Citat:
Ursprungligen postat av
Gordon9
Det är i alla fall vad SKL hävdar i sekretessbilagan: "Undersökande personal på SKL har emellertid bekräftat polisens uppgifter om att tejpbiten visuellt ser ut att härröra från den tejprulle som hittades i Kristoffer Johanssons badrum".
Jag kan hålla med om att när det gäller matchningssäkerhet så ska man vara väldigt säker i ett brottsmål. Men att bara avfärda det hela med att det inte är samma tejp är ju nonsens.
Hur många här på FB har tex. en sådan tejp hemma som dessutom är delad? När SKL även säger att den ser likadan ut och det även är VBs blod på. Jag tycker detta är klart graverande.
Dessutom tycker jag som sagt att SKL hypotesprövning lät märklig (men här ändrar jag mig gärna).
mitt fetade
Tror det vore mer intressant att få veta hur många i karateklubben som har tillgång till "en sådan tejp". Att tejpen är delad är inte det minsta märkligt. Ska du tejpa fingrar, tår, öron (örhängen) så görs det oftast enklast genom att dela tejpen.
Det som vore intressant vore att veta vilken tejp som ligger i 1a-förbandsväskan på klubben? Köpte klubben in ngn tejp centralt eller köpte varje utövare egen tejp?
Om man köpte egen tejp, fanns det då en gemensam uppfattning bland utövarna om lämpligaste val?
Vilken tejp hade tränaren tillgång till, i egen träningsväska eller på klubben?
Har tränaren hjälpt (tejpat) vid blodvite tidigare, om så, vilken sorts tejp och varifrån kom den?
Kanske borde det här med tejpen utretts noggrannare?
Fast allt det här har förstås undersökts i det perfekta utredningsarbetet. Alla som tänker annat är foliehattar, tomtar eller idioter. Som varande sådan hävdar jag fortsatt att allt bröte som placerats på torso vid fyndplats 2 var för att kroppen, med tejp, tvunget måste hittas. Tycker fortfarande det vore intressant att veta hur stora stenar/grenar som placerats på torso, samt hur tunga dessa skulle vara att förflytta för nyfikna rovdjur (framförallt de stenar som lämnades på fyndplatsen, för att de var för besvärliga att transportera till SKL). Saknar en maskad bild från FP2 som ger överblick.