2014-02-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Ja, huset blev jäkligt fint. Avloppet hade jag nog låtit kommunen ta hand om dock. Bättre att röta skiten och göra fjärrvärme av det.

Fint hus och vilket läge. Men jag blev inte riktigt kalr över vilken del av huset som vätter mot havet? Det byggdes i vinkel, om den vinkeln vätter mot sydost, så fattar jag inte var de njuter av e.m. och kvällssolen?
Citera
2014-02-26, 09:04
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Fint hus och vilket läge. Men jag blev inte riktigt kalr över vilken del av huset som vätter mot havet? Det byggdes i vinkel, om den vinkeln vätter mot sydost, så fattar jag inte var de njuter av e.m. och kvällssolen?

Det månformade fönstret vetter mot havet. Dock ser man ju inte havet om man inte står på en stege.
Målningen var väl fin men hade hellre satsat på ett fönster där..
Citera
2014-02-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Det månformade fönstret vetter mot havet. Dock ser man ju inte havet om man inte står på en stege.
Målningen var väl fin men hade hellre satsat på ett fönster där..

Ja, ett ordentligt fönster där, så morronsolen och ljuset kom in med den utsikten vore väldigt inspirerande. Man får väl köra förbi och ta en titt nån gång.
Citera
2014-02-26, 12:08
Medlem
Blixtmannens avatar
Frågan är ju varför man river ett hus om man ska låtsas vara så jävla mån om naturen och resurser.
Citera
2014-02-26, 14:58
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Frågan är ju varför man river ett hus om man ska låtsas vara så jävla mån om naturen och resurser.

Det kanske var för sent för att rädda. De sa ju att de hade köpt en tomt, hade huset varit i bra skick så hade de ju fått betala för huset med så att säga, och jag fick inte intrycket av att de var rika...

Sen brukar förvisso miljömänniskor vara hycklare - var skall de jobba - nånting säger mig att de kommer få bilpendla hyfsat långt, då den lokala arbetsmarknaden är begränsad...
Citera
2014-02-26, 15:35
Medlem
Isnatts avatar
Jag slötittade och pillade med mobilen innan jag tittade upp och kollade på riktigt. Ser ut som miljöpartister tänkte jag innan det inom ett par minuter kom fram till vad för hus dom skulle bygga. Min fördomsradar är kalibrerad..
Hoppas att dom kommer trivas i huset, pojken med då alltså. Har är redo att lämna boet inom ett par år så dom ska inte låta hans eventuella hemlängtan så oro hos dom, snart kan han göra som han vill. Han kanske stannar, vem vet.

Jag blev inte riktigt klok på varför dom flyttade, dom var bara 'klara' med norrland eller?

Och som vanligt, inget om ekonomin. Bedrövligt faktiskt.
Citera
2014-02-26, 19:50
Medlem
RagGAnoFs avatar
Att man ska ha sparat eller "tjänat" som man säger i programet 20% på att vandra runt på bygget och "hålla koll" känns helt vansinigt.
Har varit med en en del av dessa och det sissta jag behöver är folk som ringer stup i kvarten och försöker styra bygget.
Om det är nått vi undrar eller är osäker på så kontaktar vi kunden och tar en diskussion.

Sen tycker jag svt som ska va så kallat folkbildande borde beskriva tantens yrke som pseudo yrke eller liknande.
Citera
2014-02-26, 20:00
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Sen tycker jag svt som ska va så kallat folkbildande borde beskriva tantens yrke som pseudo yrke eller liknande.
Haha, säg det till dom som håller på med healing och alternativmedicin, dom brukar vara rätt så insmorda i sena egna övertygelser att dom har svårt att se vår verklighet!

Huset blev väl sådär, läget var underbart men det kändes rätt stramt och litet på insidan. Ganska färglöst och enkelt, var väl det dom var ute efter men jag hade nog inte känt mig särskilt kramad om jag hälsade på.

Känns även som att det var gumman som drog med sig dom vart än hon tyckte det kunde passa, karln verkade mer passiv och viljelös. Som en liten lydig valp i koppel!
Citera
2014-03-03, 20:32
Medlem
prudenss avatar
Just nu Camilla och alla hennes x-män i färd med att renovera en våning i centrala Helsingborg! Bokstavskombination definitivt. Jag kan se henne ragga på krogen. -Är du HANTVERKARE... Jahaaaaa! 'Nånstans känns det som' 'Jag behöver landa' och lite andra trevliga moderuttryck (?) används frekvent.

Ska bli spännande att se slutresultatet och om hennes nuvarande åker ut då renoveringen är klar
Citera
2014-03-03, 20:35
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Just nu Camilla och alla hennes x-män i färd med att renovera en våning i centrala Helsingborg! Bokstavskombination definitivt. Jag kan se henne ragga på krogen. -Är du HANTVERKARE... Jahaaaaa! 'Nånstans känns det som' 'Jag behöver landa' och lite andra trevliga moderuttryck (?) används frekvent.

Ska bli spännande att se slutresultatet och om hennes nuvarande åker ut då renoveringen är klar

Tänkte precis samma sak! Hon verkar vara väldigt jobbig att leva med.. Men hennes döttrar är ju heta
Citera
2014-03-03, 20:38
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Tät kärring, våningen kostade 4,5 milj och hon har köpt själv. Bra livförsäkring på gubben som kolade?
Citera
2014-03-03, 20:44
Medlem
prudenss avatar
Precis vad jag spekulerade i. Hon sätter bra sprätt på Håkans pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in