2014-02-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Misströsta inte, du kan inte lastas för att du inte förstår vad det här handlar om. Sannolikt skulle du inte kunna tillgodogöra dig innehållet i en vetenskaplig avhandling heller ..

Sagt av en som vägrar/inte klarar ta in vetenskapliga rapporter om brandeffekter på DNA...
Citera
2014-02-26, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Tack Spindelfrida!

Nu skulle vi bara haft anteckningarna från den sekretessbelagda delen av rättegången också, den där KJs historik gicks igenom.
Vad ska vi ha det till?
Citera
2014-02-26, 17:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Tack Spindelfrida!

Nu skulle vi bara haft anteckningarna från den sekretessbelagda delen av rättegången också, den där KJs historik gicks igenom.

Den beslöt TR skulle vara fortsatt sekretessbelagd. Ovanstående information som Spindelfrida så snyggt fixade fram är det inte längre sekretess på.
Citera
2014-02-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad ska vi ha det till?

Jag har - som jag sagt tidigare - en känsla av att det framkom pusselbitar där som gjorde att luften gick ur advokaten och övertygade rätten. Men kan absolut vara helt fel. Skulle ändå vara bra att definitivt få avfärda det.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-02-26 kl. 18:01.
Citera
2014-02-26, 18:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag har - som jag sagt tidigare - en känsla av att det framkom pusselbitar där som gjorde att luften gick ur advokaten och övertygade rätten. Men kan absolut vara helt fel. Skulle ändå vara intressant att definitivt få avfärda det.

Jag tror att den informationen som framgår av dessa dokument hade viss betydelse när det gällde att bedöma KJs kapacitet att begå våldsbrott.

Jag misstänker att han begått allvarliga våldsdåd eller varit på väg att begå sådana tidigare som inte lett till polisanmälningar.
Citera
2014-02-26, 18:08
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Hmm underligt! Ganska så viktig information som man tycker de borde ha rejäl koll på.

Känns mer som att åklageriet var så pass desperat i häktningsframställan att de tom med for med osanning för att få honom omhäktad.

Vore intressant att veta vem som dragit slutsatsen om telefonen och på vilket beslutsunderlag...
Citera
2014-02-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror att den informationen som framgår av dessa dokument hade viss betydelse när det gällde att bedöma KJs kapacitet att begå våldsbrott.

Jag misstänker att han begått allvarliga våldsdåd eller varit på väg att begå sådana tidigare som inte lett till polisanmälningar.

Exakt min tanke. Men Smålandstintin övertygade mig om att det troligen inte var så.
Citera
2014-02-26, 18:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Exakt min tanke. Men Smålandstintin övertygade mig om att det troligen inte var så.

Jo, men jag tyckter ändå att man fick uppfattningen tidigare att advokaten tyckte det var besvärande uppgifter och förklarade bort det med att det var en längre tid tillbaka detta gällde.
Citera
2014-02-26, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Misströsta inte, du kan inte lastas för att du inte förstår vad det här handlar om. Sannolikt skulle du inte kunna tillgodogöra dig innehållet i en vetenskaplig avhandling heller ..

Nej jag skulle säkert inte tillgodogöra mig innehållet av en vetenskaplig avhandling, för där räcker inte alltid sunt förnuft från en "normal" människa utan där krävs väl ofta specialkunskaper.

Men att jag och många med mig inte förstår det bara du har förstått gör ju att man ställer sig frågan HUR du kan veta allt? Sitta inne med alla dessa högst osannolika uppgifter. Har du blivit delgiven dessa? Har du deltagit i "eventet"? Du svarar naturligtvis nej på båda...du bara vet allt, kan räkna ut och med hjälp av magkänsla ser det ingen annan sett och kan dra dessa slutsatser bara för att du är smartare än alla andra. Hör du själv hur skruvat det låter?

Man kan ju undra hur det står till med din sociala kompetens? Ditt sätt här, din attityd går det att förena med ev, närstående? Är det här en sida som genomgående visar hur du fungerar socialt i hem och arbete? Eller är det här ett sätt att få leva ut något du bär inom dig och som ingen i din närhet skulle tro eller får ta del av?
Citera
2014-02-26, 18:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad ska vi ha det till?
Begriper du inte det?
Det skulle väl vara intressant att få närmare insyn i den dömde STYCKMÖRDARENS tidigare liv
eller det tycker du kanske inte? I det sekretessbelagda materialet kan finnas väsentliga
pusselbitar att hitta eventuellt. Som delvis kan förklara hur Kristoffer Johansson blev den
mördare han nu är överbevisad om att vara.

edit: Stort tack till Spindelfrida för allt material som idag lagts ut i tråden.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-26 kl. 18:51.
Citera
2014-02-26, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Begriper du inte det?
Det skulle väl vara intressant att få närmare insyn i den dömde STYCKMÖRDARENS tidigare liv
eller det tycker du kanske inte? I det sekretessbelagda materialet kan finnas väsentliga
pusselbitar att hitta eventuellt. Som delvis kan förklara hur Kristoffer Johansson blev den
mördare han nu är överbevisad om att vara.

edit: Stort tack till Spindelfrida för allt material som idag lagts ut i tråden.
Nej, jag tycker det verkar ointressant.
Citera
2014-02-26, 18:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, det var inte direkt oväntat. Trots vad vissa här inne vill påskina.
Ja, nu har vi fått den biten klarlagd en gång för alla. Mycket bra!
Och KJ blir inte mindre skyldig för den sakens skull. Bara för att han kände till tejpbiten/bitarna
i håret hos sitt mordoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in