Resultat: Vilken är din favorit?
Married with Children
32,84%
44 röster
Seinfeld
67,16%
90 röster
2014-02-25, 19:18
Medlem
hxrrycuddless avatar
Har aldrig sett seinfield, så absolut married with children. Al bundy är för härlig ju
Citera
2014-02-25, 19:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De täcker varsin nisch av situationskomedin:

Våra värsta år - Burlesk, gränslös och oväntad

Seinfeld - Sparsmakad, finkänslig och träffsäker

Inga så tokiga tankar..

Med Seinfeld skulle jag lägga till följande krydda : självupptagenhet.

Sen en till skillnad : i Våra värsta år avslutades meningen med en "punchline", i Seinfeld kunde själva "punchlinen" vara en paus i dialogen..
Senast redigerad av Snapcount 2014-02-25 kl. 19:23.
Citera
2014-02-25, 19:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inga så tokiga tankar..

Med Seinfeld skulle jag lägga till följande krydda : självupptagenhet.

Du menar att det inte utmärker Al Bundy?

Hur som helst så är en kort bedömning begränsad till tre adjektiv.
Citera
2014-02-25, 19:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att det inte utmärker Al Bundy?

Peppar, salt och diverse kryddor.. Det är bara min subjektiva bedömning av ämnet..
Citera
2014-02-25, 19:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxrrycuddles
Har aldrig sett seinfield, så absolut married with children. Al bundy är för härlig ju

Har du inte sett Seinfeld så skall du för fan inte skriva i tråden, det är som att jämföra oxfilé och korv med bröd, och säga att korv med bröd är godare för att du aldrig ätit oxfilé.

I det här fallet är Seinfeld så klart oxfilé, bra som fan. Det är inga fel på MWC, men jag gillar oxfilé mer än korv med bröd.
Citera
2014-02-25, 19:41
Medlem
Seinfeld helt klart, som många nämnt så är manuset ljusår bättre i Seinfeld än i MwC.

Och Kramer, en sådan karaktär hittar man inte i MwC
Citera
2014-02-25, 20:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Seinfeld helt klart, som många nämnt så är manuset ljusår bättre i Seinfeld än i MwC.

Och Kramer, en sådan karaktär hittar man inte i MwC

Det du uppenbarligen inte vet är att Michael Richards (som spelade Kramer) var en av de skådespelare som testade för rollen som Al Bundy. En roll han även erbjöds, men tackade nej till.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-02-25 kl. 20:08.
Citera
2014-02-25, 20:32
Medlem
Seinfeld helt klart, klasskillnad på serierna, men tycker ändå att MWC är sevärd, billiga men ack så roliga skämt, och så får man ju se en ung och läcker Christina Applegate också
Citera
2014-02-25, 20:49
Medlem
ChristianXs avatar
De är väldigt svåra att jämföra och ställa mot varandra på det sättet. De är ju så monumentalt olika och i synnerhet var dom det när dom var aktuella.

Seinfeld var helt rätt i sin tid och hade välskrivna manus. MwC bröt totalt med alla de konventioner som fanns vid den tiden. Som kvalitetsserie betraktat så är givetvis Seinfeld bättre, men MwC har nog betytt mycket mer för hela sitcom-genren och var ett långfinger rakt upp i mumindalen på mysserierna som t ex Cosby.

Om man har tid över så kan man kika på nästan tre timmar sevärd intervju med Ed O'Neill där det bland annat pratas mycket MwC.
Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=Gp9Q7WQyLEg
Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=JQXsoZn9_RE
Del 3: https://www.youtube.com/watch?v=D4CIaGYmVlE
Citera
2014-02-25, 21:10
Medlem
Elementarts avatar
Serierna har inte mycket gemensamt med varandra, men av dessa två så föredrar jag nog Seinfeld. Då det är en av mina favoritserier någonsin, tycker att man märker ganska tydligt i dagens serier hur man försöker efterlikna Seinfeld med många olika saker.
Citera
2014-02-25, 22:03
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det finns inte på himlen att man kan jämföra "Seinfeld" och "Married with children" eftersom de är helt olika varandra och är på olika nivåer.

Jag gillar dock båda två serierna.

Amen för det! Inte samma typ av humor i programmen. Som att jämföra Ronny & Ragge med NileCity.
Citera
2014-02-26, 07:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Amen för det! Inte samma typ av humor i programmen. Som att jämföra Ronny & Ragge med NileCity.

Ronny och Ragge var ett otroligt dåligt exempel. Däremot som att jämföra Lorry med Nile City 105,6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in