i_Sverige_2010
Citat:
Enligt uppskattningar hade de olika partiernas budgetar följande fördelning:
  • Socialdemokraterna: 70 miljoner (50 miljoner 2006)
  • Centerpartiet: 65 miljoner (50)
  • Moderaterna: sannolikt omkring 60 miljoner (37)
  • Folkpartiet: 30 miljoner (30)
  • Kristdemokraterna: 17 miljoner (12)
  • Miljöpartiet: 10 miljoner (10)
  • Vänsterpartiet: 7 miljoner (mer än 7)
  • Sverigedemokraterna: siktade på 19 miljoner
Citera
2014-02-28, 00:19
Medlem
LFEs avatar
Citat:

Seriöst? Hoppas att de bränner dem...igen!
Citera
2014-02-28, 00:22
Bannlyst
Citat:
Svenskar som sådana flyr inte till enklaver utan den misslyckade svenska arbetspolitiken och integrationspolitiken skapar dem från vilka alla som kan åker.
Jaha, okej. Då vet vi.

Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Att en valkampanj kostar är inget konstigt.
Och att tycka att 500kkr är enormt mycket är aningens naivt.

2010 var valbudgeten för riksdagspartierna följande enligt Wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagsvalet_i_Sverige_2010
Nej, det är kaffepengar om man tittar på hur mycket de stora partierna satsar. Lik förbannat kommer det alltid någon enfaldig idiot som menar att någon judisk eller pro-judisk miljonär har "köpt SvP" om vi får en donation på 100.000 kronor. En summa som flera tusen svenskar utan problem hade kunnat avsätta till ett projekt som de tror på utan att det hade varit något konstigt.

Folk har ingen större koll helt enkelt, och mycket handlar det väl om att den nationella rörelsen alltid har varit den fattigaste politiska rörelsen i landet. Vi har aldrig haft rika företagare eller kändisar och liknande som har stöttat oss ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in