2014-02-28, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Du är så sjukt okunnig, ge mig 3 exempel på hur det är farligt i rökform.. och vadå lika farligt som cigg? forskare har kommit fram till att det inte är det!! Kom inte hit och skriv massa skit du inte kan något om

här får du tre(3) exempel som borde räcka.

1: Vid all förbränning där någon form av kol ingår, bildas CO (Kolmonoxid) som är mycket giftigt. Detta ämne finns båda i bilavgaser, ciggavgaser(sämst verkningsgrad) och rökgaser från kraftvärmeverk (här används till och med exempelvis SNCR teknik där man sprutar in ammoniak eller urea över rökgaserna för att minska CO utsläppen) går inte in närmare på SNCR då jag tror att du är på tok för dum för att förstå det och för att det är irrelevant i ämnet.

I kort så bildas kolmonoxid som hindrar dina röda blodkroppar från att ta upp och transportera syre när du röker cannabis eller vanliga cigg.

2: Vid förbränning med syreunderskott vilket du inte kan komma ifrån, bildas tjära som är oerhört cancerogent. Därav anledningen till att rökare får tjära i lungorna och drar på sig lungcancer i längden.

Dessa två exempel gäller både rullade cigaretter och "bong" där båda innehåller förbränning med båda syreunderskott och förbränning av kolföreningar.

3: Om du röker rullade cigg så kan även pappret innehålla ämnen som vid förbränning är farliga.
Senast redigerad av Lobstr 2014-02-28 kl. 19:10. Anledning: Det blev ju 3 exempel, inte 2...
Citera
2014-02-28, 19:09
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Industrihampa och cannabis skiljer sig lite så din lustiga bild stämmer inte fullt ut och hade knappast påverkats. CB botar heller inte cancer och det du köper av någon blatte i Alby har inte anti-psykotiska effekter eftersom de som odlar skiten vill ha så mycket thc som möjligt.

Nej självfallet inte, i alby får man mestadels bara tag i hasch utblandat med gummi eller annat skit. Det jag syftar på är seriös odling av plantan med fina strings. Botar kanske det inte gör om man röker, men koncentrerat cannabis gör i vätskeform.

http://www.youtube.com/watch?v=qgEP9FdIzT8
Citera
2014-02-28, 19:21
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Nej självfallet inte, i alby får man mestadels bara tag i hasch utblandat med gummi eller annat skit. Det jag syftar på är seriös odling av plantan med fina strings. Botar kanske det inte gör om man röker, men koncentrerat cannabis gör i vätskeform.

Hur fan kan det i koncentrerad form bota cancer men inte om man röker? Det går inte ihop. Du påstår alltså att thc i koncentrerad form helt plötsligt botar... Leukemi?
Citera
2014-02-28, 19:24
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Hur fan kan det i koncentrerad form bota cancer men inte om man röker? Det går inte ihop. Du påstår alltså att thc i koncentrerad form helt plötsligt botar... Leukemi?

Jag följer bara information jag hittar på internet, har läst jätte många som botat sin cancer genom detta. Jag tror att röker man cannabis så stoppar det eventuell cancer, men inte "botar", bara förhindrar.

Läs:

http://www.collective-evolution.com/2013/08/23/20-medical-studies-that-prove-cannabis-can-cure-cancer/
Citera
2014-02-28, 19:24
Avslutad
Citat:

Det är inte THC som botar cancer, utan CBD. Om du röker det får du cancer av tjäran i lungorna men den har inget med cannabis att göra utan syrefattig förbränningsmiljö.
Citera
2014-02-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Hahaha som rubriken lyder har jag idag läst det värsta i mitt liv.. kolla på den här smörjan http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/763583-forskare-havdar-cannabis-ar-dodligt

Att dom aldrig ska förstå att det inte är dödligt
Även om artikeln var extremt dåligt skriven så finns det säkert samband mellan hjärtdöd. Om man kollar på dokumentären the evil weed så har jag för mig att det var någon forskare som hade kommit fram till att man kan få plötsligt hjärtstopp av det men risken var extremt liten.
Citera
2014-02-28, 19:34
Medlem
Citat:
Industrihampa och cannabis skiljer sig lite så din lustiga bild stämmer inte fullt ut och hade knappast påverkats. CB botar heller inte cancer och det du köper av någon blatte i Alby har inte anti-psykotiska effekter eftersom de som odlar skiten vill ha så mycket thc som möjligt.
Alla som du känner är indicadominerade har tillräckligt mycket CBD för att kunna verka anti-psykotiskt.
Citera
2014-02-28, 19:36
Medlem
Citat:

Vadå koncentrerat cannabis? cannabis innehåller 100% cannabis. Det kan aldrig överstiga 100%.
Citera
2014-02-28, 19:38
Medlem
riktigt dålig propaganda
Citera
2014-02-28, 19:45
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Climbfolife
Vadå koncentrerat cannabis? cannabis innehåller 100% cannabis. Det kan aldrig överstiga 100%.

Ehm va? Cannabis är en planta (ett namn på en blomma), cannabis innehåller ämnen som THC och CBD, dessa ämnen kan utsöndras i vätskeform.
Citera
2014-02-28, 20:11
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ehm va? Cannabis är en planta (ett namn på en blomma), cannabis innehåller ämnen som THC och CBD, dessa ämnen kan utsöndras i vätskeform.

Han menade nog att twisterlove egentligen inte menade koncentrerad cannabis, utan koncentrerad THC, CBC eller något annat aktivt ämne.
Citera
2014-02-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Han menade nog att twisterlove egentligen inte menade koncentrerad cannabis, utan koncentrerad THC, CBC eller något annat aktivt ämne.
Exakt. Ska man diskutera får man se till att skriva korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in