2014-02-14, 03:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Det har alltså varit en byggmästare och två arkitekter med och dessa tre verkar ha planerat, byggt mestadels själv utan någon större hjälp eller kontroll av sina respektive. Känns mer som soloprojekt och egenreklam för egna firmor och åt egna visioner om att bygga fler liknande hus åt andra än några direkta drömboenden åt sig själva än så länge. Men förmodligen svårt att få andra mer vanliga som alltså inte gör reklam för sig själva och sina yrken att ställa upp i sådana här program.
Citera
2014-02-17, 23:36
Medlem
Har sett de två första avsnitten. En Microkosm över Sverige 2014.

Avsnitt 1: Han jobbar som ett svin för att bygga drömhuset. Hon kläcker ur sig när hon tittar på kranar att hon trots separation ändå vill ta huset när det är klart.

Avsnitt 2: Han jobbar 24 timmar om dygnet för att bygga drömkåken. Hon gör ingenting förutom att klaga och oja sig över att lämna sunklägenheten i Möllevången.

Förlåt - vill inte elda på FB-mobben, men alltså Afghanistan ter sig mindre fundamentalistiskt om vänder på könsrollerna.
Citera
2014-02-18, 04:09
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Har sett de två första avsnitten. En Microkosm över Sverige 2014.

Avsnitt 1: Han jobbar som ett svin för att bygga drömhuset. Hon kläcker ur sig när hon tittar på kranar att hon trots separation ändå vill ta huset när det är klart.

Avsnitt 2: Han jobbar 24 timmar om dygnet för att bygga drömkåken. Hon gör ingenting förutom att klaga och oja sig över att lämna sunklägenheten i Möllevången.

Förlåt - vill inte elda på FB-mobben, men alltså Afghanistan ter sig mindre fundamentalistiskt om vänder på könsrollerna.

Synd att du inte passade på och såg det tredje avsnittet på en gång, där var det precis tvärtom - hon gjorde precis ALLT och han lallade runt i Nordnorge under tiden.
Citera
2014-02-18, 13:52
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Synd att du inte passade på och såg det tredje avsnittet på en gång, där var det precis tvärtom - hon gjorde precis ALLT och han lallade runt i Nordnorge under tiden.
Vafan, han drog ju in kosingen! Det är mer än vad man kan säga om gold-diggerkärringen i första avsnittet och den där jävla dagdrivaren som, på sin groteskskånska dialekt, "ville bo på möllan".
Citera
2014-02-18, 21:47
Medlem
Isnatts avatar
I gårdagens avsnitt, när dom tog dit mäklaren innan huset ens var halvfärdigt för att försöka få upp värderingen med några hundra tusen för att kunna låna mer på huset, vad var det om? Betyder det att huset är fullbelånat eller vad, det kan väl inte vara möjligt? Jag förstod inte riktigt.
Citera
2014-02-18, 22:59
Medlem
Har nu sett tre program och kan bara konstatera att det är jävligt tråkigt att kolla på, blir inget mer för min del.
Citera
2014-02-19, 09:09
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
I gårdagens avsnitt, när dom tog dit mäklaren innan huset ens var halvfärdigt för att försöka få upp värderingen med några hundra tusen för att kunna låna mer på huset, vad var det om? Betyder det att huset är fullbelånat eller vad, det kan väl inte vara möjligt? Jag förstod inte riktigt.

Pengarna var slut. Dom behövde mer stålars. Det var inte mäklaren, utan banken som hälsade på. Förvisso är det oftast samma företag numera..
Citera
2014-02-19, 09:10
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Har nu sett tre program och kan bara konstatera att det är jävligt tråkigt att kolla på, blir inget mer för min del.

Ja, jag hoppade över program 3 och tänkte ge det en ny chans vid program 4 men tröttnade efter en kvart.
Citera
2014-02-24, 20:34
Medlem
Min brors kusins avatar
Ingen som ser kvällens avsnitt?
Citera
2014-02-24, 21:08
Medlem
Fartgupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Ingen som ser kvällens avsnitt?

Jodå, kvällens hus (och tomt) är det som är mest i min smak hittills. Hade dock aldrig velat ha ett så komplicerat och underhållskrävande avlopp, men jag har lite traumatiska upplevelser av avlopp och vatten efter att ha växt upp på landet.
Citera
2014-02-25, 02:42
Medlem
Celarents avatar
Magnus och Anns husbygge i Täby (del 4):

De väljer att bygga hus för ca 8 miljoner kronor, men låter föräldrarna till Ann delfinansiera bygget genom att familjen bor hemma hos dem under flera månader. Möjligtvis OK om man är ca 20 år och ska flytta hemifrån för första gången, men det är inte OK om man är drygt 40 år. Att pappan till Ann inte direkt gillade att ha dottern, svärsonen och ett gäng ouppfostrade ungar i huset gick knappast att missa. Förmodligen utbröt ett storgräl som tvingade "husdrömmarna" att flytta ut till sommarstugan under sommarmånaderna.
Senast redigerad av Celarent 2014-02-25 kl. 03:09.
Citera
2014-02-26, 08:54
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Jodå, kvällens hus (och tomt) är det som är mest i min smak hittills. Hade dock aldrig velat ha ett så komplicerat och underhållskrävande avlopp, men jag har lite traumatiska upplevelser av avlopp och vatten efter att ha växt upp på landet.

Ja, huset blev jäkligt fint. Avloppet hade jag nog låtit kommunen ta hand om dock. Bättre att röta skiten och göra fjärrvärme av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in