2014-02-27, 22:07
Medlem
Kriminalarens avatar
Någon annan som börjat loosa sjukt mycket matcher?

Låg på 68% wins på mina senaste tusen matcher. Nu på mina 60 senaste ligger jag på 42%. Upplever att förut kunde man ofta vinna en match om man fixade 5-6 kills med bra dmg till laget, men nu är det massor med spelare som gör 0 dmg, rushar helt idiotiskt och aldrig svarar på tilltal.

Inflöde av massivt utvecklingsstörda spelare eller är det bottar till tusen överallt?
Citera
2014-02-28, 02:23
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren

Låg på 68% wins på mina senaste tusen matcher. Nu på mina 60 senaste ligger jag på 42%. Upplever att förut kunde man ofta vinna en match om man fixade 5-6 kills med bra dmg till laget, men nu är det massor med spelare som gör 0 dmg, rushar helt idiotiskt och aldrig svarar på tilltal.

Inflöde av massivt utvecklingsstörda spelare eller är det bottar till tusen överallt?
anledningen till att jag har spelat 12 matcher den senaste veckan :P
kommer döda någon ute på gatan och stå och skrika PL till polisen skjuter mig
Citera
2014-02-28, 09:11
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hetzer vill jag lägga till, en del matcher plockar jag in grymt med krediter med standardkonto och den är kul att köra, T14 är mindre rolig att köra och kanonen suger babianarsel men tål en del stryk och rör sig skapligt bra.
Kv-2 med derp kan plocka in rätt bra med krediter i en bra match men händer inte så jätteofta.

Finns det ingen metod att plocka fram statistik över hur mycket krediter man plockar in med olika vagnar?

Nu var det väl visserligen premiumvagnar han undrade över.
Fast med de olika missions som WoT kör nu förtiden funkar det lika bra att grinda credits med vanliga vagnar och uppfylla missions. De flesta missions är ändå sånt som man gör i matcherna dvs damage och kills, så det brukar gå snabbt.

tank-compare.com har en medelinkomst per tank som ger en bra fingervisning.

För övrigt insåg jag en sak i veckan som gav en massa krediter. Vanligtvis när jag säljer av en tank så går jag in i Depot och säljer av all utrustning som inte är kompatibel med mina tanks. Vad jag missat är dock att man också kan sälja av all utrustning som är kompatibel med mina tanks och som inte används.
Plötsligt hade jag 3.5 miljoner (2.5 års spelande innebar att jag samlat på mig en massa utrustning) och kunde köpa en IS-8a.
Citera
2014-02-28, 09:23
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

frågan är snarare hur fan kan du ligga på 68% över 1000 matcher? Jag är nöjd att jag kravlat mig över 50% totalt och kämpar tappert vidare mot 51% sammanlagd wr. Ena dagen kan jag ligga på kring 60% för att som igår 43%, tycker det är sjukt ojämt faktiskt. Kanske så att du fått alla bottar och siema warriors som infesterat mina lag för att tvinga ner din absurt höga wr.
Citera
2014-02-28, 09:34
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt insåg jag en sak i veckan som gav en massa krediter. Vanligtvis när jag säljer av en tank så går jag in i Depot och säljer av all utrustning som inte är kompatibel med mina tanks. Vad jag missat är dock att man också kan sälja av all utrustning som är kompatibel med mina tanks och som inte används.
Plötsligt hade jag 3.5 miljoner (2.5 års spelande innebar att jag samlat på mig en massa utrustning) och kunde köpa en IS-8a.

Kul! Jag har totalt missat att det ens fanns moduler att sälja i depån under de dryga 9 månader jag spelat.

Var ju tvungen att genast kolla min depå för att se om jag hade saker och sälja och visst var den överfull av saker från vagnar jag sålt. Kachiiing 2,5 miljoner krediter rätt ner i fickan.

Edit - Nu är bara frågan vad man ska köpa för den nyfunna rikedomen, KV3, IS-2, IS-3 eller kanske T-32, decisions decisions.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-02-28 kl. 09:50.
Citera
2014-02-28, 09:57
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Kul! Jag har totalt missat att det ens fanns moduler att sälja i depån under de dryga 9 månader jag spelat.

Var ju tvungen att genast kolla min depå för att se om jag hade saker och sälja och visst var den överfull av saker från vagnar jag sålt. Kachiiing 2,5 miljoner krediter rätt ner i fickan.

Edit - Nu är bara frågan vad man ska köpa för den nyfunna rikedomen, KV3, IS-2, IS-3 eller kanske T-32, decisions decisions.
det tog mig några månader innan jag började sälja från depån. Nu brukar jag alltid sälja moduler från tech trädet
Citera
2014-02-28, 10:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Inflöde av massivt utvecklingsstörda spelare [är oändligt]...

Jag orkar knappt klaga längre. Min totala wr stiger förvisso fortfarande men vissa dagar alltså....

Igår hade jag inte ens lyckats få till 10 segrar efter 30(!) matcher och man kunde bara h ä p n a över hur fort lagen dog!? Faktiskt. Det var lite imponerande. Körde jag en SP eller liknande (slöare) maskin så hann det bli 0-4, 0-5, 0-6 innan jag ens hann fram till positionen jag siktade på. Helt makalöst!?

Mönstret är detsamma för mig personligen. Mellan match 10-20 börjar jag svära som en borstbindare i chatten, Runt match 25 går jag i ren frustration och kastar ut något i trädgården (förhoppningsvis hinner jag öppna altandörren först)... men efter ett tag resignerar jag helt, börjar ta screenshoot av resultaten och titta igenom statistiken istället. Och ser att:

- Efter 30 matcher hade jag 8 vinster.
- 15 av 22 förluster kunde klassas som rena utskåpningar.
- I 5 av dessa 22 förluster igår var jag den enda(!) som fick till en kill. Dvs vi torskade med 1-15 eller 2-15.
- I ytterligare 6 av förlusterna var det bara någon enstaka annan som fick till en kill.
- Endast en match slutade dock 0-15. (Kändes som betydligt fler)
- Men.... i 11 av 22 (alltså HÄLFTEN!!) av matcherna hade minst halva laget (dvs 7 eller fler) 0 i damage! (Fucking NOLL!!)
- Tier V-VIII var betydligt värre resultatmässigt än matcherna i tier IX-X men även i högtiermatcherna kapsejsade det rejält emellanåt. Alla "jämna" förluster utom en var dock högtiersmatcher.
- I de 3 sista matcherna dog jag först....

Så. Summa summarum blir 2 saker.

1. Kvalitén på medspelare igår var på en e n a s t å e n d e (låg) nivå!! Kan faktiskt inte låta bli att bli lite impad över hur usla och fruktansvärt dåliga människor kan vara på det här? Grattis! ...typ?

2. När det börjar gå riktigt åt helvete är det bara att sluta spela för mig. Blir så jävla frustrerad att jag sätter av först (ofta i något snabbt), träffar fi ensam = dör på fläcken. Då skall jag vinna allt själv på något sätt. Funkar naturligtvis aldrig.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-28 kl. 11:08.
Citera
2014-02-28, 10:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Citat:

Det är inte bara i strid WoT:arna havererar alltså.... I rest my case!
Citera
2014-02-28, 10:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

IS-3 skulle jag säga. Den är så nära obligatorisk tank man kan komma i det här spelet.
Annars är T-32 en bra tank, likaså resten av den linjen.
Citera
2014-02-28, 10:32
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mönstret är detsamma för mig personligen. Mellan match 10-20 börjar jag svära som en borstbindare i chatten, Runt match 25 går jag i ren frustration och kastar ut något i trädgården (förhoppningsvis hinner jag öppna altandörren först)... men efter ett tag resignerar jag helt, börjar ta screenshoot av resultaten och titta igenom statistiken istället. Och ser att:

2. När det börjar gå riktigt åt helvete är det bara att sluta spela för mig. Blir så jävla frustrerad att jag sätter av först (ofta i något snabbt), träffar fi ensam = dör på fläcken. Då skall jag vinna allt själv på något sätt. Funkar naturligtvis aldrig.

Jag skulle själv slutat spela efter match 6-7 om det hade gått såhär.
Blir man frustrerad i WoT spelar man automatiskt sämre och det blir en nedåtgående spiral.
Vad du beskriver ovan brukar jag oftast bota genom att plocka fram en OP tank i lägre tier tex T18, Churchill3, B2, KV-220, T-127 där jag veta att jag kan dominera en match, relativt oberoende av hur laget är.
Citera
2014-02-28, 11:20
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
det tog mig några månader innan jag började sälja från depån. Nu brukar jag alltid sälja moduler från tech trädet

Mhm, var ju noobigt av mig att inte uppmärksamma det tidigare. Började faktiskt undra varför i helvette alla tanks jag sålt av gav så lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är inte bara i strid WoT:arna havererar alltså.... I rest my case!

Japp, skämskudden på.

Citat:
IS-3 skulle jag säga. Den är så nära obligatorisk tank man kan komma i det här spelet.
Annars är T-32 en bra tank, likaså resten av den linjen.

Ja, det blir nog en IS-3 samt en KV3 när jag fått ihop lite mer krediter.
Citera
2014-02-28, 11:23
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
frågan är snarare hur fan kan du ligga på 68% över 1000 matcher? Jag är nöjd att jag kravlat mig över 50% totalt och kämpar tappert vidare mot 51% sammanlagd wr. Ena dagen kan jag ligga på kring 60% för att som igår 43%, tycker det är sjukt ojämt faktiskt. Kanske så att du fått alla bottar och siema warriors som infesterat mina lag för att tvinga ner din absurt höga wr.

Jag har gett upp högre tiers eftersom man där är mer beroende av sina lagkamrater för att kunna vinna. Kör man 2-6 kan man själv göra så mycket nytta att man kan vända en match. Kör mycket med Cruiser III, T49 och Hellcat och de har man ganska roligt i.

Vet inte vad det är, är ju rätt trist när det inte ens går att kommunicera med folk, antingen för att de bara inte svarar alls eller för att man får en svada av "jezdynze prazvi snazva vaj, kto pl siemka???"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in