2014-02-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Öhhh vilken Socialdemokratisk fälla?

Det jag menar är att man inte ska falla för frestelsen att utplåna sitt tankegods i rädsla för att stöta bort den breda allmänheten, som ofta antas gilla grundpelarna i det som traditionellt kallas för välfärdsstaten.

Kolla bara vilka ynkryggar de Nya Moderaterna har blivit, när de bl a övergett sin fackföreningskritiska linje och helt plötsligt börjat yra om den svenska modellen och det fina med kollektivavtal. De har ju sålt sin själ.

Översatt till SD skulle det innebära bl a en urvattnad migrationspolitik, vilket skulle medföra att man riskerar raserna allt det man byggt upp, och då menar jag opinionsmässigt.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-02-28 kl. 20:01.
2014-02-28, 20:37
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du missar ju poängen! Så länge SD går framåt kan man lita på opinionsundersökningar men när de backar så vänder man helt plötsligt de samma ryggen. Det är ju den offerkoftementaliteten som gör att trovärdigheten hos SD anhängare i den här tråden är noll.

Trött man blir!

Nu är jag inte SD:are men du kan inte mena allvar?
Anser inte du att det inte pågår en massiv kampanj mot SD?
Hela samhället älskar invandring och fullkomligt pyser över av altruism och självgodhet.
Nationalism är hatobjekt nummer ett.
2014-02-28, 23:16
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du missar ju poängen! Så länge SD går framåt kan man lita på opinionsundersökningar men när de backar så vänder man helt plötsligt de samma ryggen. Det är ju den offerkoftementaliteten som gör att trovärdigheten hos SD anhängare i den här tråden är noll.

Trött man blir!
Föddes du idiot eller är det miljögifterna som spelar dig ett spratt?
Tycker du att undersökningarna har varit "objektiva" eller att media behandlar SD som vilket parti som helst?
En rätt kraftig kampanj har dragits igång mot SD och man skyr inga medel, sen är den säkerligen inte centralt okestrerad men med flera av partiernas spinndoktorer som drar i tåtarna understödda av antidemokratiska element på vänsterkanten så kommer vi få se allt mer av sådant här desto närmare valet vi kommer.
I det ingår givetvis att få det se ut som att SD att minskar i undersökningarna och basunera ut det i media så mongolider som du kan komma in och basunera ut ditt förståndshandikapp på FB?.
Eller tror du själv att M ökar rejält när man kursändrar 180 grader och av bara farten förolämpar hundratusentals väljare bara sådär.

Valet i sig kommer bli en chock för medelklassen och mediafolket.
Senast redigerad av Svithjod 2014-02-28 kl. 23:26.
2014-02-28, 23:26
Medlem
P04s avatar
Citat:
Tror vi pratar om den övriga politiken som är nästintill icke-existerande hos Sverigedemokraterna.
Knappast icke-existerande, möjligen något otydlig ännu i ett höger/vänsterperspektiv.

Invandringspolitiken är bara en av fem viktiga frågor som avgör mitt val. EUs inflytande, försvaret, rättssamhället och kärnkraften gör SD till ett oundvikligt val för mig.
2014-02-28, 23:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Knappast icke-existerande, möjligen något otydlig ännu i ett höger/vänsterperspektiv.

Invandringspolitiken är bara en av fem viktiga frågor som avgör mitt val. EUs inflytande, försvaret, rättssamhället och kärnkraften gör SD till ett oundvikligt val för mig.
Lägg därtill landsbygden, kriminalpolitiken, skolan och "miljötramset", skulle SD dessutom kunna formulera en trovärdig industripolitik och en utrikespolitik som fokuserar på norra och mellersta Europa så vore SD hemma i betydligt bredare lager än i dag
2014-03-01, 00:07
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Det jag menar är att man inte ska falla för frestelsen att utplåna sitt tankegods i rädsla för att stöta bort den breda allmänheten, som ofta antas gilla grundpelarna i det som traditionellt kallas för välfärdsstaten.

Kolla bara vilka ynkryggar de Nya Moderaterna har blivit, när de bl a övergett sin fackföreningskritiska linje och helt plötsligt börjat yra om den svenska modellen och det fina med kollektivavtal. De har ju sålt sin själ.

Översatt till SD skulle det innebära bl a en urvattnad migrationspolitik, vilket skulle medföra att man riskerar raserna allt det man byggt upp, och då menar jag opinionsmässigt.

Ok då missförstod jag vad du menade.
2014-03-01, 00:39
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04

Ekonomi då? Det är ren fakta och bevisat att det är den överlägset viktigaste frågan för väljarna och för en stor del av väljarna så är det denna frågan som avgör.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Lägg därtill landsbygden, kriminalpolitiken, skolan och "miljötramset", skulle SD dessutom kunna formulera en trovärdig industripolitik och en utrikespolitik som fokuserar på norra och mellersta Europa så vore SD hemma i betydligt bredare lager än i dag

Sant att dom har en politik i massa av frågor när man läser på hemsidan. Dock är partiet väldigt dåliga på att nå ut med detta.

Partiet måste bli bättre på att nå ut med detta till väljarna. Alla vet redan deras politik angående invandring därför borde det snarare vara sekundärt att prata om detta inte primärt. Det är inte invandringspolitiken som skall förmedlas, snarare övriga frågor.

Sverigedemokraterna har alldeles för få bra och trovärdiga personer som kan nå ut med denna politiken. Fler måste till, och förhoppningsvis är det på gång.

Ser det som väldigt positivt att dom stryker personer som t ex Alfsson som bara kan prata om invandringspolitik och dessutom använder kanaler och på ett sätt som knappast är fördelaktigt. Personer som Alfsson platsar helt enkelt inte i det nya Sverigedemokraterna som skall kunna aspirera på att bli 1 eller 2 i nästkommande valen och som skall lämna 10-procents-träsket.
2014-03-01, 00:56
Medlem
Snapcounts avatar
Så Sd på 8,7 %

(då har ju Rejdar, Powergirl, Antevante & diverse troll en gyllende chans att ordna sitt ekonomiska oberoende, Har ni satsat på Ladbrokes ? )

Som jag ser det med 8,7 % = inte en chans, bullshit till benmärgen.
Det finns alldeles för mycket som är fel i Sverige, för att det är bara 8,7 % som skulle se det.
2014-03-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ekonomi då? Det är ren fakta och bevisat att det är den överlägset viktigaste frågan för väljarna och för en stor del av väljarna så är det denna frågan som avgör.

Sant att dom har en politik i massa av frågor när man läser på hemsidan. Dock är partiet väldigt dåliga på att nå ut med detta.

Partiet måste bli bättre på att nå ut med detta till väljarna. Alla vet redan deras politik angående invandring därför borde det snarare vara sekundärt att prata om detta inte primärt. Det är inte invandringspolitiken som skall förmedlas, snarare övriga frågor.

Sverigedemokraterna har alldeles för få bra och trovärdiga personer som kan nå ut med denna politiken. Fler måste till, och förhoppningsvis är det på gång.

Ser det som väldigt positivt att dom stryker personer som t ex Alfsson som bara kan prata om invandringspolitik och dessutom använder kanaler och på ett sätt som knappast är fördelaktigt. Personer som Alfsson platsar helt enkelt inte i det nya Sverigedemokraterna som skall kunna aspirera på att bli 1 eller 2 i nästkommande valen och som skall lämna 10-procents-träsket.

Har du något bra förslag hur SD ska nå ut med sin politik antar jag att Jimmie et al skulle vara dig tacksam.

Sist JÅ var med i TV skulle han försvara att hans upplevelse av barndomen som han intervjuades om i ett annat program var hans egna upplevelser och inte den fabulerande kommunistlärarens eller den korkade programledaren.

Jag tror aldrig jag hört JÅ en enda gång under en intervju få presentera sin politik och vad SD står för. Det är bara massa påhopp, halmgubbar och tillskrivna åsikter han tvingas dementera. Kom ihåg att Reinfeldt deklarerat att han "kan endast vinna en debatt mot Jimmie Åkesson om JÅ kommer full till debatten och börjar slåss". Innebär inte det att JÅ har rätt med sin politik och redan vunnit och FR erkänner det?
2014-03-01, 02:52
Medlem
Grevelesevis avatar
Ipsos SD 7, 9 % (+ 0, 6)
2014-03-01, 03:17
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ipsos SD 7, 9 % (+ 0, 6)

Gott! En fin tröst efter totalfiaskot hos Novus.
2014-03-01, 03:32
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Har du något bra förslag hur SD ska nå ut med sin politik antar jag att Jimmie et al skulle vara dig tacksam.

Sist JÅ var med i TV skulle han försvara att hans upplevelse av barndomen som han intervjuades om i ett annat program var hans egna upplevelser och inte den fabulerande kommunistlärarens eller den korkade programledaren.

Jag tror aldrig jag hört JÅ en enda gång under en intervju få presentera sin politik och vad SD står för. Det är bara massa påhopp, halmgubbar och tillskrivna åsikter han tvingas dementera. Kom ihåg att Reinfeldt deklarerat att han "kan endast vinna en debatt mot Jimmie Åkesson om JÅ kommer full till debatten och börjar slåss". Innebär inte det att JÅ har rätt med sin politik och redan vunnit och FR erkänner det?

Nä du har helt rätt i att det inte är en lätt uppgift. Tror att partiet skulle behöva skicka fram lite andra personer i media. Flera kvinnor vore perfekt, som exempel kan jag ta Hanna Wigh. Tycker hon verkar ha en bra personlighet och dom gånger jag sett henne så verkar hon även kunna prata för sig. Sverigedemokraterna har ett antal kvinnor och alla som kan hantera media borde skickas ut oftare.

Om jag inte är helt fel ute så är flera av dessa kvinnor högt uppe på vallistan inför detta val, som t ex Hanna Wigh och många av dessa kvinnor var nog inte med vid förra valet. Så förhoppningsvis så kommer det bli ändring på detta efter detta valet.

Säger som jag sagt innan att jag gillar JÅ och tycker att han är helt rätt för Sverigedemokraterna. Men partiet behöver bredda både sin politik och både sin politiska bas och politiker som syns och hörs.

Hoppas att Sverigedemokraternas nya tidning blir en språngbräda för att bredda sin politik och visa fram den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in