Citat:
Ursprungligen postat av
Arthas
På facebook efter Åkesson-timmen kallar unga tjejer jag känner SD för äckliga och dumma, samt deras väljare. Nåväl, vi får se hur det bli efter valet. Är man lika fräck mot 800000 väljare?
För övrigt är det intressant att överallt talas det nu om att SD minst kommer få 10 procent, säkert dubblera och antagligen mer än så. Än hör vi inget prat om x3 som i EU. Vi får se vad OI har att bjuda på sista veckorna. Några tips?
Gör som jag, ta bort idioter från nyhetsflödet på facebook. Jag är fortfarande vän med den stora massan, men borträknat mina närmsta vänner har jag slutat "följa" ca 95% av allihop.
Man kan lätt få intrycket att hela facebook står som motståndare till SD, när det i själva verket kanske bara är 10 personer. Det är alltid vänsterns taktik, att ge sken av att vara mycket fler än de är. Låt de inte lyckas med detta.
Jag har ca 500 vänner på facebook. Det är max 10 personer som kontinuerligt skriver anti-SD-inlägg. Detta är bara 2%. Till råga på allt får de sällan några, max 4-5 st, likes på sina inlägg.
Av mina 500 vänner är 50 med i "vi gillar olika". Det är 10%.
Det är helt omöjligt att avgöra hur många av ens vänner som är emot SD, men de är knappast någon majoritet. Tilläggas kan att de allra flesta av dessa jag räkna upp är kompletta idioter och jag kunde inte bry mig mindre om de skulle bestämma sig för att säga upp kontakten med mig.