Citat:
Ursprungligen postat av
MrOaiki
Jag förstår inte vad du menar. Om vi är 50 000 människor med arbete i Stockholm, men utan bostad, vilka av oss ska ha rätt till de få hyresmöjligheter som finns? Jag vill gärna hyra en lägenhet för kommunala underpriser. Vill du hänvisa mig till ett sådant kontrakt?
Som sagt, man har eftersatt bostadspolitiken i flera decennier så en brist har uppstått som skulle kunna få att tro att det varit krig och bostäderna bombats sönder och samman. Och har det gjorts aktiva insatser i det här är det snarast åt andra hållet. Direkt efter att alliansen kommit till makten drog man in stöd till bygge av hyreslägenheter, nånstans mellan 10-20000 bostäder tror jag det var, dom skulle suttit fint nu...
Stackars ungdomar idag helt enkelt. När jag o (förra) frugan var ung (-83) köpte vi en ny insatstrea för 16000 i insats och med 1570 i månadsavgift, det kostade säkert skattesubventioner, men bra och billigt tak över huvudet fanns det i alla fall.
Det är ganska absurt egentligen, allt finns i överflöd till kostnader som är hanterbara, bilar, cyklar, mat, platt-TV, mobiltelefoner, ja allt mellan himmel och jord, genom effektiviseringar blir faktiskt det mesta billigare och billigare, matpriser, platt-TV, tele är mycket billigare än förr, det tar man för givet, samtidigt som man tar för givet att boende måste bli bara dyrare och dyrare, det är överflöd på det mesta, men bara sämre och sämre med bostäder, helt sjukt...