2014-02-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Rörande vem man ska rösta på så funderar jag på att tota ihop några rekommendationer lite senare. Vi får se.

David Lång eller Mikael Jansson!
Citera
2014-02-28, 12:41
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
David Lång eller Mikael Jansson!

De är valbara ändå. Skulle jag rekommendera personröstande så blir det olika per valkrets.
Citera
2014-02-28, 12:54
Medlem
Alfsson petad från riksdagen enligt SvD. Där rök min röst på SD. Lycka till med myglet SD.
Citera
2014-02-28, 13:08
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Alfsson petad från riksdagen enligt SvD. Där rök min röst på SD. Lycka till med myglet SD.

Enskilda personer är viktigare än den politik partiet driver?
Citera
2014-02-28, 13:13
Medlem
Arthass avatar
Ett par reflektioner:

- Kent Ekeroth är nummer 13 trots "järnrören". Christian Westling som är lika mkt skyldig som Kenta fick inte ens vara med på EU-valslistan.

- Man slänger ut kraftmän som Toralf Alfsson som är en riktig kämpe för partiet till förmån för rövslickar-ensamblen, aka. "Israelfalangen" ala Bieler, Wigh, Kronelid m.fl.

- Fyller resten av listan med mer eller mindre "aldrig hört talas om". Måste vara ickehot mot "fantastiska fyran".

Trist!
Citera
2014-02-28, 13:23
Medlem
Menveds avatar
En annan som saknas är Stefan Torssell. Inga som kämpat sig till ett förtroende bland sverigevänliga väljare på egen hand accepteras. All makt måste komma uppifrån.
Citera
2014-02-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Enskilda personer är viktigare än den politik partiet driver?

Thoralf har bidragit med en mer nyanserad, objektiv syn på hur partiet beter sig, speciellt i och med massuteslutningarna. Sådana människor vill inte Sionistdemokratledningen ha. Helst bara icke-hot från landet som lyder fantastiska fyran till punkt och pricka.

Repetera efter mig: mot sjuklöverna bra, för åttaklövern bättre.
Citera
2014-02-28, 13:30
Medlem
Jämställdhetsplakatlista att ha medelmåttiga politiker som råkar vara kvinnor på plats 2 och 3, eftersom Sd vet att de första 20-30 kommer bli valda ändå?

Skulle gärna se Gustav Kasselstrand på listan, men han antas kanske av partiledningen ha för hård retorik oavsett vad förklaringen är. Han är utbildad och intelligent till skillnad från t.ex. Carina Herrstedt. I och för sig är han en politisk guldgruva för ungdomsförbundet, så nettot av ett starkt ungdomsförbund kanske bedöms större för Sd än om Kasselstrand skulle satsat på riksdagsarbete.

Kvinnor högt på listan kanske krävs för att locka kvinnliga väljare. Det vore tragiskt om väljarna väljer på grund av kön istället för kompetens.

Anledningen till att jag skriver kanske ofta är att jag endast spekulerar.
Citera
2014-02-28, 13:53
Medlem
Qwertyzs avatar
Kasselstrand och Hahne kommenterar: http://sdu.nu/2014/02/28/officiell-kommentar-med-anledning-av-riksdagslistan/
Citera
2014-02-28, 13:54
Medlem
Ser väl bra ut. Känns tryggt att kandidaterna är kollade minutiöst. När Ba*s med anhang misslyckats med att hitta någonting på kandidaterna så kommer de garanterat att gå på ev. sambor/fruar/män. Förvänta er ingenting annat.

"Sambo till toppkandidat inom SD har skatteskulder på 225 000 kr.", "Man till SD kandidat dömd för kvinnomisshandel". etc. etc.

När detta väl är tömt, om det blir tömt, så kommer avpixlats register att ånyo bearbetas med för oss än så länge okänt resultat. Ev. kan resultaten redan finnas färdiga i byrålådorna i väntan på att släppas allteftersom efter valkonferensen.

Jag hoppas innerligt att alla kandidater redan har tagit detta i beaktande innan valsedeln slutligen spikas.

Den här valrörelsen kommer att bli den hittills smutsigaste i svensk historia. Politiken kommer tyvärr att hamna i sidan om.
Citera
2014-02-28, 13:54
Medlem
Qwertyzs avatar
Thoralf Alfsson kommenterar: http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/02/28/10572254-sverigedemokraternas-riksdagsvalsedel/
Citera
2014-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Ursäkta? Folk har blivit uteslutna för gamla saker så snacka inte goja

Det är du som snackar goja. Gamla saker är relevanta om man även i nutid visar på liknande handlingar/åsikter etc. Gör man det inte så ska ens "bagage" givetvis inte ligga till last för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in