Citat:
Ursprungligen postat av
Import
Jag tycker att du ska tala med din tidigare hyresvärd, hyresvärden ger den nyinflyttade upp till åtta dagar att påpeka fel som bör åtgärdas. Det är inte rimligt att det ska ta upp till tre månader för städning att beställas samt utföras, då måste lägenheten ha varit tom även de tre månader vilket inte heller är rimligt. Bestrid fakturan och tala med hyresvärden, du har godkänt att nyinflyttade hyresgästen får åtta dagar på sig inte tre månader.
Ska göra det imorgon. Men tänk om hyresvärden då säger lägenheten var tom i 3 månader
Jag kolla på "fakturan" som städföretaget lämna till hyresvärden och det står
Flyttstäd 30tim 9000:-
Damsugning av hisspår(vad det nu är för nåt) 2tim 620:-
Med moms och allt är vi över 12lappar
Och det med damsugning av hisspår har man streckat över med penna men man ser genom.
Fakturan är en kopia som hyresvärden skickat och det är hyresvärden då som har streckat över det där med damsugning. . .
Jag tänker lite att när målare och de som laga hål smutsa ner huset lite grann och nu ska jag stå för det
Kör dom en fuling?
Städning 30tim ? För 40kvm
Och i brevet har hyresvärden skrivit att jag ska ge dom halva summan de betalat.
Funderar på att bestrida hela vägen oavsett vad dom vill göra?
Edit
Antar att det värsta som kan hända är att jag blir betalningsskyldig hela summan? Det spelar mig mindre roll. . Frågan är om de vill dra det så långt?