2014-08-26, 21:58
Medlem
cutlerjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jaha, vad tror vi om utfrågningen av Jimmie Åkesson?

Jag tyckte han var bra på det sättet att han framstod som sympatisk och klok. Jag hade dock gärna sett lite fler förtydliganden om att Sverige nu väljer mellan välfärd och invandring. Att det är slut på pengar för reformer inom välfärden vill jag höra ofta, det skrämmer mig, och det skrämmer gemene svensk, och det är ett viktigt vägval vi står inför.

Stabilt blir omdömet, bra att många får se att SD är ett vanligt part som alla andra, detta bör kunna ge stöd åt opinionen.

Mot nya höjder..

Riktigt imponerad! Inga tappade röster där inte, snarare en del vunna. Expressen och AB vill påminna om "järnrörskandalen". Men vem fan bryr sig om den, iaf ingen som såg utfrågningen.

Nu ökar vi sista dryga 2 veckorna!
2014-08-26, 22:00
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Synd att inte försvaret kom upp i utfrågningen.
Sänkt skatt för pensionärer ger faktor 10 i röstetal framför försvaret.

Åkessons framträdande var mycket bra av det jag såg, han var lugn och trygg och stod pall för trycket.
Ikväll så fick han tusentals tveksamma att bestämma sig för SD.
2014-08-26, 22:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag gjorde ett unikt undantag & kollade faktiskt på SVT.
Jag tyckte JÅ gjorde bra ifrån sig & boxade rutinerat tillbaka de olika försöken att kasta skit på SD.
2014-08-26, 22:20
Medlem
Citat:

Jag tyckte han var bra på det sättet att han framstod som sympatisk och klok. Jag hade dock gärna sett lite fler förtydliganden om att Sverige nu väljer mellan välfärd och invandring. Att det är slut på pengar för reformer inom välfärden vill jag höra ofta, det skrämmer mig, och det skrämmer gemene svensk, och det är ett viktigt vägval vi står inför.

Stabilt blir omdömet, bra att många får se att SD är ett vanligt part som alla andra, detta bör kunna ge stöd åt opinionen.

Mot nya höjder..
Det Du efterlyser, fanns i tillräcklig grad. Hade Åkesson blivit övertydlig, så hade SD förlorat väljare.
En intressant detalj:
SVT:s nyheter kl 21 hade en utfrågning av Pontus Mattson. Det talades bland annat om SD:s möjligheter till inflytande i framtiden. Och då enar Pontus Mattsson att det kan bli ett annat scenario om det blir andra partiledare.

Ja, tänk om Reinfeldt byts ut!! Då måste i konkurrensens namn även alla andra partiledare kalibrera sin inställning till invandringen.
2014-08-26, 22:21
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Mot nya höjder..

Jag tycker att Åkesson framstod som stabil och balanserad. Han hade lite problem i början av utfrågningen vad gällde sifferexercisen kring A-kassan. Men det var en temporär svacka.

Som du skriver så bidrog utfrågningen till en normalisering, vilket bör leda till ökat stöd i opinionen.
2014-08-26, 22:51
Medlem
Riktigt bra framförande av Jimmie. Alla försök att snärja honom misslyckades. Han var upplevde vi här hemma så nära hundraprocentig man kan vara. Han går från klarhet till klarhet. Som någon sa, inga tappade röster här utan mängder av nya. Klok, sansad, balanserad, intelligent och ärlig.
2014-08-26, 22:58
Medlem
Arthass avatar
På facebook efter Åkesson-timmen kallar unga tjejer jag känner SD för äckliga och dumma, samt deras väljare. Nåväl, vi får se hur det bli efter valet. Är man lika fräck mot 800000 väljare?

För övrigt är det intressant att överallt talas det nu om att SD minst kommer få 10 procent, säkert dubblera och antagligen mer än så. Än hör vi inget prat om x3 som i EU. Vi får se vad OI har att bjuda på sista veckorna. Några tips?
Senast redigerad av Arthas 2014-08-26 kl. 23:18.
2014-08-27, 00:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Åkesson var hur stabil som helst ikväll, partiet fick säkert fler väljare.
2014-08-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
På facebook efter Åkesson-timmen kallar unga tjejer jag känner SD för äckliga och dumma, samt deras väljare. Nåväl, vi får se hur det bli efter valet. Är man lika fräck mot 800000 väljare?

För övrigt är det intressant att överallt talas det nu om att SD minst kommer få 10 procent, säkert dubblera och antagligen mer än så. Än hör vi inget prat om x3 som i EU. Vi får se vad OI har att bjuda på sista veckorna. Några tips?

Gör som jag, ta bort idioter från nyhetsflödet på facebook. Jag är fortfarande vän med den stora massan, men borträknat mina närmsta vänner har jag slutat "följa" ca 95% av allihop.

Man kan lätt få intrycket att hela facebook står som motståndare till SD, när det i själva verket kanske bara är 10 personer. Det är alltid vänsterns taktik, att ge sken av att vara mycket fler än de är. Låt de inte lyckas med detta.

Jag har ca 500 vänner på facebook. Det är max 10 personer som kontinuerligt skriver anti-SD-inlägg. Detta är bara 2%. Till råga på allt får de sällan några, max 4-5 st, likes på sina inlägg.

Av mina 500 vänner är 50 med i "vi gillar olika". Det är 10%.

Det är helt omöjligt att avgöra hur många av ens vänner som är emot SD, men de är knappast någon majoritet. Tilläggas kan att de allra flesta av dessa jag räkna upp är kompletta idioter och jag kunde inte bry mig mindre om de skulle bestämma sig för att säga upp kontakten med mig.
2014-08-27, 00:38
Medlem
Dreamstates avatar
JÅ gjorde ett utmärkt framträdande ikväll.
Förhoppningsvis så fortsätter vi se JÅ i rutan så vi kan plocka väljare hela vägen till valdagen.
2014-08-27, 00:48
Avslutad
Och tittarsiffrorna för JÅ blev...?
2014-08-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Aktuella odds på Sverigedemokraterna 2014-08-26

Ladbrokes
Över..... 13.5% - 1.67 (4/6)
Under... 13.5% - 2.10 (11/10)

Betsson
Över..... 11.5% - 1.41
Under... 11.5% - 2.70

Unibet
Över..... 10.5% - 1.25
Under... 10.5% - 3.50

PAF
Över..... 10.5% - 1.25
Under... 10.5% - 3.50

Super Lenny
Över..... 12.61% - 1.72
Under... 12.60% - 2.00

Jag noterar att oddsen kontinuerligt sjunker för ett högt SD-resultat. Inget spelbolag har något odds på åtminstonde 2 gånger pengarna på att SD får över ett visst resultat. Synd att inget bolag erbjuder spel på SD över 15%. Enligt tidigare inlägg i tråden får man visst bara spela en femhundring eller så. Varför får man inte lasta i ordentligt om man vill?

En liten uppdatering av oddsen efter kvällens utfrågning av JÅ.
(Det citerade ovan tror jag var postat runt kl. 18:40)

Ladbrokes:
Över..... 13.5% - 1.50
Under... 13.5% - 2.50

Super Lenny:
Över..... 12.61% - 1.60
Under... 12.60% - 2.20

De andra spelbolagen har inte gjort några ändringar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in