2014-02-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Man får väl förfan klä sig hur man vill? Bara för att de klär sig så som du beskriver det så förtjänar de att bli våldtagna?

Jaha. Då borde det vara OK att bära Naziuniformer också. Och män borde få springa runt nakna också. Har man stånd på Ikea? Med din logik så får vi ta av oss kläderna då oavsett alla små barn som springer omkring.

Vad mer..

Man ska få gå runt med bajsiga byxor och lukta kiss och ändå inte bli utkastad från diverse krogar. Nu blir man ju utkastad från universitetet om du kommer till skolan med bajs på byxorna. Det borde ändras på om vi ska få ha på oss "vad vi vill".

Men det skulle ju en hycklare som du inte gå med på. En FEMINIST som du skulle inte gå med på det. Du tycker det är helt ok när tjejer gör det. Tjejer får betée sig exakt hur dom vill bara för att du ska få ltie hopp om att få ligga en vacker dag. Men naziuniformer kan vi ju fetglömma enligt dig.

Eller, ha på sig clownkostym. Man borde få komma till skolan med en röd näsa och stort fluffigt mcdonaldshår utan att folk skrattar. DET vore en bra analogi faktiskt. Med din logik så borde jag kunna få sätta på mig en clown kostym, och folk får INTE skratta. På samma sätt tycker du att kvinnor borde få ha på sig sexiga kläder, men INTE få sexuell uppmärksamhet.

Och det värsta är att kvinnor ändå vill ha sexuell uppmärksamhet. Hade dom satt på sig kläder för bekvämlighet så hade dom burit en one-piece eller en mjukisdräkt. Men av någon anledning (dom vill knulla) så sätter dom på sig korta kjolar som exponerar deras erogena zoner.

Så det är som att ta på sig en clown kostym, säga åt VISSA folk att inte skratta, men ANDRA får skratta. Dom som jag tycker ska få skratta, dom får skratta. Men dom som jag inte tycker ska få skratta, dom polisanmäler jag och kastar i fängelse.

Förstår du inte hur absurt det är?
Senast redigerad av avishaman 2014-02-25 kl. 12:04.
Citera
2014-02-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jaha. Då borde det vara OK att bära Naziuniformer också. Och män borde få springa runt nakna också. Har man stånd på Ikea? Med din logik så får vi ta av oss kläderna då oavsett alla små barn som springer omkring.

Vad mer..

Man ska få gå runt med bajsiga byxor och lukta kiss och ändå inte bli utkastad från diverse krogar. Nu blir man ju utkastad från universitetet om du kommer till skolan med bajs på byxorna. Det borde ändras på om vi ska få ha på oss "vad vi vill".

Men det skulle ju en hycklare som du inte gå med på. En FEMINIST som du skulle inte gå med på det. Du tycker det är helt ok när tjejer gör det. Tjejer får betée sig exakt hur dom vill bara för att du ska få ltie hopp om att få ligga en vacker dag. Men naziuniformer kan vi ju fetglömma enligt dig.

Eller, ha på sig clownkostym. Man borde få komma till skolan med en röd näsa och stort fluffigt mcdonaldshår utan att folk skrattar. DET vore en bra analogi faktiskt. Med din logik så borde jag kunna få sätta på mig en clown kostym, och folk får INTE skratta. På samma sätt tycker du att kvinnor borde få ha på sig sexiga kläder, men INTE få sexuell uppmärksamhet.

Och det värsta är att kvinnor ändå vill ha sexuell uppmärksamhet. Hade dom satt på sig kläder för bekvämlighet så hade dom burit en one-piece eller en mjukisdräkt. Men av någon anledning (dom vill knulla) så sätter dom på sig korta kjolar som exponerar deras erogena zoner.

Så det är som att ta på sig en clown kostym, säga åt VISSA folk att inte skratta, men ANDRA får skratta. Dom som jag tycker ska få skratta, dom får skratta. Men dom som jag inte tycker ska få skratta, dom polisanmäler jag och kastar i fängelse.

Förstår du inte hur absurt det är?
Så vad ska man inte få ha på sig?
Citera
2014-02-25, 15:48
Medlem
Tänk att svagbegåvade människor alltid behöver enkla regler och sanningar att följa. Att tänka själv kommer inte på frågan...
Citera
2014-02-25, 15:56
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:
Jaha. Då borde det vara OK att bära Naziuniformer också.
Hur jävla sjuk i huvudet är inte du då som vill sätta på folk i naziuniform. Slutade läsa efter det. Fan, du är helt jävla rubbad. Sex miljoner judar.

Edit: Läste ändå, kunde inte hålla mig borta. Clownkostymer? Helvete. Kan man få besöksförbud från snabbmatsrestauranger?

Fan, trodde morsan hade skev sexualitet som knullade farsan men det här är en helt ny division av avsaknad av spärrar.
Senast redigerad av lolpoverty 2014-02-25 kl. 16:02.
Citera
2014-02-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tänk att svagbegåvade människor alltid behöver enkla regler och sanningar att följa. Att tänka själv kommer inte på frågan...
Ja det verkar ju inte bättre än att många tror att kvinnor inte själva ska kunna avgöra hur de vill gå klädda.
Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Hur jävla sjuk i huvudet är inte du då som vill sätta på folk i naziuniform. Slutade läsa efter det. Fan, du är helt jävla rubbad. Sex miljoner judar.

Edit: Läste ändå, kunde inte hålla mig borta. Clownkostymer? Helvete. Kan man få besöksförbud från snabbmatsrestauranger?

Fan, trodde morsan hade skev sexualitet som knullade farsan men det här är en helt ny division av avsaknad av spärrar.
Tydligen finns det nån likhet mellan en uniformerad nazist och en kvinna i kort kjol. (Och nån i nedbajsade byxor och en clown.)
Citera
2014-02-25, 17:54
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja det verkar ju inte bättre än att många tror att kvinnor inte själva ska kunna avgöra hur de vill gå klädda.

Tydligen finns det nån likhet mellan en uniformerad nazist och en kvinna i kort kjol. (Och nån i nedbajsade byxor och en clown.)
Det är fritt fram för dig att gå klädd som en hora om du vill, däremot föräldrar som har en dotter dem har ett ansvar att sätta gränser eftersom hon kanske inte har erfarenhet nog att förstå risker.
Citera
2014-02-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det är fritt fram för dig att gå klädd som en hora om du vill, däremot föräldrar som har en dotter dem har ett ansvar att sätta gränser eftersom hon kanske inte har erfarenhet nog att förstå risker.
Ja vuxna kvinnor behöver inte fråga sina föräldrar vilka kläder de får köpa.
Citera
2014-02-25, 19:10
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)
Jag håller inte med dig, det är våldtäktsmannens fel.
Citera
2014-02-25, 19:29
Medlem
Citat:
Så vad ska man inte få ha på sig?

Enligt mig så är allt OK så länge man är hygienisk och neutral. Sen finns det ju undantag till regeln och nöden har ju ingen lag.

Jag skulle inte säga att det är neutralt att klä sig som en strippa. Om man vill det så okej. Men kom inte och klaga när folk då tittar på dig. Du kan ju inte be om uppmärksamhet och sen klaga när du får den.

Det är helt jävla sinnessjukt att feminister klagar på att killar tittar på deras bröst, när kvinnan på samma gång klär sig som en strippa. Hur får ni ens ihop logiken? DEt är exakt som mitt föregående exempel. Klär du dig som en clown, så kommer folk att skratta. Om du börjar polisanmäla folk för att personer skrattade så kommer folk tycka att du är helt sjuk i huvudet.

Om du polisanmäler en kille för att han tittar på din rumpa när du har på dig yogapants - då är du precis lika sjuk i huvudet. Du hycklar helt enkelt. Sexuella kläder är TILL för att dra till sig uppmärksamhet. Du går inte och köper spets-strumpor på gina tricot för att ha på dig när du ska mjölka kossan på bondgården. Eller hur?

Citat:

Och du är en helt ny dimension av dåliga läsglasögon. Personen jag citerade sa att man ska få klä sig hur man vill. Jag höll INTE med om det, för att om man ska få klä sig hur man vill då är det ju helt okej att klä sig i naziuniform t.ex.

Jag tog naziuniform som exempel för att poängtera hur det inte skulle kunna vara OK att klä sig som man vill.

Du tog det jag skrev och vred det till att jag tycker man ska ha på sig naziuniform. Hur får du ens ihop det? Hallucinerade du?
Citera
2014-02-25, 19:38
Medlem
Citat:

Likheten är uppsåtet. Klär du du dig som en clown så har du ett uppsåt att få folk att skratta. Klär du dig i en kort kjol så har du uppsåt att ha sex.
Senast redigerad av avishaman 2014-02-25 kl. 19:44.
Citera
2014-02-25, 19:40
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:

Och du är en helt ny dimension av dåliga läsglasögon. Personen jag citerade sa att man ska få klä sig hur man vill. Jag höll INTE med om det, för att om man ska få klä sig hur man vill då är det ju helt okej att klä sig i naziuniform t.ex.

Jag tog naziuniform som exempel för att poängtera hur det inte skulle kunna vara OK att klä sig som man vill.

Du tog det jag skrev och vred det till att jag tycker man ska ha på sig naziuniform. Hur får du ens ihop det? Hallucinerade du?
Jag förstår mig fan inte på sådana som du; ena stunden säger du att du vill sätta på folk med nazistuniform och clowndräkter och lite senare menar du att det inte är "ok". Är det någon slags undertryckt önskan som ditt medvetna jag skäms över eller? Jag får anta att du lider utav samma perversioner som katolska präster som predikar sexualmoral för att i smyg utnyttja små pojkar. Fan alltså, störda människor vandrar på samma jord som jag.
Citera
2014-02-25, 20:13
Medlem
Citat:
Jag förstår mig fan inte på sådana som du; ena stunden säger du att du vill sätta på folk med nazistuniform och clowndräkter och lite senare menar du att det inte är "ok". Är det någon slags undertryckt önskan som ditt medvetna jag skäms över eller? Jag får anta att du lider utav samma perversioner som katolska präster som predikar sexualmoral för att i smyg utnyttja små pojkar. Fan alltså, störda människor vandrar på samma jord som jag.

Säg att du har på dig en t-shirt som det står "Knulla mig. Dra in mig i en buske, och tryck in din kuk i min mun." på. Säg att en kille gör det. Han tar det bokstavligt, och han drar in dig i en buske och våldtar dig. Han har haft en lite lång dag och kan helt enkelt inte förstå att din tröja var en samhällskritik mot X och Y. Utan han trodde du menade allvar. Han var inte psykopat, han var inte efterbliven, han och du var bara på fel plats vid fel tillfälle.

Säg att du anmäler honom. Säg då att BARA han kastas i fängelse. Du får skadestånd, du får tid hos kvinnojour, och du målas upp i pressen som ett försvarslöst offer och han hängs ut som en våldtäktsman. Han kastas i fängelse bland mördare och andra förövare som våldtar honom i duschen varje dag.

Skulle du tycka det var rättvist?

För det är ju exakt det ni säger. Sexiga kläder heter "sexiga kläder" för att dom bara har 1 syfte. Det finns absolut inget annat syfte med att ha på sig en korsett än för att hetta till sexlivet. Det gör det inte. Det är exakt samma sak som att gå runt och säga till folk "jag vill ha sex med dig".

Den enda anledningen kvinnor har på sig sexiga kläder, om det INTE är för att dra till sex - så är det för att gold-digga, manipulera, utnytta. Det finns MAO ingen annan anledning att ha på sig nazikostym - såvida man inte har som uppsåt att bli nerspöad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in