Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vad exakt är det som kostar pengar i en SvP-valkampanj... ingen media vill ju göra reklam för SvP uppenbarligen... det är ganska mycket flygblad och dylika saker man kan printa för 500k...
Utskick med valsedlar hem till folk, flygblad och andra infomaterial och trycksaker. Just att skicka ut infomaterial och valsedlar hem till människor (vilket är bra och faktiskt ger ganska stora resultat) brukar vara väldigt dyrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
500 000 kr säger inte mig så mycket eftersom jag inte har så mycket att jämföra med. Men visst 500 000 är 500 000 och det är mycket pengar. Vet någon hur mycket Piratpartiet har till sitt förfogande, eller FI? Sedan är man ju lite nyfiken på vad pengarna kommer att läggas på?
Ingen aning. Jag vet att Sverigedemokraterna hade en liknande valfond, och deras mål var två miljoner. Sedan har ju de en massa miljoner som de kan lägga ändå, så jämförelsen haltar ju lite. 500.000 kronor bekostar väl åtminstone fem miljoner flygblad (om man bara skulle lägga det på det), förmodligen betydligt mer än så tror jag, kanske uppemot det dubbla när man trycker sådana stora kvantiteter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Jadu. Skulle gissa på typ....
Pamfletter, flygblad, tidningar, valsedlar, resor, flaggor, kläder, tält, bord, stolar, ljudutrustning, inköp av adresser till direktutskick, direktutskick, mat, serverkostnader, inköp av digitalt material för web, kamera- och videoutrustning mm mm
och säkert mycket mer därtill.
Bra punkter, det finns såklart hur mycket som helst som kostar. Allt beror ju på och eftersom vi inte har obegränsat med pengar kommer vi ju få prioritera vad som bedöms är viktigast. Jag är dock involverad i just det arbetet.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Så din mail där är ett påhitt?
Nej, det är en riktig mail.
Citat:
Hursomhelst så är det tråkigt att se människor som inte orkar lägga någon energi på att göra något till det bättre och istället slänger en slant eller en röst på ett parti som ditt.
Vad pratar du för strunt nu? Vi vill ju återskapa ett vitt och svenskt Sverige utan en massa icke-vita och rasfrämlingar, det är väl hur bra som helst?
Citat:
500 000 är inte mycket. 5000 sympatisörer som donerar 100 kr. Du kan trycka en halv sida på Metro för detta för en dag typ.
Vi får nog tyvärr inte trycka varken halv- eller helsidor i Metro är jag rädd.