2014-02-27, 04:20
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hmm, jag har inte spelat nått sen senaste patchen. Provade lite igår, och spelet går inte bra längre. Det hackar, hoppar, laggar osv. Är det något ni märkt? Eller så är min dator som inte funkar som den ska. Behöver nog uppgradera den kanske. Jag kör allt i grafiken på nästan lägsta eller av helt.

Dags för en ny dator kanske? Det har ju kommit en hel del grafikförbättringar i de senaste patcherna som kräver en del kraft, samt de upphottade ruinberg on fire och himmelsdorf am winter. Annars har spelet aldrig laggat för mig när alla andra klagar, tror en hel del av lipandet över lagg hänger på kassa uppkopplingar och undermåliga datorer faktiskt.
Citera
2014-02-27, 05:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fyfan vilket djävla pisslag jag va i, de kunde inte ens göra en så enkel sak som att förlora, istället åker mupparna ut och vinner med 15-1 så min dagliga winratio gick över 70% drygt 30 matcher.
Citera
2014-02-27, 09:53
Medlem
muminfars avatar
Halloj, är det någon själ som kan något om tier 7 mediums?
Har för tillfället T-20 men det är som att köra Easy 8 fast i högre tier.
Har allt förutom den andra motorn, har som mål att komma till Pershing.
Låste upp tornet för 90 mm efter smärtsamma matcher , men den suger ju balle!! , Kan ha något att göra med att har ej 100% crew
Missar 30% av alla skott, har dålig pen och det tar evigheter att sikta in, och att snipa in på weakspots med över 400 m, det är bara att glömma!!
Det enda jag använder den till är att gå på flanken och att döda de tanksen med lite liv kvar samt som scout.
Har ventilation, bättre optik(inte kikare) och camo net.

Någon annan tier 7 som är bra eller bättre?
Citera
2014-02-27, 10:10
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Låste upp tornet för 90 mm efter smärtsamma matcher , men den suger ju balle!! , Kan ha något att göra med att har ej 100% crew
Missar 30% av alla skott, har dålig pen och det tar evigheter att sikta in, och att snipa in på weakspots med över 400 m, det är bara att glömma!!
Det enda jag använder den till är att gå på flanken och att döda de tanksen med lite liv kvar samt som scout.

du borde skaffa enhanced gun laying drive(ger +10% snabbare sikte) och 100% crew då borde siktningen vara snabbare
Citera
2014-02-27, 11:05
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Fullt utrustad är T20 helt ok vad jag kan minnas? Nu var det iofs ett tag sedan jag passerade den men minnet är att den var helt klart kul att köra (Easy 8 var också riktigt skoj så den vet jag inte varför du klagar på?). Och Pershing som kommer efter är ännu ett steg roligare/bättre. Den är faktiskt en av de bästa VIII imo. Så det är bara att tuta på tycker jag. Att grinda från stock är alltid mer eller mindre en smärta - men det betalar sig när du låst upp alla moduler.

Andra med-VII som jag gillat är ffa T-43, VK 30.02 (D) och T-34-1.
Citera
2014-02-27, 11:06
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
du borde skaffa enhanced gun laying drive(ger +10% snabbare sikte) och 100% crew då borde siktningen vara snabbare

Vertical stab är ett bättre val för alla tanks som har valet mellan de två (om man nu inte vill använda båda av någon anledning).
Citera
2014-02-27, 11:33
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Vertical stab är ett bättre val för alla tanks som har valet mellan de två (om man nu inte vill använda båda av någon anledning).
om man villa sikta in sig snabbare på 400m+ så är det bättre att vänta på siktet och då är egld bättre, inte så att jag förespråkar att mediums helst ska vara en sniper men om muminfar säger att hen irriterar sig på lång sikttid så är det en bra idé att använda egld
Citera
2014-02-27, 11:54
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Om du kollar ett par sidor bak i tråden finns det massa info om mediums. Tycker efter att ha spelat ett gäng matcher med T-20 att den är helt ok, riktigt bra toppkanon men tyvärr är den ju byggd papper vilket gör det svårt att göra något annat än att flanka och försöka att snipa så gott det går, funkar även bra att hänga bakom heavys som tar stryk samtidigt som man sticker ut mellan skottväxlingarna och släger iväg ett skott eller två.
Citera
2014-02-27, 12:14
Medlem
liddens avatar
Varför finns det ingen sovjetisk tier 8 premium med? Jag har för mig att jag hörde ett rykte om att en sådan skulle komma. Det var i och för sig förra våren och mitt minne kan mycket väl ha lurat mig.

Vad finns det för bra kreditfarmtanks? Jag har en t34 och den är bra men jag skulle vilja ha något att variera med.
Citera
2014-02-27, 12:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Råkade ut för en skum grej igår. Lirade arty (G.W. Panther) på El Haluf och de 3-4 första skotten jag sköt bara försvann i toma intet!!? Helt sjukt!? Hade grön linje, målet var inzoomat och allt klart - men ingenting hände när jag sköt (mer än att den började ladda om igen)? Kollade reprisen och ingen skott kommer (varken knall eller visuellt) men man ser tydligt att kanonen börjar ladda om för nästa skott? Sen bytte jag position och då fick jag iväg de flesta bulorna men någon gång mitt i så hände samma sak igen...

Vad fan är DET frågan om? Någon som upplevt något liknande?

(Funderade på att skicka in reprisen till WG men eftersom jag fortfarande testar moddar så vågar jag inte det).

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Varför finns det ingen sovjetisk tier 8 premium med? Jag har för mig att jag hörde ett rykte om att en sådan skulle komma. Det var i och för sig förra våren och mitt minne kan mycket väl ha lurat mig.
Dom hade väl en ryss-med på testservern senast (eller om det var testen för det)? Kommer däremot inte ihåg vilken tier det var och den blev bortplockad (var inte speciellt bra). Finns säkert info om detta om du letar.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-27 kl. 12:19.
Citera
2014-02-27, 12:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden

Vad finns det för bra kreditfarmtanks? Jag har en t34 och den är bra men jag skulle vilja ha något att variera med.

T-44-85 var på väg, men den gick inte att balansera rätt för tier 7.
FTR har rykten om en T-54 Light.

För kul kreditfarm:
Churchill3, Excelsior, E-25, SU-122-44, KV-5, FCM 50t.
Mycket kredits men mindre kul:
JagdTiger88.

Citat:

Du menar T20, en av de bästa Tier 7 mediums i spelet?
Den ska definitivt inte spelas som en Easy8 utan snarare som en flanker, där du utifrån hulldown position utnyttjar din depression för att skjuta med din 90 mm, försvinna och dyka upp igen.
Citera
2014-02-27, 13:22
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Fullt utrustad är T20 helt ok vad jag kan minnas? Nu var det iofs ett tag sedan jag passerade den men minnet är att den var helt klart kul att köra (Easy 8 var också riktigt skoj så den vet jag inte varför du klagar på?). Och Pershing som kommer efter är ännu ett steg roligare/bättre. Den är faktiskt en av de bästa VIII imo. Så det är bara att tuta på tycker jag. Att grinda från stock är alltid mer eller mindre en smärta - men det betalar sig när du låst upp alla moduler.

Andra med-VII som jag gillat är ffa T-43, VK 30.02 (D) och T-34-1.
Har ju bara ca 50 matcher under bältet med Easy 8, sålden den med glädje och tog Jumbo istället.
Kan nog ligga i att jag kör på brawling taktik i T-20, vilket jag kunde i Jumbo i de flesta matcherna .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in