2014-02-28, 15:27
Medlem
Prawnis avatar
har ni sett det här?
http://www.pcgamer.com/2014/02/27/world-of-tanks-set-to-upgrade-graphics-physics-this-year/
Verkar skitballt om de får till det på ett bra sätt. Hoppas det inte kräver en monsterdator bara...
Citera
2014-02-28, 17:11
Medlem
ja va vill de egentligen?

för mig låter som "vi orkar inte göra det bättre så vi gör det lite snyggare istället"

gameplay har väldigt lite med grafiken i sig att göra, att den är så snygg som möjligt alltså.

det enda jag hittar där som jag tror tillför något och kan vara något att ha är destruction of buildings men jag är lite skeptisk mot wg i det stora hela...
Citera
2014-02-28, 17:17
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ja va vill de egentligen?

för mig låter som "vi orkar inte göra det bättre så vi gör det lite snyggare istället"

gameplay har väldigt lite med grafiken i sig att göra, att den är så snygg som möjligt alltså.

det enda jag hittar där som jag tror tillför något och kan vara något att ha är destruction of buildings men jag är lite skeptisk mot wg i det stora hela...

Borde arbetas på ett bättre rankingsystem istället, och fler servrar.
Citera
2014-02-28, 17:56
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
har ni sett det här?
http://www.pcgamer.com/2014/02/27/world-of-tanks-set-to-upgrade-graphics-physics-this-year/
Verkar skitballt om de får till det på ett bra sätt. Hoppas det inte kräver en monsterdator bara...
Det tror jag knappast. Stor del av deras spelarbas i Ryssland möter inte ens deras prestandarekommendationer så det vore dumt att höja minimumkraven. Istället så gör dom det så bra maximalt som möjligt för dom som har värstingdatorer men de som bara ha vanliga laptops kan ändå spela
Citera
2014-02-28, 18:38
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Det tror jag knappast. Stor del av deras spelarbas i Ryssland möter inte ens deras prestandarekommendationer så det vore dumt att höja minimumkraven. Istället så gör dom det så bra maximalt som möjligt för dom som har värstingdatorer men de som bara ha vanliga laptops kan ändå spela

sade wg inte för ett tag sedan att 90% av deras spelare har low end computers?
dvs pollackerna
Citera
2014-02-28, 19:36
Medlem
LVX156s avatar
Så har jag då äntligen börjat spela WoT. Spelade natten till fredagen och lite under dagen och trots att jag ligger på 40% vinster och ofta dog efter några minuter så är det väldigt kul. Trots att jag är noob så var jag konstigt nog inte sämst, och jag lyckades till och med knipa några utmärkelser för att jag fick mer EXP än de flesta i mitt lag, eller nåt sånt.

Efter ett par matcher så började jag förstå den lätta tankens roll lite bättre, och jag var ganska framgångsrik som scout, hade 7 spotted och 4 som blev damaged pga att jag spottade dem under en match, det var kul.

Lyckades också helt på egen hand ta fiendebasen en gång. Jag väntade helt enkelt någon minut och smög mig sedan fram i utkanten av kartan, och alla fiender hade avancerat så långt fram att jag lugnt kunde sitta och vänta. Med en halvminut kvar så var det en som kom inom skotthåll, men det fanns ju lite bråte att gömma sig bakom, så jag körde från gömställe till gömställe allt eftersom han sköt sönder dem.
Citera
2014-02-28, 19:42
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Jag har gett upp högre tiers eftersom man där är mer beroende av sina lagkamrater för att kunna vinna. Kör man 2-6 kan man själv göra så mycket nytta att man kan vända en match. Kör mycket med Cruiser III, T49 och Hellcat och de har man ganska roligt i.

Vet inte vad det är, är ju rätt trist när det inte ens går att kommunicera med folk, antingen för att de bara inte svarar alls eller för att man får en svada av "jezdynze prazvi snazva vaj, kto pl siemka???"...

Visst kan man ha snorkul på lägre nivåer och visst kan man, precis som du säger, påverka mer än på högre tiers. Jag kör fortfarande min VAE type B samt ett par andra lågtier tanks i princip dagligen. Tror faktiskt när jag tänker efter att jag ligger på över 60% wr på ett par av dessa tanks.

Om de ändå kunde fixa en egen server åt alla öststatare hade spelet blivit enormt mycket roligare. Där kan alla dessa dårar tjattra på tjeckopolskoryskoslavokratiska, skjuta varandra i röven, plutona med tier 2 tanks i en tier 7 match och förstöra på alla de vis utan att mitt blodtryck ska behöva att skjuta i höjden av all frustration och vrede.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-02-28 kl. 20:09.
Citera
2014-02-28, 19:59
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Så har jag då äntligen börjat spela WoT. Spelade natten till fredagen och lite under dagen och trots att jag ligger på 40% vinster och ofta dog efter några minuter så är det väldigt kul. Trots att jag är noob så var jag konstigt nog inte sämst, och jag lyckades till och med knipa några utmärkelser för att jag fick mer EXP än de flesta i mitt lag, eller nåt sånt.

Efter ett par matcher så började jag förstå den lätta tankens roll lite bättre, och jag var ganska framgångsrik som scout, hade 7 spotted och 4 som blev damaged pga att jag spottade dem under en match, det var kul.

Lyckades också helt på egen hand ta fiendebasen en gång. Jag väntade helt enkelt någon minut och smög mig sedan fram i utkanten av kartan, och alla fiender hade avancerat så långt fram att jag lugnt kunde sitta och vänta. Med en halvminut kvar så var det en som kom inom skotthåll, men det fanns ju lite bråte att gömma sig bakom, så jag körde från gömställe till gömställe allt eftersom han sköt sönder dem.

Kul, hoppas det går bra för dig. Tänk bara på att om du fortsätter med light tanks kommer du att få scout matchmaking, vilket innebär att du får scouta åt tanks 5 tiers över dig. Inget vidare kul att upptäcka det som ny spelare.
Citera
2014-02-28, 20:04
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Kul, hoppas det går bra för dig. Tänk bara på att om du fortsätter med light tanks kommer du att få scout matchmaking, vilket innebär att du får scouta åt tanks 5 tiers över dig. Inget vidare kul att upptäcka det som ny spelare.
Tack för tipset. Jag köte nyss en 2 cm Breda och en 100hk Maybachmotor till min Leichttraktor, och jävlar vad mycket bättre den blev. Två kills i senaste matchen, och vinst.
Citera
2014-02-28, 20:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Tack för tipset. Jag köte nyss en 2 cm Breda och en 100hk Maybachmotor till min Leichttraktor, och jävlar vad mycket bättre den blev. Två kills i senaste matchen, och vinst.

Skall du scouta vidare är det värt att investera i kikare och kamo också.
Citera
2014-02-28, 21:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Kör så det ryker! Leichtraktorn är en riktigt bra tank att starta med.
Citera
2014-02-28, 22:33
Medlem
Bearforceones avatar
Köpt mig en T-44 ikväll och den är precis lika kul som jag trodde att den skulle vara. En rejäl stockgrind att se fram emot dock, då jag slösade all free xp jag hade på att låsa upp den samt första tornet så jag kunde montera första 100 mm kanonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in