Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Dom åker till Lappland för att prata om samer. När det finns 1000 andra frågor som svenska folket tycker är viktigare.
Sen är jag rädd för att en stor del av alla svenskar (lite så tänkte även jag) tänkte "men låt samerna vara i fred".
Nej ,det är rätt taktik
SD är relativt svaga i Norrland,och där är renplågan och samerna som frälsefolk verkligen något som retar många norrlänningar,både icke renskötande samer,och vanliga svenskar.
Sedan kommer rasaspekten in,finns det samer men inte svenskar?

,debatten ger syntax error till sjusystrarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Men herregud. Sluta tjata om samer och renar, det har ingenting med saken att göra. Jag kan slå vad om att det är en omviktning som skett. Efter att dom sett att deras institut numer är bland dom som ger högst stöd för SD vilket inte varit fallet tidigare, då inser dom att dom också bör vikta ner stödet som Yougov och United Minds också uppenbart har gjort.
Var inte så jävla lättlurade och nervösa. Ta era lugnande.
Givetvis är det hur riktad undersökningen är och neviktning som är orsaken.
I praktiken ren lögn alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
gavlip
En undersökning beställd av TV4 är ungefär lika trovärdig som allt annat TV4 gör. Ju närmare valet ju fler konstgjort låga siffror kommer vi se. Sentio ligger på 13,3 % för februari.
Precis ,man ger beställaren vad beställaren önskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Nej men jag ville peka på att SD & V bägge kan växa samtidigt, att det snarast är det troligaste alternativet.
Både under denna & kommande mandatperiod.
Nej det tror jag faktiskt inte. Vänstern kan gå upp marginellt,men orsaken är snarare hur och var man frågar.
När mp är starka brukar Sd vara svaga,så då frågar man i sådana områden,typ stockholms innerstad,södra delen.
Men nu går SD upp även där,och då måste man vikta dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Vilket svammel. SD stöder inte alliansen mer än S:
Sverigedemokraterna har låtit Riksdagens utredningstjänst, RUT, svara på följande fråga: Hur har Sverigedemokraterna agerat i riksdagens omröstningar under detta riksmöte? I hur många av omröstningarna har SD röstat på samma sätt som regeringspartierna[..]? Samma statistik önskas utifrån hur S, V och MP röstat.
Det visar sig att SD får siffran 50 % (69), S 49 % (35), MP 48 % (35) och V 28 % (14)
http://debatt.svt.se/2012/07/05/s-rostar-med-regeringen-lika-ofta-som-vi-sverigedemokrater/
Och på vilket sätt har SD varit med försämrat levnadsstandarden för arbetslösa, sjuka och pensionärer? Sänkningarna i sjukförsäkringen och A-kassan gjordes ju långt innan SD hamnade i riksdagen, eller hur? Hur tänkte du nu?
Det där är påtalat säkert snart hundratalsgånger i olika trådar,men vänsteranhängare är aldeles för korkade för att fatta,eller också vill dom inte förstå.
Så här är det: -regeringen smyger in till SD före man lägger ett förslag och hör om Sd kan tänkas stödja förslaget. om SD har invändningar gör man korrigeringar,eller undviker att lägga fram förslaget.
Följden blir då att Sd stöder något fler förslag än vad tex sossarna gör.dock inte speciellt många.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Differensen har alltså varit 7% vid ett tillfälle, detta för ett parti som vid tidpunkten hade runt 9% i medel. Trovärdigheten är i princip noll.
Det är lite som att det ena institutet endast intervjuar folk på Södermalm och det andra bara folk i Bjuv.
Gud vad jag längtar till riksdags-valet då man får en sanningsenlig siffra svart på vitt. Tyvärr tror jag inte att resultatet i EU-valet kommer att säga så mycket om SD egentliga stöd - speciellt inte då man läst att hälften av sveriges befolkning inte ens kände till att det snart var EU-val.
Det där är ju också SDbashing,man vill påskina att det är meningslöst för SDanhängare att rösta i EUvalet "för att så få SDsympatisörer kommer att rösta"