2014-02-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kollade polis/MP områden som man kollade de första dagarna mer än en gång? Jag kan tänka mig att KJ, i och med att han var så intresserad av vart de kollat, kanske använde den informationen till att gömma saker på ställen som redan var kollade för han trodde inte de skulle kolla där igen. Kanske telefon, ryggsäck, mordvapen och fingrar finns där.
Det skulle inte förvåna mig om KJ tänkte så. Det var han och hans närmaste softvänner som själva erbjöd sig söka från familjehemmet mot Smedjefortet, på så vis blockar de andra att titta där, tillfälle uppstår att söka av området och vid behov undanröja eventuella spår, kanske ta en titt på något. Det kan även vara så att KJ medvetet flyttade runt föremål bort från sökområden, och tillbaka efter att ett specifikt område avsökts, eller nytt ställe. Ett spridande av föremål på olika platser hjälper till att öka problemet att få ihop en röd tråd, förstå hur GM har gått tillväga, osv.

Mobiluppkopplingar pekar på möjligheten att KJ har rört sig även i andra områden än typ åberget, sävastklinten, smedjefortet, gammelängsfortet, stugan, hemmet, familjehemmet, vb bostad, aldersjön och mjösjöberget, exempelvis sydöst om sävastklinten, mot buddbyn, osv. Dessa områden bör kollas upp om det inte redan är gjort. Någon som vet?
Citera
2014-02-26, 19:59
Medlem
Nu när tejpbevisen kan läggas åt sidan så är frågan vilka konkreta bevis som kvarstår mot KJ. Är det någon som kan räkna upp de bevis han fälldes på?
Citera
2014-02-26, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu när tejpbevisen kan läggas åt sidan så är frågan vilka konkreta bevis som kvarstår mot KJ. Är det någon som kan räkna upp de bevis han fälldes på?
Ett bindande bevis, några bloddroppar i bagageutrymmet.
Citera
2014-02-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kollade polis/MP områden som man kollade de första dagarna mer än en gång? Jag kan tänka mig att KJ, i och med att han var så intresserad av vart de kollat, kanske använde den informationen till att gömma saker på ställen som redan var kollade för han trodde inte de skulle kolla där igen. Kanske telefon, ryggsäck, mordvapen och fingrar finns där.

Om jag inte totalt missminner mig sökte man åtminstone av det område som KJ avsökte (när han var gruppledare). Avsökningen skedde väldigt fort och söktes därför av en gång till av MP.

Antar att man sökte av närområdet efter benfynden och sedermera efter att kroppen hittats. Händer, mord- och styckplats var ju fortfarande av stort intresse att hittas. Min slutsats är att området troligen avsökts mer än en gång.

Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Remark 2014-02-26 kl. 20:07.
Citera
2014-02-26, 20:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Som jag ser saken finns inga bevis alls att räkna upp .. Indicier, visst, men inga bevis för KJ:s skuld i något avseende, om det är det du menar ? För intresserade förmodar jag att advokat Olsson kommer att klargöra detta i hovrätten.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-26 kl. 20:11.
Citera
2014-02-26, 20:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad då lägga åt sidan? Det här förändrar väl ingenting?
Det handlade här om huruvida KJ haft kännedom om existensen av tejpbitar i mordoffrets
hår eller inte. Om han på något sätt informerats om den här saken innan det aktuella förhöret
genomfördes. Eller ifall det rörde sig om en försägning från hans sida.

Under alla omständigheter så är tejpbitarna ifråga med allra största sannolikhet komna
från den tejprulle vederbörande haft i sin besittning hemma i lägenheten.
Så det blir alltså ingen skillnad bara för att det nu kunnat klarläggas att KJ vetat om
fyndet i håret på VB.

Blodspåren i bagageutrymmet på hans bil kan vissa mindre verklighetsförankrade personer
fortsätta inbilla sig är ditplanterade. KJ kvarstår som lika jävla skyldig som tidigare.
Och hovrätten kommer sannolikt att skärpa till straffet med några år.
Ett sånt här ruskigt mord borde faktiskt ge livstid. Trots gärningsmannens ringa ålder och
hans diagnoser.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-26 kl. 20:39.
Citera
2014-02-26, 20:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tycker det verkar ointressant.
Är det verkligen att betrakta som ointressant att skaffa sig kunskap om en dömd
mördares historik? Mycket märkligt att du tycker så må jag säga.

Men du är väl mer intresserad av att uppehålla dig kring dina alternativa GM.
Citera
2014-02-26, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det verkligen att betrakta som ointressant att skaffa sig kunskap om en dömd
mördares historik? Mycket märkligt att du tycker så må jag säga.

Men du är väl mer intresserad av att uppehålla dig kring dina alternativa GM.
Jag är mer intresserad av brottet som är trådens ämne, och bevisningen. Men du får intressera dig för vad du vill.
Citera
2014-02-26, 21:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Vad då lägga åt sidan? Det här förändrar väl ingenting?
Det handlade här om huruvida KJ haft kännedom om existensen av tejpbitar i mordoffrets
hår eller inte. Om han på något sätt informerats om den här saken innan det aktuella förhöret
genomfördes. Eller ifall det rörde sig om en försägning från hans sida.

Under alla omständigheter så är tejpbitarna ifråga med allra största sannolikhet komna
från den tejprulle vederbörande haft i sin besittning hemma i lägenheten.
Så det blir alltså ingen skillnad bara för att det nu kunnat klarläggas att KJ vetat om
fyndet i håret på VB.

Blodspåren i bagageutrymmet på hans bil kan vissa mindre verklighetsförankrade personer
fortsätta inbilla sig är ditplanterade. KJ kvarstår som lika jävla skyldig som tidigare.
Och hovrätten kommer sannolikt att skärpa till straffet med några år.
Ett sånt här ruskigt mord borde faktiskt ge livstid. Trots gärningsmannens ringa ålder och
hans diagnoser.

Håller med om att ett sånt här mord borde ge livstid, men inte på grund av några bloddroppar på en bagagelist som polisen dränkt in med Blue Star.

Justitiemord om KJ fälls.

Det enda riktiga vore att sätta han på fri fot och göra om FUn - grundligt den här gången.
Citera
2014-02-26, 21:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Håller med om att ett sånt här mord borde ge livstid, men inte på grund av några bloddroppar på en bagagelist som polisen dränkt in med Blue Star.

Justitiemord om KJ fälls.

Det enda riktiga vore att sätta han på fri fot och göra om FUn - grundligt den här gången.
Jo, du, det hade sett ut det.
Släppa lös styckmördaren så han kan mörda igen.
Nej, tack. Det ska inte behöva ske.

15, 20 år bör han sitta inlåst.
Undrar om inte grabben borde fått sluten rättspsykiatrisk vård istället.
Det är bra sjukt det han gjorde.

"Justitiemord"...trams och ingenting annat.
Citera
2014-02-26, 21:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag är inne på samma tankebanor som dig. Du kanske har någon bra idé om det fanns någon baktanke med uppdelningen i gruppen, vilka som gick till vänster respektive höger om vägen från familjehemmet och Smedjefortet. Om det fanns någon baktanke att visa något för någon så kanske indelningen var avsiktlig att dem som gick till vänster inte skulle få se detta något, medan de som gick till höger om vägen skulle det. DJ säger i förhör när de pratar om denna händelse att det var första gången han såg henne efter den 4 maj. Sa han fel och menade KJ, eller var det VB han såg i "korven" bakom förrådet, en liten bit bort från föräldrahemmet? DJ, KJ och en av bröderna H gick på den högra sidan, samma sida som "korven" (skyttevärn)

Nja, jag har inget att säga om det egentligen. Bara att Norra Svartbyn "känns" intressant eftersom KJ befann sig området under mordkvällen. I det här läget när det saknas nya uppgifter har jag börjat spekulera kring om det kan finnas en hund begraven bland vännernas uppgifter. AB:s uttalande om att de faktiskt var upp vid fyndplatserna alla fyra tycker jag är intressant och lite förbryllande. Vad tror du om det?
Citera
2014-02-26, 21:54
Medlem
Citat:
Jo, du, det hade sett ut det.
Släppa lös styckmördaren så han kan mörda igen.
Nej, tack. Det ska inte behöva ske.

15, 20 år bör han sitta inlåst.
Undrar om inte grabben borde fått sluten rättspsykiatrisk vård istället.
Det är bra sjukt det han gjorde.

"Justitiemord"...trams och ingenting annat.

Att den som genomfört detta bör få livstid är väl ingen tvekan om.

Men det krävs väl mer bevis för att skicka någon till livstid än vad som nu föreligger?

Det är min åsikt.

Tills dom fallit är man att betrakta som oskyldig. Finns flera instanser till som skall avge sin dom. Och bedöma den "bevisning" som föreligger och vilken brist som finns i FUP:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in