Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-28, 15:55
  #14449
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Flashback är knappast representativt, och med den mentaliteten så kan man också resonera som sådant att det verkar som att rösta på Moderaterna är bäst, för det är så få som vill rösta på SD.

Rösta rätt, istället för att rösta på de som man förväntar sig få mest. Att rösta på de som är störst för att de är störst är som att byta lag som man hejar på i en fotbollsmatch, bara för att det går bättre för det laget.

Det är fullständigt ologiskt, löjligt och barnsligt, politik på sandlådenivå.

Ja, alltså, demokrati. Fullkomligt galet.

Jag menar inte att någon ska säga vad jag ska rösta på, men jag vill inte rösta på SvP om de med eller utan min röst inte ger någonting, medans min röst på SD kan göra stor skillnad, SD kan vara början på det
Citera
2014-02-28, 15:57
  #14450
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Jag menar inte att någon ska säga vad jag ska rösta på, men jag vill inte rösta på SvP om de med eller utan min röst inte ger någonting, medans min röst på SD kan göra stor skillnad, SD kan vara början på det
Tvärtom. 10 000 röster mindre på det självspelande pianot SD gör knappt någon skillnad alls, medan lika många röster på SvP skulle vara ett enormt styrkebesked och flytta fram våra parlamentariska positioner väldigt mycket.
Citera
2014-02-28, 16:00
  #14451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Tvärtom. 10 000 röster mindre på det självspelande pianot SD gör knappt någon skillnad alls, medan lika många röster på SvP skulle vara ett enormt styrkebesked och flytta fram våra parlamentariska positioner väldigt mycket.

Så är det. 10.000 röster mer eller mindre på SD spelar ingen större roll. 10.000 röster på SvP gör en stor skillnad. Det sänder ett tydligt budskap och rör om i grytan.
Citera
2014-02-28, 16:05
  #14452
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Så är det. 10.000 röster mer eller mindre på SD spelar ingen större roll. 10.000 röster på SvP gör en stor skillnad. Det sänder ett tydligt budskap och rör om i grytan.
Efter Ukraina-gate så har SvP säkert förlorat 10.000 röster.

Partiet har skit i styret, de har avskaffat 100 år av en utvecklad svensk klassisk nationalism, till att bli ett kristet flumparti med oklara åsikter samt tar ställning för judiska statskupper.
Citera
2014-02-28, 16:32
  #14453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Efter Ukraina-gate så har SvP säkert förlorat 10.000 röster.

Partiet har skit i styret, de har avskaffat 100 år av en utvecklad svensk klassisk nationalism, till att bli ett kristet flumparti med oklara åsikter samt tar ställning för judiska statskupper.

Riktigt så illa är det kanske inte men vissa tendenser, utspel och upptåg har förmodligen inte varit positiva för partiets trovärdighet och för den svenska nationalismens tillväxt. Jag hoppas att vettiga krafter kan se till att få ordning på torpet.
Citera
2014-02-28, 16:35
  #14454
Medlem
Tony Cliftons avatar
Håller på och pular lite med pollen (lägger till nya röstningsalternativ)
en ny poll kommer vara uppe inom några dagar på sin höjd. Om någon undrar.

/MODERATOR
__________________
Senast redigerad av Tony Clifton 2014-02-28 kl. 16:38.
Citera
2014-02-28, 17:13
  #14455
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Riktigt så illa är det kanske inte men vissa tendenser, utspel och upptåg har förmodligen inte varit positiva för partiets trovärdighet och för den svenska nationalismens tillväxt. Jag hoppas att vettiga krafter kan se till att få ordning på torpet.

Punkt 4 är ett hinder.
Citat:
4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.

Dagens statsskick har varit ett experiment som varat i ungefär ett sekel och det negativa resultatet av det går inte att ta miste på idag. Det demokratiska systemet är en av huvudanledningarna till den kaosartade situation som börjar sprida sig allt mer då dagens statsskick bygger på ansvarslöshet, egoism och folksplittring, vilket har möjliggjort inflytande för allehanda särintressen på bekostnad av allmänhetens dito. Ett nytt system där kompetens, ansvar och allmännytta är ledord måste ersätta det nuvarande systemet för att kunna lösa krisen som skapats och sedan kontinuerligt förbättra Sverige.
Givetvis så fattar alla nationalister att den liberala demokratiska parlamentarismen ligger bakom dagens orättvisor.

Men det är inte samma sak som att demokrati är ett felaktigt tillvägagångssätt i ett politiskt parti gällande tillsättning av styrelse.

Att tillämpa demokrati inom ett parti eller en styrelse inom vad som helst, är en grundpelare för ett modernt samhälle.
Just nu så tillsätts partiets styrelse genom omröstning mellan fyra personer som röstar in en femte.

Jag vill påstå att den fascistiska ideologin (i teorin) har mer demokrati i detta fallet än vilket annat parti som helst som vi ser idag inom den liberala demokratin.
Med det vill jag mena att nationalism har en mer öppen demokratisk anda inom rörelsen än vad SvP visar, de i stället har förvanskat denna tradition och har blivit ett slutet kompisgäng som röstar på varandra i namnet på att de står för ett auktoritärt styre.

Det är en förvanskning av betydelsen och förhindrar att partiet kan ledas samt stå för väljarnas åsikter.
Citera
2014-02-28, 17:53
  #14456
Medlem
Ser inte att den tidigare partiledare Daniel Högberg inte finns med bland de lokala kandidaterna. Någon som vet varför?
Citera
2014-02-28, 18:12
  #14457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Punkt 4 är ett hinder.

Så det är där skon klämmer? Du värderar demokrati så högt att du inte kommer lägga din röst på det enda nationalistiska alternativet, förstår jag dig rätt?

Citat:
Men det är inte samma sak som att demokrati är ett felaktigt tillvägagångssätt i ett politiskt parti gällande tillsättning av styrelse.

Jag vill inte veta av några framtida kupper där flera människor går med i partiet i syfte att förändra det eller medvetet försöka oskadliggöra det. Nationalistiska organisationer lär vara extra utsatta för infiltrationsförsök. Det har hänt tidigare och det kommer förmodligen hända igen om man låter demokratin få fritt utrymme.

Citat:
Att tillämpa demokrati inom ett parti eller en styrelse inom vad som helst, är en grundpelare för ett modernt samhälle.

Och flera grundpelare för ett modernt samhälle är "alla människors lika värde" eller "minoriteters rättigheter", eller hur?
Citera
2014-02-28, 18:18
  #14458
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Så det är där skon klämmer? Du värderar demokrati så högt att du inte kommer lägga din röst på det enda nationalistiska alternativet, förstår jag dig rätt?
Jag vill inte veta av några framtida kupper där flera människor går med i partiet i syfte att förändra det eller medvetet försöka oskadliggöra det. Nationalistiska organisationer lär vara extra utsatta för infiltrationsförsök. Det har hänt tidigare och det kommer förmodligen hända igen om man låter demokratin få fritt utrymme.
Och flera grundpelare för ett modernt samhälle är "alla människors lika värde" eller "minoriteters rättigheter", eller hur?
Försök igen, men denna gång sätt inte åsikter på mig som jag inte har.
Citera
2014-02-28, 18:22
  #14459
Medlem
Scarecrow87s avatar
Vet att frågan egentligen inte bör ställas här men jag vill inte starta en ny tråd, utan vill bara ha ett snabbt svar:Kelter räknas väl som Kaukasoider?
Citera
2014-02-28, 18:23
  #14460
Bannlyst
Men helt ärligt, kan ni hitta något annat nationalistiskt parti (NU är inget parti) i hela världen utanför Ukraina som stödjer den judiska statskuppen i Ukraina, förutom SvP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in