2014-02-26, 13:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ok, jag förklarar det än gång till då, eftersom din förmåga att förstå tydligen inte räcker till:
Ursprunligen postat av klokastiklassen:
"Exakt, vilket bara visar på att det var Fegdrick som är den skyldige, eftersom spår av honom inte skulle vara konstigt alls. Spår av någon annan däremot skulle vara svårt att dölja om hon hittats tidigare. Så en random GM skulle aldrig lagt henne där." Här pratar jag om själva paketet, inte om spår runt omkring, och det har alltså INGENTING att göra med huruvida paketet var väl dolt eller inte!
Ursprungligen postat av Quarell:
"Men du sa ju nyss att kroppen var väl dold."
Jag talade om 2 helt vitt skilda saker! Paketet var väl dolt, men på det skulle man kunnat hitta spår av en annan gärningsman om det funnits en sådan, varför en annan GM troligen hade dumpat henne i hav eller liknande. Att hon hittades där är alltså starkt bevis för att GM är Fegdrick!

Ursprungligen postat av klokastiklassen
"Paketet låg mycket väl dolt under granar och det var en tillfällighet att det ändå hittades av MP. Det syntes bara lite lite vitt som en del av en plastpåse."

Ursprungligen postat av Quarell:
"Hur ska du ha det?"
Jag har aldrig sagt att det inte var väl dolt!

Om du väljer att missuppfatta detta inlägget också så tänker jag inte ödsla mer tid på att få dig att försöka förstå, då är det ett hopplöst fall.
Exakt, vilket bara visar på att det var Fegdrick som är den skyldige, eftersom spår av honom inte skulle vara konstigt alls. Spår av någon annan däremot skulle vara svårt att dölja om hon hittats tidigare. Så en random GM skulle aldrig lagt henne där.
Det fetade visar att paketet inte var väl dolt. Du säger emot dig själv.
Citera
2014-02-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den käre Lennart, ja, som för närvarande är tilltalad i ett mål rörande övergrepp i rättssak, ringa narkotikabrott, brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål samt olovlig körning grovt brott. Vad kan han ha sett, och när?
Du får nog ta o läsa på lite. Lennart är ej tilltalad i nåt av detta som du skriver. Håll sånt skitprat för dig själv......
Citera
2014-02-26, 14:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Du får nog ta o läsa på lite. Lennart är ej tilltalad i nåt av detta som du skriver. Håll sånt skitprat för dig själv......
Helt riktigt, jag ber om ursäkt. Det var hans kompis R*ine. Många personer och många mål att hålla reda på. Däremot dömdes L för att ha använt amfetamin 20 augusti 2010 eller tidigare. Använde han amfetamin natten som han gjorde iakttagelsen på Spekeröds rastplats?
Citera
2014-02-26, 17:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Helt riktigt, jag ber om ursäkt. Det var hans kompis R*ine. Många personer och många mål att hålla reda på. Däremot dömdes L för att ha använt amfetamin 20 augusti 2010 eller tidigare. Använde han amfetamin natten som han gjorde iakttagelsen på Spekeröds rastplats?

Så alla som umgås med någon som är skyldig eller åtalad för något blir automatiskt misstänkta? Om vi tänker i samma banor...Q-analogt ...att vissa umgås/polar med mördare, vad blir de?
Citera
2014-02-26, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så alla som umgås med någon som är skyldig eller åtalad för något blir automatiskt misstänkta? Om vi tänker i samma banor...Q-analogt ...att vissa umgås/polar med mördare, vad blir de?
Vad har det att göra med om L använde amfetamin vid iakttagelsen?
Citera
2014-02-26, 20:17
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Vad har det att göra med om L använde amfetamin vid iakttagelsen?

Och OM L var påverkad av amfetamin? So what?

Vill du försöka oduglig förklara ett vittne?

Är faktum att Fredrik mördade Marina så svårt att förstå?
Citera
2014-02-26, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Och OM L var påverkad av amfetamin? So what?

Vill du försöka oduglig förklara ett vittne?

Är faktum att Fredrik mördade Marina så svårt att förstå?
Det finns väl all anledning att misstänkliggöra ett amfetaminpåverkat vittne, som inte ens vet vilken dag han gjorde iakttagelsen.

Är det svårt att förstå att HR har bedömt bevis, inte konstaterat faktum?
Citera
2014-02-26, 20:39
Bannlyst
Citat:
Det finns väl all anledning att misstänkliggöra ett amfetaminpåverkat vittne, som inte ens vet vilken dag han gjorde iakttagelsen.

Vad är hovrättens samlade bedömning av bevisen: Är FS en mördare, eller är han inte en mördare?
Citera
2014-02-26, 20:43
Bannlyst
Citat:

Jag tycker inte det är ok att påstå att han står under åtal för brott om det inte är sant. Dessutom har vi diskuterat vittnesvärdering tidigare. Man är absolut inte diskvalificerad som vittne även om man är påverkad av amfetamin. Det tror jag också hovrätten kommit fram till.
Citera
2014-02-26, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tycker inte det är ok att påstå att han står under åtal för brott om det inte är sant. Dessutom har vi diskuterat vittnesvärdering tidigare. Man är absolut inte diskvalificerad som vittne även om man är påverkad av amfetamin. Det tror jag också hovrätten kommit fram till.
Jag vet att det inte är ok, det var en miss och jag har bett om ursäkt.

Ett amfetaminpåverkat vittne kan ifrågasättas, men måste inte diskvalificeras. Om HR hade vetat att han, tvärtemot vad han påstod i HR, var amfetaminpåverkad kan det ha påverkat beslutet. Men det vet vi inte före domen.
Citera
2014-02-26, 21:01
Medlem
perineums avatar
Citat:
Jag vet att det inte är ok, det var en miss och jag har bett om ursäkt.

Ett amfetaminpåverkat vittne kan ifrågasättas, men måste inte diskvalificeras. Om HR hade vetat att han, tvärtemot vad han påstod i HR, var amfetaminpåverkad kan det ha påverkat beslutet. Men det vet vi inte före domen.
Och du vet att han var påverkad när han gjorde sin iakttagelse?
Citera
2014-02-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ett amfetaminpåverkat vittne kan ifrågasättas, men måste inte diskvalificeras. Om HR hade vetat att han, tvärtemot vad han påstod i HR, var amfetaminpåverkad kan det ha påverkat beslutet.

Han har alltså vittnat under ed om att han inte var påverkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in