2014-02-26, 00:08
Medlem
Spindelfridas avatar
Jag har begärt ut aktuella handlingar via hovrättens hemsida. Så, tagga ner, please! Jag återkommer när jag får svar - vad det nu än blir.
Citera
2014-02-26, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dessa "intressegemensamma" - är det ute på nätet KJ skulle ha kommit i kontakt med dem?
Eller menar du att vi kan begränsa sökandet efter dina flitigt lanserade medgärningsmän
till kretsar i Boden, till gruppen av polare som KJ umgåtts länge med?

De kompisar som delade hans intresse kring airsoft och gärna deltog i leksakskrigen
ute i stora skogarna tillsammans med honom och kanske också hade lite avvikande
personligheter och med vilka han kan ha inlåtit sig i grundliga, kittlande diskussioner kring
mindre vanliga ämnen som utförandet av "det perfekta mordet", kanske visste vad
som var rätt och fel här i livet och absolut att det var otänkbart att verkligen också
vara med och begå "ett perfekt mord" i praktiken. De hade moraliska gränser uppställda till
skillnad från KJ. De var inte beredda att delta i några som helst blodiga event där något utsett
offer skulle långsamt plågas till döds under bestialiska former i aftonen
.

KJ är uppenbarligen mycket svårt skadad i sitt psyke - detta ömtåliga hos människan - och
ditt resonemang kring flera aktörer i morddramat förutsätter då givetvis att det existerar
flera minst lika svårt psykiskt störda personligheter, beredda till en sån oerhört sjuk
handling mot en annan människa som mordet på VB sannerligen utgör i alla dess stycken.

Så då undrar jag följaktligen om det är rimligt att göra antagandet att det finns ännu en
eller flera i den dömdes närhet som verkligen skulle kunna besitta denna "kapacitet"
för det ONDA och SJUKA?
Jag tycker att det räcker mycket väl med att Kristoffer Johansson
tar plats här med sitt minst sagt förvridna psyke.

Dessa "intressegemensamma" finns säkerligen en hel del av, men knappast i just
vederbörandes närmaste omgivning. Då får man nog ut i stora världen och leta villiga partners
in crime.

Airsoft och krigsspel förenar här - näppeligen att begå ett överlagt mord tillsammans.
Det är några steg för långt att gå. Den möjligheten ter sig onekligen försvinnande liten.
Om man ser lite verklighetsanknutet på det hela.

Jag tror att någon/några av KJ:s intressegemensamma är internetkontakter, några befinner sig förmodligen på ganska nära håll, eventuellt i Boden med omnejd. Men det är ju inte så att alla KJ:s så kallade intressegemensamma deltog i mordet på VB, det tror jag definitivt inte. Inklusive KJ tror jag man var tre, högst fyra av ungefär samma sort som KJ. I varje fall tror jag att dom delade samma intresse som drabbade Vatchareeya.

Nej, några airsoftare tror jag inte deltog i det här. Kan ha fel, men ..

Man måste skilja på ONDA och SJUKA - VB-mordet var uttryck av ondska - inte av sjukdom.

Den verklighet det här handlar om är främmande för de allra flesta.
Citera
2014-02-26, 00:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Ang. jakten på alternativa mordvapen kom jag att tänka på den här då jag lekte lite hobbyelektriker.

http://www.clasohlson.com/se/Doskniv-ELKO/40-7774

Ja, det verkar vara samma typ av verktyg. Detta skulle också ge ett D-format sår. Jag kollar upp det i verkligheten.
Citera
2014-02-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, jag vet inte vilka KJ:s intressegemensamma är, det är riktigt. Men dom finns, och jag tror att någon/några av dem utförde mordet på VB tillsammans med KJ - time will show ..

En bra sammanfattning. Och du gjorde den själv. Om dig själv.
Senast redigerad av Remark 2014-02-26 kl. 00:53.
Citera
2014-02-26, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En bra sammanfattning. Och du gjorde den själv. Om dig själv.

Haha han är ju helt jävla sanslöst den här. Att peka ut KJ:s intressegemensamma som MBoudine gör är rena förtalet mot denna lilla grupp människor som både är förhörda, utredda och om skäl funnits så är mobiler och datorer också kontrollerade. Men för att tillfredsställa sina våta drömmar och sin minst sagt bisarra fantasi så måste det ju naturligtvis finnas en annan grupp, visserligen så har MBoudine inte en susning om vem/vilka och hur, men dom måste ju bara finnas Frågan är var KJ kontaktat dessa? Inte via sin egen dator/mobil men helt klart så måste det varit en intensiv och fungerade kontakt dessa emellan...men men, time will show
Senast redigerad av majk69 2014-02-26 kl. 01:17.
Citera
2014-02-26, 02:17
Medlem
Citat:
Jag tror att någon/några av KJ:s intressegemensamma är internetkontakter, några befinner sig förmodligen på ganska nära håll, eventuellt i Boden med omnejd. Men det är ju inte så att alla KJ:s så kallade intressegemensamma deltog i mordet på VB, det tror jag definitivt inte. Inklusive KJ tror jag man var tre, högst fyra av ungefär samma sort som KJ. I varje fall tror jag att dom delade samma intresse som drabbade Vatchareeya.

Nej, några airsoftare tror jag inte deltog i det här. Kan ha fel, men ..

Man måste skilja på ONDA och SJUKA - VB-mordet var uttryck av ondska - inte av sjukdom.

Och hur skulle detta "planerade event" med airsoftare (för det har du visst det tidigare hävdat, både från Boden och utsocknes) och orkestrerat av MB och AN i osannolik förening och sämja (låt oss inte glömma denna din uttjatade favoritteori) ha gått till? Hur kallades trupperna samman av KJ? Tillfället uppkom genom att VB spontant kontaktade KJ, inte tvärtom. KJ styrde inte över detta, enligt de SMS som återskapats i hans telefon var han uppriktigt förvånad över att hon ville ses dagen därpå. Några samtal till MB/AN och utsocknes airsoftare finns heller inga spår av i hans telefon eller i mastloggarna. Teorin är bara din privata feberdröm och faller som ett korthus inför fakta.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-02-26 kl. 02:19.
Citera
2014-02-26, 02:24
Medlem
Citat:

...men inte för dig, eller hur?

Det är ju liksom kontentan av ditt envisa yrande i tråden.
Oavsett fakta som talar emot, så kan du liksom "se" händelsen framför dig därför att du har en liknande föreställningsvärld, har gjort liknande saker, går igång på plågosex, känner flera av "samma sort" eller är knäpp i största allmänhet. Så ta då bladet från munnen: vad har du för "erfarenheter" som gör dig till en bättre bedömare av det här mordfallet än alla oss andra i tråden, Bodenpolisen och mordkommissionen?

Källa på din kompetens inom området, tack!
Senast redigerad av SanLiTun 2014-02-26 kl. 02:28.
Citera
2014-02-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, det verkar vara samma typ av verktyg. Detta skulle också ge ett D-format sår. Jag kollar upp det i verkligheten.

Men bladet ser väl kort ut för skadorna, väl?
Citera
2014-02-26, 02:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Men bladet ser väl kort ut för skadorna, väl?

Förpackningen är 17 cm lång så spetsen kan då vara 5 cm och djupare var väl inte såren?
Citera
2014-02-26, 06:21
Medlem
MBoudines avatar
Möjligheten för Thomas Olsson att få KJ "off the hook" och försatt på fri fot är försvinnande liten - mikroskopisk. Skulle tro att KJ ryker även i hovrätten, och det blir intressant att se vilka fler han drar med sig i fallet. Men det får väl framtiden utvisa ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-26 kl. 07:18.
Citera
2014-02-26, 06:38
Medlem
Citat:
Möjligheten för Thomas Olsson att få KJ "off the hook" och försatt p fri fot är försvinnande liten - mikroskopisk. Skulle tro att KJ ryker, och det blir intressant att se vilka fler han drar med sig i fallet. Men det får väl framtiden utvisa ..
Jag vet inte...
Du är envis med din teori men utan att berätta mer om vad du "vet",
och utan fakta eller belägg är det bara tjatigt.
Vad är det som får dig att tro detta?
Händerna?
Händerna har kanske dumpats någon annan stans i skogen eller liknande och chansen att finna dem är ytterst liten eftersom de troligtvis är uppätna, ivägburna av djur, upplösta/i jord.
Förstår du vad jag menar?
Så det blir svårt att visa på hur de inte tagits som trofé eller annat.
Därför undrar man ju hur du kan vara så säker på att händerna finns i någon persons ägo?
För de kommer med största sannolikhet inte dyka upp i naturen och du kommer inte släppa din tanke, så förklara. Vad har GM händerna till?
Citera
2014-02-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dessa "intressegemensamma" - är det ute på nätet KJ skulle ha kommit i kontakt med dem?
Eller menar du att vi kan begränsa sökandet efter dina flitigt lanserade medgärningsmän
till kretsar i Boden, till gruppen av polare som KJ umgåtts länge med?

De kompisar som delade hans intresse kring airsoft och gärna deltog i leksakskrigen
ute i stora skogarna tillsammans med honom och kanske också hade lite avvikande
personligheter och med vilka han kan ha inlåtit sig i grundliga, kittlande diskussioner kring
mindre vanliga ämnen som utförandet av "det perfekta mordet", kanske visste vad
som var rätt och fel här i livet och absolut att det var otänkbart att verkligen också
vara med och begå "ett perfekt mord" i praktiken. De hade moraliska gränser uppställda till
skillnad från KJ. De var inte beredda att delta i några som helst blodiga event där något utsett
offer skulle långsamt plågas till döds under bestialiska former i aftonen.

KJ är uppenbarligen mycket svårt skadad i sitt psyke - detta ömtåliga hos människan - och
ditt resonemang kring flera aktörer i morddramat förutsätter då givetvis att det existerar
flera minst lika svårt psykiskt störda personligheter, beredda till en sån oerhört sjuk
handling mot en annan människa som mordet på VB sannerligen utgör i alla dess stycken.

Så då undrar jag följaktligen om det är rimligt att göra antagandet att det finns ännu en
eller flera i den dömdes närhet som verkligen skulle kunna besitta denna "kapacitet"
för det ONDA och SJUKA? Jag tycker att det räcker mycket väl med att Kristoffer Johansson
tar plats här med sitt minst sagt förvridna psyke.

Dessa "intressegemensamma" finns säkerligen en hel del av, men knappast i just
vederbörandes närmaste omgivning. Då får man nog ut i stora världen och leta villiga partners
in crime.

Airsoft och krigsspel förenar här - näppeligen att begå ett överlagt mord tillsammans.
Det är några steg för långt att gå. Den möjligheten ter sig onekligen försvinnande liten.
Om man ser lite verklighetsanknutet på det hela.
Det har faktiskt figurerat en figur i tråden från den stora världen - art**r P**ff (h,u,h,a). Mannen som uppgraderade KJ, deltog i airsoft Boden, som några i tråden ansåg kan vara inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in