2014-02-25, 04:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inga uppgifter om repor på den koreanska bilen. Inga uppgifter öht. Finns det några repor på FB:s Ford Dexta från 1963? Är den öht undersökt?
Det är inte någon FB som nu väntar på att få sin dom.
Det är istället FS som det handlar om.
Det är han som ska in på anstalt.
Befunnen skyldig till mord på Marina Johansson i Spekeröd juli månad år 2010.

Det finns således ingen anledning att i samband med det här mordfallet intressera sig
längre för någon annan person som gärningsman.
Det är löst slutgiltigt. Bevisningen är av det övertygande slaget och därför ser det nu
ut som det gör.

Det är över och förbi.
The end of the story!
Citera
2014-02-25, 04:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag vet att du läst många fup. Då vet du också att förhör ofta går till så att man samlar på sig så många faktauppgifter som möjligt innan man förhör den misstänkte. Om dessa fakta berättar man inget för den misstänkte förrän hen fått ljuga fast sig. Därefter ställer man den misstänktes påståenden mot verifierbara fakta i förhoppningen att den misstänkte ska säga sanningen.
Här nådde man långt, i och med att han ljög fast sig. Man nådde dock inte hela vägen fram och därför tycker jag det vore motiverat att ge ytterligare en förhörsledare chansen. Så ja, initialt är det ofta en fördel att få den förhörde att ljuga.

Självklart. Men det faktum att om BN och de andra utredarna gjort ett sånt fantastiskt jobb, då hade väl FS åkt dit i rond ett? Men MrsMagoo och de övriga tror kanske att det är taktik från utredarnas sida att låta anhöriga lida och låta skattepengar rulla för att låta misstänkta tro att dom klarat sig för att sen i en resning få dom fast?
Citera
2014-02-25, 04:34
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, och han nekade i förhör om att han inte är en friluftsmänniska. Men grannarna såg honom strosa omkring i naturen med kamera runt halsen ofta. Han kände väl till området. Fågelvägen är det inte långt. Det va tur man fann henne för annars hade han gått fri, och det är en otäck tanke måste jag säga.

Fredriks agerande efter han sköt Marina är en otäck historia, och tillhör inte vilken mördare som helst.
Han är totalt avsaknad av empati, och dom kommer rövkn*lla han på anstalten om dom får en chans.
Han kommer säkerligen till Skogome eller liknande som resten kvinno och barnskändare.
Jag tror han hamnar på Kumla jag. Men r*vkn*llad är vi överens om
Hoppas verkligen det blir livstid nu, det vore pricken över iet.
Citera
2014-02-25, 04:55
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Varför har Hyundaien inga skrapmärken?
Jag har kört mot buskar och trädgrenar med olika bilar otaliga gånger. Det som blir är endast märken om lacken är smutsig/dammig, det blir alltså märken i smutsen som försvinner om bilen blir spolad. Det krävs betydligt mer (metallföremål) för att repa lacken på en bil och dessutom får man ta i ordendligt.
Citera
2014-02-25, 06:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag har kört mot buskar och trädgrenar med olika bilar otaliga gånger. Det som blir är endast märken om lacken är smutsig/dammig, det blir alltså märken i smutsen som försvinner om bilen blir spolad. Det krävs betydligt mer (metallföremål) för att repa lacken på en bil och dessutom får man ta i ordendligt.

Det har jag också gjort. Varje dag när jag kört hem. in på min lilla väg mot huset. Jag har haft otaliga repor på min bil kan jag lova. Men då ska jag säga att det jag hade var av busktyp längs kanterna och inte träd. Jag fick klippa ofta för att förhindra fler repor. Nu vet jag inte vad det var som växte i vägkanten på vägen upp till FP?

Hur som helst så är det väl egentligen inte intressant. FS är dömd, vi väntar på strafflängden bara. Det kommer inte förändras skulle jag tro.
Citera
2014-02-25, 06:57
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Det finns inga uppgifter om repor på den koreanska bilen. Inga uppgifter öht. Finns det några repor på FB:s Ford Dexta från 1963? Är den öht undersökt?

Om du kollar på filmen istället så är det mer troligt att ett sådant fordon använts om nu inte Hyundai:en använts, inte nån traktor.
Citera
2014-02-25, 07:44
Medlem
Citat:
Marina Johanssons ex-sambo kommer att begära ett tidsbestämt straff när mordrättegången avslutas på fredag. Detta sedan den rättspsykiatriska utredningen visat att han inte är allvarligt psykiskt störd.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2291433-marinas-ex-sambo-ej-psykiskt-stord
Han kan alltid be om tidsbestämt men det bör han inte få då det är såpass försvårande omständigheter kring allt han sysslat med efter mordet och innan mordet.
Ska bli intressant att få veta vad mördaren fredrik svarar på hanssons fråga vilken påföljd han vill ha 14 år elller livstid, men det kommer fram vid slutpläderingen på fredag.
Citera
2014-02-25, 08:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Om du kollar på filmen istället så är det mer troligt att ett sådant fordon använts om nu inte Hyundai:en använts, inte nån traktor.
Ford Dexta är en traktor. http://www.tractordata.co.uk/fordson_to_1964/pages/fordson_super_dexta/
Citera
2014-02-25, 08:44
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ja det har han gjort. Känner du till något?
Om det är samma snubbe så gör jag det, men måste stämma av med en tjej som bodde där då (Kan det varit runt 2006/2008?)
Citera
2014-02-25, 09:10
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Självklart. Men det faktum att om BN och de andra utredarna gjort ett sånt fantastiskt jobb, då hade väl FS åkt dit i rond ett? Men MrsMagoo och de övriga tror kanske att det är taktik från utredarnas sida att låta anhöriga lida och låta skattepengar rulla för att låta misstänkta tro att dom klarat sig för att sen i en resning få dom fast?

Har du inte hängt med någonting i tråden och i fallet öht? Har du inte fattat att man inte kan dömas för mord när det inte finns någon kropp?
Var det Nejdings fel att inte kroppen hittats i TR och HR?
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-25 kl. 09:14.
Citera
2014-02-25, 09:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nu slog du ditt eget rekord i bottennapp!
Har du inte hängt med någonting i tråden och i fallet öht? Har du inte fattat att man inte kan dömas för mord när det inte finns någon kropp?
Var det Nejdings fel att inte kroppen hittats i TR och HR?

Man kan ju faktiskt undra vem det är som inte hängt med i FUP här.
Att dom inte hittade kroppen kan man inte kalla misstag, det var nog mer otur att man inte fann den.
Men blodet i sängen kunde man kanske hittat tidigare tex?
Sen vill jag fortfarande veta om det är vanligt att man låter folk gå in och ut i ett hus där det är avspärrat med band? För att mata katter.

Man kan dömas för mord utan kropp vad jag vet. TROR det var Hamilkar som hänvisade till ett fall tidigare, men kan inte svära på att det var just hen.

Edit: Såväl Hamilkar som MrsMagoo har hänvisat till fall där man dömt utan kropp

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-02-25 kl. 09:21.
Citera
2014-02-25, 09:16
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ford Dexta är en traktor. http://www.tractordata.co.uk/fordson_to_1964/pages/fordson_super_dexta/

Ja och så här låter den, inget som man smyger runt med..

http://m.youtube.com/watch?v=LDCwqa_2MQU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in