Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-28, 21:19
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Fattar inte hur folk ens orkar diskutera teorier om att högerfolk skulla ha släckt OP.
Det finns bara en grupp som tjänade på att göra OP till politisk martyr.
Det var gruppen han själv var ledare för.
Titta på platsen han sköts på. Det är en kastspya från sveavägen 68.
Att dra upp nått skit en död skräpboksförfattare fantiserat är bara villospår.
Mer intressant är att studera vilka som till varje pris vill förhindra att OP blir betraktad som martyr. Förtalskampanjerna som återkommer så fort nytt ljus kastas över utredningen är det varken högerextremer eller sossar som ligger bakom.
Citera
2014-02-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
.....

Efter en tid (efter att HH kallat SE för en elefant i en porslinsbutik?) förhördes vittnen om SEs närvaro, men vittnena får ledande frågor och svarar som förhörsledarna vill. Rätt meningslöst egentligen. Dock tycks de i chevan ha talat med någon som stämmer in på SE.

Man visade bland annat foton på SE för Stefan G som satt bredvid honom vid OP's kropp. SG uppger att han aldrig sett karln.

Är inte detta perioden innan man ska gå in i hans kontor, i juni? Personligen tror jag att man hade honom då, och faktiskt löste det hela. Men nåt gjorde att det blåstes av, och efter juni är SE-spåret dött.
Citera
2014-02-28, 21:34
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Jag delar din uppfattning om Sheraton. Personligen tror jag att uppdragsgivaren till MOP höll till på Tegelbacken på kvällarna. På dagarna satt han kanske på Wallingatan?
Vad står i infiltratören? Läste den för nåt år sedan, men vad fanns det för nåt matnyttigt iden?
Det är bestämt värre än så. CIA sköter bara sitt jobb att hålla koll på vårt samhälle och helst i fredligt samförstånd med ryssen. Från båda håll låter man sig däremot luras av de allra hemligaste i mitten där frimurare har vågmästarrollen i sitt förment opolitiska samspel med lika hemliga inom socialtjänst juridik media och finans. Wierup visade med typexempel hur det i princip måste gå till även på överstatlig nivå.
Citera
2014-02-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Det är bestämt värre än så. CIA sköter bara sitt jobb att hålla koll på vårt samhälle och helst i fredligt samförstånd med ryssen. Från båda håll låter man sig däremot luras av de allra hemligaste i mitten där frimurare har vågmästarrollen i sitt förment opolitiska samspel med lika hemliga inom socialtjänst juridik media och finans. Wierup visade med typexempel hur det i princip måste gå till även på överstatlig nivå.

Kanske för sent på kvällen, men jag hänger inte med. Kan du utveckla? Vilka exempel?
Citera
2014-02-28, 21:46
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
För psykologisk analys gäller att kunna tränga in på samma djup också i motparters tankevärldar. Vad finns för koppling från Wedin, PGNäss, CGÖ, SE och AL till Thunholm kan man exempelvis fråga sig.

...och glöm inte bort Grundborg för all del. Om man tror att Östling är inblandad (vilket de allra flesta verkar tro?). Så kan du räkna med att Grundborg varit med på ett hörn. Själv tycker jag det är synd att det inte läggs mer fokus på honom. Grundborg tog ju exempelvis hand om Östlings dödsbo. Skulle vara intressant att veta vad den bestod av.
Citera
2014-02-28, 21:47
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Kanske för sent på kvällen, men jag hänger inte med. Kan du utveckla? Vilka exempel?
Jag har boken utlånad till v.Birchan denna veckan och kan inte på rak arm beskriva det som slog mig då jag läste den. Frimurarna och Näss däremot är min direkt personliga erfarenhet som just nu blivit aktuell.
Citera
2014-02-28, 21:56
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
...och glöm inte bort Grundborg för all del. Om man tror att Östling är inblandad (vilket de allra flesta verkar tro?). Så kan du räkna med att Grundborg varit med på ett hörn. Själv tycker jag det är synd att det inte läggs mer fokus på honom. Grundborg tog ju exempelvis hand om Östlings dödsbo. Skulle vara intressant att veta vad den bestod av.
Det där har du väldigt rätt i. Det PM från Tunander som jag grundat mitt resonemang på gör både Grundborg och CGÖ klart misstänkta men det är omöjligt att avgöra om de verkligen spelade på Näss sida lurade av frimurarna eller om de var med Holmér för att få Näss och hela byket avslöjat. Jag vill helst tro det sista.
Citera
2014-02-28, 22:03
Medlem
Citat:
Jag har boken utlånad till v.Birchan denna veckan och kan inte på rak arm beskriva det som slog mig då jag läste den. Frimurarna och Näss däremot är min direkt personliga erfarenhet som just nu blivit aktuell.

Ni är bekanta? Kan du inte kolla med honom om Wedin och Charles Morgan var identiska?

Edit: Har för övrigt bläddrat som fan i boken nu, fram och tillbaka. Hittar inget speciellt. Gry's 357-skjutande, och lite annat skoj, men inget om Palmemordet, eller dess uppdragsgivare.
Senast redigerad av Moplp 2014-02-28 kl. 22:12.
Citera
2014-02-28, 22:08
Medlem
Ingenting i morgondagens SvD. Man kanske väntar på att Ukraina ska försvinna från löpsedlarna...
Citera
2014-02-28, 22:22
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styckjunkaren
Detta tycker jag är ett exempel på hur man inom vissa nätverk aktiverar sig för att få
mörkläggningen att bestå. Nu kom ju ändå GRK till stånd och till Hagårds m fl stora
lättnad så verkar det som om den överhuvud taget inte känner till något om aktiviteterna
på Wallingatan 34, vilka ju är en viktig nyckel till MOP.

Tycker det borde finnas möjligheter till läckor här. Åke J Ek och Birger Hagård var inte speciellt goda vänner under de senare åren.
Citera
2014-02-28, 22:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Lär ju ha varit en amerikanare tillsammans med SE inne på Skandia 23:40.

Var finns den uppgiften på en jänkare inne på skandia? Den som nämns när Stig Engström återkommer är väktaren Henry Olofsson som kommer från ett bridgeparti.
Citera
2014-02-28, 22:36
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Precis samma sak gäller t ex som nu då Bertil Wedin nämns!

Tycker att Bertil Wedin varit klart mer i rampljuset än Dan Klöverskjöld. BW behandlas ex utförlligt i Hermansson/Wenanders Bok "Uppdrag Olof Palme". När sydafrikaspåret fräser till som ett tomtebloss 1996 så är BW återigen i blickfånget.

Dan Klöverskjöld blir aktuell i höstas men verkar försvinna ut i periferin lika snabbt som han dök upp.

Antalet träffar på FBs sökmotor talar sitt tydliga språk Wedin/354 vs Klöverskjöld/15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in