2012-08-08, 23:22
Medlem
Littlemonsters avatar
Letar efter frisör i Stockholm (tjej) som är duktiga på att färga rött hår, brukar få färga själv eftersom frisörer verkar ha noll koll på hur man får färgen att hålla? Vill inte punga ut 1000 kr på färgning om den går ut på några veckor. Max 2k för färgning och klippning.
Citera
2012-09-23, 22:09
Medlem
jkass avatar
Bra herrfrisörer på södermalm? Är villig att betala max 500kr klippte mig på Toni and Guy senast men det var knappast värt pengarna.
Senast redigerad av jkas 2012-09-23 kl. 22:15.
Citera
2012-12-02, 22:59
Medlem
Frisör i NV SKåne?

Tips på någon bra och relativt billig frisör i Hbg-Äholm området?
Är kille och har lättklippt hår, smärtgräns ca 300.
Gärna en yngre tjej.
Senast redigerad av zebrahead 2012-12-02 kl. 23:17.
Citera
2013-02-04, 22:31
Medlem
gloryholes avatar
Då gör jag en liten bump...

Var finns det en frisörsalong (i Stockholm) där dom inte tar 350kr+ för lite puts i nacken/på sidorna?
Citera
2014-02-07, 20:26
Medlem
Tips på en bra i stockholm? Gärna ganska billig, dvs 300-400 klassen men det ska vara värt det. För har tröttnat på skitiga 150kr frisörer.
Citera
2014-02-10, 11:55
Medlem
badrumbadrums avatar
Lite recensioner på de frisörsalonger jag klippt mig på i Sthlm i olika prisklasser. (herr)

Saxess by Alex, Frejgatan - ljus, fräsch salong med stora fönsterpartier som nyligen är helrenoverad. Har även nagelsalong, dit dryga modelltjejer kommer och dravlar om sina bravader. Alex som har stället är en trevlig kille, lättsam och får dig snabbt att känna dig bekväm. Jag gick hit flera gånger och var i början nöjd. Efter ett tag fick jag dock intrycket av att Alex inte fokuserade tillräckligt mycket på sitt hantverk, han var inte tillräckligt fokuserad på mig som kund utan kunde stå och prata med diverse folk som kom ut och in. Jag spenderar helst inte mer tid än nödvändigt hos frisören, men uppenbarligen var min tid inte så värdefull. Upplevelsen sänktes även av att hans dryga kompanjon några gånger stod och rökte i dörröppningen (det var sommar, hur jävla jobbigt är det att gå ut?). Fick pröjsa ca 500 kr för en klippning. 3 saxar av 5 möjliga.

Barber & Books, Östgötagatan - kombinerad frisör/barberare/bokhandel där man kan välja ett antal olika varianter som inkluderar klippning och rakning. Lokalen är rätt stor och inredd som en gammaldags barberarsalong. Trevligt och professionellt bemötande, fick en engelsk-talande frisör som utförde ett gediget hantverk. En klippning kostar dock 740 kr, vilket är alldeles för dyrt enligt mig. Så därför 3,5 av 5 saxar.

Roy & Son - Hornsbruksgatan - kombinerad frisör/barberare vid Hornstull. Trevligt bemötande från delar av personalen, ägaren Peter verkar dock lite dryg och blasé. Var dock lyhörda och utförde även här ett fint hantverk. Nivån av bajsnödiga skäggtalibaner är dock mycket hög, så om du är allergisk mot hipsters är det här helt fel ställe. En klippning kostar 650 kr vilket är i överkant, därför får även de 3,5 saxar av 5 möjliga.

Arne Klippare, Vanadisvägen - liten, intim lokal med äldre inredning. Kände mig omedelbart extremt välkommen, ägaren Arne är en riktig skön gubbe med många historier att berätta. Utförde utan tvekan det bästa hantverket av alla, var både noggrann, lyhörd och fokuserad på mig som kund. Den avslappnade stämningen speglar även av sig på priserna, här får man ge 450 kr för en klippning samt att man får fina rabatter på de produkter man köper. Denna salong rekommenderas starkt, 5 av 5 saxar!
Citera
2014-02-11, 20:19
Medlem
Några tips på skickliga frisörer i Malmö för någon som håller hårt i plånboken?
Citera
2014-02-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tips på en bra i stockholm? Gärna ganska billig, dvs 300-400 klassen men det ska vara värt det. För har tröttnat på skitiga 150kr frisörer.
Ställer samma fråga! Gärna med studentrabatt.

450kr går väl gränsen vid, men då ska de vara bra.
Citera
2014-02-24, 12:04
Medlem
Tips på en bra frisörsalong för män i Linköping? Är den i Ryds centrum bra?
Citera
2014-02-25, 22:09
Medlem
Kan kasta in två recessioner. Båda på Götgatan ett stenkast ifrån varandra och Slussen.

Ginos
Rörigt, lyckades boka tid redan någon timme efter att jag ringde men hela stället såg ut som ett lager. Väldigt oengagerad frisör som inte kan ha varit äldre än mig själv. Blev helt ok dock. Väldigt billigt, tror det gick på strax över 200kr eftersom det är billigare innan kl 1. De verkar satsa mer på webhandeln med produkter än salongen skulle jag påstå.

Salong Andreas
Endast drop-in vilket är perfekt för mig då jag brukar bara känna en dag att det är för mycket och vill inte vänta två veckor på bokad tid. 300kr för herrklipp, tog väl 30-40min. Var första gången han klippte en undercut vilket var lite konstigt iom. hur populär frisyren är. Vad en av de "yngre" killarna som klippte mig, strax över 30. Väldigt konstig klipp teknik så var lite skeptisk men han var väldigt mån om att jag skulle välja längd osv. Frågade flertalet gånger och dubbelkollade. Trots den konstiga tekniken blev det skit bra och gick därifrån riktigt nöjd. Kan rekommenderas och kommer nog fortsätta gå hit!

Om någon har tips på en bra salong med studentrabatt i prisklassen omkring 400kr vore det perfekt. Tänkte prova det med och utvärdera vad som är mest värt.
Citera
2014-02-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Kan kasta in två recessioner. Båda på Götgatan ett stenkast ifrån varandra och Slussen.

Ginos
Rörigt, lyckades boka tid redan någon timme efter att jag ringde men hela stället såg ut som ett lager. Väldigt oengagerad frisör som inte kan ha varit äldre än mig själv. Blev helt ok dock. Väldigt billigt, tror det gick på strax över 200kr eftersom det är billigare innan kl 1. De verkar satsa mer på webhandeln med produkter än salongen skulle jag påstå.

Salong Andreas
Endast drop-in vilket är perfekt för mig då jag brukar bara känna en dag att det är för mycket och vill inte vänta två veckor på bokad tid. 300kr för herrklipp, tog väl 30-40min. Var första gången han klippte en undercut vilket var lite konstigt iom. hur populär frisyren är. Vad en av de "yngre" killarna som klippte mig, strax över 30. Väldigt konstig klipp teknik så var lite skeptisk men han var väldigt mån om att jag skulle välja längd osv. Frågade flertalet gånger och dubbelkollade. Trots den konstiga tekniken blev det skit bra och gick därifrån riktigt nöjd. Kan rekommenderas och kommer nog fortsätta gå hit!

Om någon har tips på en bra salong med studentrabatt i prisklassen omkring 400kr vore det perfekt. Tänkte prova det med och utvärdera vad som är mest värt.

Är sugen på den där Salong Andreas. Du har ingen bild på hur din frysir blev? För försöker komma på en ny till mig. Annars får jag be frisören komma på någon ny.
Citera
2014-02-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Är sugen på den där Salong Andreas. Du har ingen bild på hur din frysir blev? För försöker komma på en ny till mig. Annars får jag be frisören komma på någon ny.
Nä vill inte lägga upp det. En helt vanlig undercut, relativt kort och kort på sidorna. Lite som min avatar.

Skulle nog inte gå till ett drop-in ställe och be om en ny frisyr, bättre att klippa till en bra på ett dyrare ställe sen underhålla på billigare. Alltid lättare att återskapa en frisyr än att göra en ny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in