2014-02-27, 13:24
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
T-44-85 var på väg, men den gick inte att balansera rätt för tier 7.
FTR har rykten om en T-54 Light.

För kul kreditfarm:
Churchill3, Excelsior, E-25, SU-122-44, KV-5, FCM 50t.
Mycket kredits men mindre kul:
JagdTiger88.

Du menar T20, en av de bästa Tier 7 mediums i spelet?
Den ska definitivt inte spelas som en Easy8 utan snarare som en flanker, där du utifrån hulldown position utnyttjar din depression för att skjuta med din 90 mm, försvinna och dyka upp igen.
Easy 8 har väl samma problem? lite armour samt relativt rörlig? Den har ju stora problem att möta tex Jumbo 1v1.
Får väl anpassa taktiken...
Citera
2014-02-27, 13:27
Medlem
muminfars avatar
Citat:
T-44-85 var på väg, men den gick inte att balansera rätt för tier 7.
FTR har rykten om en T-54 Light.
Jag har för mig att T-54 ska vara en mindre version av medium tanken men med sämre armour men samma kanon...
Citera
2014-02-27, 13:33
Medlem
muminfars avatar
Är det någon som sitter på S-51 arty?
Funderar starkt på den när man ser och upplever 1 shoot one kill 95% av fallen, om den träffar .

Ryssarna på deras testserver har ju "Brumbär" 150mm full derp!
Citera
2014-02-27, 14:00
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Funderar starkt på den när man ser och upplever 1 shoot one kill 95% av fallen, om den träffar .

tier 6 kv2 har 152mm derp

ang s51, var det bästa artyt, nu är den skit, i siktringen, när du är fullt inzoomad så får där plats 5-6 tanks, om inte mer....

men när RNG är på din sida, och endast när RNG hjälper dig så är det underbart att ligga högst upp i skada gjord i en vinst i tier 10 matcher
Citera
2014-02-27, 14:00
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

S-51 är rätt bra men lite drygt ibland med ungefär 48 sec reload :P Man hinner göra sig lite smörgåsar och hämta dricka innan den hinner ladda om
Citera
2014-02-27, 15:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Easy 8 har väl samma problem? lite armour samt relativt rörlig? Den har ju stora problem att möta tex Jumbo 1v1.
Får väl anpassa taktiken...

Det är en signifikant skillnad i rörligheten på en Easy8 och T20, som jag antar du är medveten om. En E8 är mycket smidigare när det gäller svängar och kan användas för att cirkla tanks till döds.
Medan en T20 har bra hastighet rakt fram, men har sämre svängförmåga. Skulle säga att Hellcat och T20 har rätt lik spelstil på den fronten.

Citat:
Jag har för mig att T-54 ska vara en mindre version av medium tanken men med sämre armour men samma kanon...

Fet chans att T-54 kommer få samma kanon som mediumtanken har.
WG har uttryckligen sagt att premiums ska vara sämre än normala tanks i sin tier, och en T-54 med den kanonen uppfyller inte det. Skulle tippa på att den får IDIOT kanonen, vilket är samma kanon som T-54/55 hade historiskt.

Citat:

48s mellan reloads och usel acc gör den seg. Å andra sidan har jag tappat räkningen på hur många Tigers/T29or jag one-shottat.
Citera
2014-02-27, 19:01
Medlem
Tjusningen med just S-51 är one shotten man sätter på heavies
Citera
2014-02-27, 19:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
S-51 är rätt bra men lite drygt ibland med ungefär 48 sec reload :P Man hinner göra sig lite smörgåsar och hämta dricka innan den hinner ladda om
Jag elita den som tier 6 och då kändes den djävligt trollig...ena matchen kunde jag enskjuta m103, tigerp och sen plocka 500-1500hp några gånger för att matchen efteråt skjuta 5-6ggr på helt stillastående vagnar, max insiktad men inte ens göra skvättskada :/ extremt ojämn, väldigt frustrerande och ibland ett smile som gick från öra till öra.

Citat:
För kul kreditfarm:
Churchill3, Excelsior, E-25, SU-122-44, KV-5, FCM 50t.
Mycket kredits men mindre kul:
JagdTiger88.
Hetzer vill jag lägga till, en del matcher plockar jag in grymt med krediter med standardkonto och den är kul att köra, T14 är mindre rolig att köra och kanonen suger babianarsel men tål en del stryk och rör sig skapligt bra.
Kv-2 med derp kan plocka in rätt bra med krediter i en bra match men händer inte så jätteofta.

Finns det ingen metod att plocka fram statistik över hur mycket krediter man plockar in med olika vagnar?
Citera
2014-02-27, 20:26
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vad gäller premium undvik denna; Panther/M10.

Det finns andra dåliga också, enligt olika tyckte, men denna.... fy fan.
Citera
2014-02-27, 20:26
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns det ingen metod att plocka fram statistik över hur mycket krediter man plockar in med olika vagnar?

Undrar samma sak, skulle vara kul att se vilka tanks man tjänar på och inte.

Det skulle även vara kul att se hur ofta och med vilka vagnar man är låg/hög tier. För idag är en sån dag då det känns som jag får skitlag efter skitlag och alltid hamnar som mellan eller lågtier. 1000+ spelare i kö och att hamna med tier 9/10 lag gång på gång med mina tier 8 är fan inte stabilt.
Citera
2014-02-27, 21:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Råkade ut för en skum grej igår. Lirade arty (G.W. Panther) på El Haluf och de 3-4 första skotten jag sköt bara försvann i toma intet!!? Helt sjukt!? Hade grön linje, målet var inzoomat och allt klart - men ingenting hände när jag sköt (mer än att den började ladda om igen)? Kollade reprisen och ingen skott kommer (varken knall eller visuellt) men man ser tydligt att kanonen börjar ladda om för nästa skott? Sen bytte jag position och då fick jag iväg de flesta bulorna men någon gång mitt i så hände samma sak igen...

Vad fan är DET frågan om? Någon som upplevt något liknande?

(Funderade på att skicka in reprisen till WG men eftersom jag fortfarande testar moddar så vågar jag inte det). .

Har hänt mig 3 ggr efter senaste patchen. Suger helvete
Citera
2014-02-27, 22:03
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
http://i.imgur.com/AkSXpoU.jpg

http://i.imgur.com/U2OO4Gp.jpg

Någon i chatten skrev att winrate låg på 20% för vår del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto