2014-03-01, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Moderatorer kan enbart dela ut varningar i de forum de modererar.

admin5

Jaså?

Kan man hävda en varning då och så här i efterhand, detta då? För i sådana fall har jag redan ett namn där och som jag redan då reagerade på att jag fick en varning ifrån.
Eller får jag ännu en till och varning då för att ha vågat ens ställa frågan?
Man kan inte styra andra detta före man har styrning på själv. Så enkelt är det.
Senast redigerad av hee4r 2014-03-01 kl. 00:24.
Citera
2014-03-01, 00:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jaså?

Kan man hävda en varning då och så här i efterhand, detta då? För i sådana fall har jag redan ett namn där och som jag redan då reagerade på att jag fick en varning ifrån.
Eller får jag ännu en till och varning då för att ha vågat ens ställa frågan?

Du kan ju ta det i PM till mig eller till berörd moderator så kan vi reda ut vad som skett.

Det man kan ha i åtanke är att moderatorer ibland gör inhopp i olika forum för att hjälpa till pga olika orsaker, då kan det i efterhand se ut som att man fått en varning från en moderator som inte modererar det forum som varningen utfärdades ifrån.

admin5
Citera
2014-03-01, 01:03
Avslutad
Var tog Flashback vägen på vägen?!?!

Citat:
Du kan ju ta det i PM till mig eller till berörd moderator så kan vi reda ut vad som skett.

Det man kan ha i åtanke är att moderatorer ibland gör inhopp i olika forum för att hjälpa till pga olika orsaker, då kan det i efterhand se ut som att man fått en varning från en moderator som inte modererar det forum som varningen utfärdades ifrån.

admin5

Min önskan är och vore att medlemmar här på just Flashback(hallå??) kunde få vara så fria här som just Flashback flaggar för.
Detta att "ta saker i PM" luktar väl detta "kontraproduktivt" om något, tycker du inte?
Mitt budskap verkar inte gå fram? Hur kan en Mod. och detta just på Flashback ens tilldela ngn en OBEFOGAD varning? Hur är detta ens MÖJLIGT?
Detta är ju Flashback, menar jag!?
Man kan inte utlova ett "fritt ord" för dem som de facto utövar just sitt "fria ord" och har någon/ man gjort det så har man helt enkelt utlovat för mycket.
Så enkelt är det.
Man kan inte kräva och därtill utkräva av någon annan det man själv inte kan leva upp till. Så behöver man taga rygg på någon annan och som du nu "Admin 5" gör med mig gnm att jag och då jag som medlem här på just Flashback skall "PM: a dig"?
Detta inte endast SER dumt ut utan ÄR ju också väldigt dumt. Eller hur? Eller är det så "Flashback" skall styras och fungera som, att saker skall tagas och avhandlas via PM?
Skärp er för fan
Se rubrik för mitt svar på EXTREMT svar på Topic trots ev. OT- svar på even Admin 5...
Senast redigerad av hee4r 2014-03-01 kl. 01:09.
Citera
2014-03-01, 01:09
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Min önskan är och vore att medlemmar här på just Flashback(hallå??) kunde få vara så fria här som just Flashback flaggar för.
Detta att "ta saker i PM" luktar väl detta "kontraproduktivt" om något, tycker du inte?
Mitt budskap verkar inte gå fram? Hur kan en Mod. och detta just på Flashback ens tilldela ngn en OBEFOGAD varning? Hur är detta ens MÖJLIGT?
Man kan inte utlova ett "fritt ord" för dem som de facto utövar just sitt "fria ord" och har någon/ man gjort det så har man helt enkelt utlovat för mycket.
Så enkelt är det.
Man kan inte kräva och därtill utkräva av någon annan det man själv inte kan leva upp till. Så behöver man taga rygg på någon annan och som du nu "Admin 5" gör med mig gnm att jag och då jag som medlem här på just Flashback skall "PM: a dig"?
Detta inte endast SER dumt ut utan ÄR ju också väldigt dumt. Eller hur? Eller är det så "Flashback" skall styras och fungera som, att saker skall tagas och avhandlas via PM?
Skärp er för fan

Är det inte rätt uppenbart varför såna saker ska diskuteras i PM?

Eller du kanske vill se trådar fyllda med OT-snack angående en persons varning och annat privat snack
Citera
2014-03-01, 01:13
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Så enkelt är det.
Skärp er för fan
Se rubrik för mitt svar på EXTREMT svar på Topic trots ev. OT- svar på even Admin 5...

Du är alldeles för luddig nu. Återkom när du är lite piggare så ska vi reda ut alla eventuella problem - här i tråden helt publikt så alla som vill får se. Just nu vet jag inte riktigt vad du vill.

admin5
Citera
2014-03-01, 01:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

Är det en specifik varning du är upprörd över så får du ta det med berörd moderator över PM, väljer du att inte göra utan tar det på annat vis så kommer du att varnas.

Jag har dessutom tittat igenom alla varningar du dragit på dig de senaste två åren, och det var inget konstigt med någon av dem.
Citera
2014-03-01, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Är det en specifik varning du är upprörd över så får du ta det med berörd moderator över PM, väljer du att inte göra utan tar det på annat vis så kommer du att varnas.

Jag har dessutom tittat igenom alla varningar du dragit på dig de senaste två åren, och det var inget konstigt med någon av dem.

Sluta nu.
Mina svar handlade INTE och handlar INTE heller om specifikt just mig...
Men av ngn märklig anledning så VÄLJS man ut som en "sådan" och som SKULLE ha svarat utifrån en "Moderatorsåtgärd"?
Okej. Men då vet man(jag).
Men snacka om att vilja provocera fram "saker och ting"
Senast redigerad av hee4r 2014-03-01 kl. 01:25.
Citera
2014-03-01, 01:41
Avslutad
Citat:
Du är alldeles för luddig nu. Återkom när du är lite piggare så ska vi reda ut alla eventuella problem - här i tråden helt publikt så alla som vill får se. Just nu vet jag inte riktigt vad du vill.

admin5

Rimmar illa med det hot jag just fick från ÅnkelGunnar.
Men huvudsaken för MIN del i alla fall att mina inlägg och som medlem här på "Flashback" får stå kvar.
Detta får man(jag)tacka(ödmjukast)för.
Citera
2014-03-01, 02:43
Avslutad
HUR bör man enligt Flashback BÄST gratulera Flashback som när Flashback fyller år och detta utan att bliva raderad i just forat "Flashback" och när Flashback då fyller?
När är nästa tillblivelse menar jag och hur gör man som medlem på Flashback först rätt som för att slippa typ göra om?
Citera
2014-03-01, 02:49
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
HUR bör man enligt Flashback BÄST gratulera Flashback som när Flashback fyller år och detta utan att bliva raderad i just forat "Flashback" och när Flashback då fyller?
När är nästa tillblivelse menar jag och hur gör man som medlem på Flashback först rätt som för att slippa typ göra om?

Du borde sluta knarka och skriva lite mer sammanhängande texter!

Gratulera Flashback gör du väl bäst i tråden om att Flashback fyller år, som du nyss gjort.
Har du andra anledningar att gratulera Flashback tror jag inte det är några problem att starta en tråd i det här forumet, med en välgjord trådstart där du förklarar klart och tydligt varför du vill gratulera FB.

Nästa gång Flashback fyller år är om ett år rätt exakt, du kan väl kolla i tråden du skrev i och se när den startades och vilken information trådstarten innehåller.
Citera
2014-03-01, 03:09
Avslutad
Från det ena till det andra:

Kanske frågan/ saken redan tagits upp, men vad anser "Flashback" att en "Stalker" just här på "Flashback" innebär och är?
Krävs det t. ex PM och där en typ "massa" eller kräves där "bara" en massa svar av ngn och då en "massa svar" av ngn som regelrätt är en förföljelse i en händelsekedja av inlägg.
Hur ställer sig "Flashback" till att en medlem här på det fria ordet "Flashback" regelrätt och regelmässigt förföljer en annan medlem av detta "Flashback"?
Detta är alltså helt okej att göra, att utnyttja det fria ordet på detta viset?
Upplåter "Flashback" en och sin plattform fri och fritt att utnyttja för att tysta andra?
Är det alltså detta "Flashback" står för? Hur överlever man bäst på "Flashback" som? Varför alla dessa nyss "2013 nyreggade"?
Varför alla dessa "nyreggade"(2013) och som i sina signaturer känner sig, och detta som tidigare medlemmar på "Flashback", i behov av att "nyregga" sig- "Ny medlem".
Är det fel på medlemmarna här(dessa de tidigare här dito då), eller är det fel på Flashback?
Kort sagt- vad gör att vissa medlemmar här på "Flashback" och även vissa moderatorer detta också här på "Flashback" överlever medan andra inte detta gör?
Senast redigerad av hee4r 2014-03-01 kl. 03:17.
Citera
2014-03-01, 08:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Rimmar illa med det hot jag just fick från ÅnkelGunnar.
Men huvudsaken för MIN del i alla fall att mina inlägg och som medlem här på "Flashback" får stå kvar.
Detta får man(jag)tacka(ödmjukast)för.

Det var inget hot från hans sida, det var ett enkelt konstaterande att om man inte följer reglerna så får det påföljder.

Inlägg som följer regelverket får stå kvar, det gäller för alla - alltid.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in