2014-02-25, 00:16
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Varför har Hyundaien inga skrapmärken?

Har du sett hur en Björk ser ut i juli??
Citera
2014-02-25, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag visste då inte om denna väg eftersom jag aldrig har varit och dragit i kättingen. Fann aldrig någon anledning till att försöka eller gå in där. Det finns x antal vägar med bommar eller kättingar i svartedalen.
Eftersom det finns det så antar jag att allmänheten inte har där att göra och därför inte funnit anledning till att gå in på dessa vägar.

Missing people fick tips från lokalbefolkningen och jägare om Sigges väg och fyndplatsen. Så lokalbefolkningen visste om platsen. Även Fredrik Svensson bevisligen. Kan han inte parkera bilar utan att lägga i backen? Det gör man i nerförsbacke och inte på plan mark, men det kanske man inte kan begära att hjärnans kapacitet räckte till.
Citera
2014-02-25, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag visste då inte om denna väg eftersom jag aldrig har varit och dragit i kättingen. Fann aldrig någon anledning till att försöka eller gå in där. Det finns x antal vägar med bommar eller kättingar i svartedalen.
Eftersom det finns det så antar jag att allmänheten inte har där att göra och därför inte funnit anledning till att gå in på dessa vägar.
Den röjdes 2011.
Citat:
Jag klarade av vägen när den i te var röjd
Så du måste ha varit där tidigare.

Vid fyndet 2012 fanns knappast någon kedja eftersom kabelbrännare höll till där. Det var ju t.o.m. en som körde igenom polisens avspärrning.
Citera
2014-02-25, 00:19
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Buskarna skrapade i din bil. Det fanns inga repor i Marinas bilar. De har alltså inte kört på vägen oröjd.

Vet du hur en Björk ser ut i juli?
Björkar har löv vid denna tid och kan skrapa i bilen utan att göra repor.
Citera
2014-02-25, 00:19
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Haha

Ok, den var Inte röjd lika mycket som den var idag iallafall.

Eller kanske var jag där innan 2011, har bott i närområdet och vistats mycket i området....

Tack, då kvarstår frågan.
Citera
2014-02-25, 00:27
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den röjdes 2011.

Så du måste ha varit där tidigare.

Vid fyndet 2012 fanns knappast någon kedja eftersom kabelbrännare höll till där. Det var ju t.o.m. en som körde igenom polisens avspärrning.

Jag skrev ovan att vägen inte var lika mycket röjd idag som när jag var där efter att de hittat kroppen.
Angående att kabelbrännarna så fanns polisens avspärrning en bit in på vägen, möjligt att polisen låst kedjan efter sig igen.

Men om du har kollat på filmen jag filmade/laddade upp idag så ser du att det står en bränd bil in en bit på denna väg. Hur tror du den kom dit?

Satt ett hänglås i kättingen idag, så antingen har bilen stått kvar sen marinas kropp hittades eller så kanske låset har klippts igen?
Citera
2014-02-25, 00:29
Medlem
MrsMagoos avatar
12:00
Å: om bilen är tvättad efter körningen på Sigges väg ser man då eventuella skrapmärken på bilen efter grenar eller liknade?
EG: svårt att säga, det var röjt när vi körde där och jag såg inga skador på det bilar vi körde upp där. Normalsmuts försvinner iaf vid tvätt.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-3/
Citera
2014-02-25, 00:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag skrev ovan att vägen inte var lika mycket röjd idag som när jag var där efter att de hittat kroppen.
Angående att kabelbrännarna så fanns polisens avspärrning en bit in på vägen, möjligt att polisen låst kedjan efter sig igen.

Men om du har kollat på filmen jag filmade/laddade upp idag så ser du att det står en bränd bil in en bit på denna väg. Hur tror du den kom dit?

Satt ett hänglås i kättingen idag, så antingen har bilen stått kvar sen marinas kropp hittades eller så kanske låset har klippts igen?
Men du vet alltså inte hur bilen skulle ha sett ut om du hade kört där 2010? Men då var den troligen i värre skick än idag, eftersom den var farbar för en personbil.

Om kabelbrännare körde där före fyndet fanns knappast någon kedja.

Nej, när jag försökte ladda ner filmen försökte webbsidan ladda ner en .exe-fil istället. Sådana väljer jag helst själv vilka jag ska ladda ner.
Citera
2014-02-25, 00:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Med detta kommer jag fram till att alla rimliga tvivel är undanröjda vem som mördade Marina Johansson - det är alltså Fredrik Svensson. Bevisningen är betydligt förändrad. Det är inte ett indiciemål i vanlig mening. Vi har all omständigheter om hur hon mördats. Rätten kan inte som i tidigare mål konstruera invändningar som den tilltalade inte framfört. Rubriceringen är mord och utgångspunkten när det gäller straff för mord är 14 år enligt HD (bajonettmålet). Här är det även brott mot griftefriden som en försvårande omständighet. Hela straffskalan ska användas och man ska först göra bedömning om det går att döma till livstid och det ska göras om det finns försvårande omständigheter. Om man gör en samlad bedömning av det här målet finns det lika starka skäl i detta mål att döma till livstid som i Bajonettmålet. Mordet är planerat. F har skjutit M i sin säng. Hon var helt försvarslös. han måste tänkt igenom det här med presenningen för att snabbt få bort kroppen. Brottet skedde mot en försvarslös, närstående kvinna.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-sista-dagen/

Måndagen de 27 januari 2014
Hovrätten har i ett beslut som meddelades den 23 januari funnit att det har lagts fram övertygande bevisning om att den tilltalade har gjort sig skyldig till mord. Hovrätten har bedömt att det behövs en rättspsykiatrisk undersökning för att kunna ta ställning i påföljdsfrågan och har därför förordnat om en sådan undersökning.

Undersökningen beräknas vara färdig i början av v. 9. Huvudförhandlingen i hovrätten kommer att fortsätta snarast därefter. Till dess ska den tilltalade vara kvar i häkte

- See more at: http://www.vastrahovratten.domstol.se/Om-hovratten-/Uppmarksammat-mal/#sthash.v19Fec6G.dpuf

Som sagt vad så är sagan slut och bilarna av ointresse för sakfrågan vem som mördat och likplundrat samt skändat Marinas lik.
Citera
2014-02-25, 00:36
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jag åkte till fyndplatsen precis efter att avspärrningen hävdes, jag har lokalkännedom i Svartedalen men har aldrig varit inne på denna väg. Så att på måfå som gärningsman åka in på den vägen finner jag som osannolikt, personen måste ha varit på denna plats tidigare. Jag chansade med vetskapen om att jag kunde köra fastr. Att jag åkte in där var att jag visste att Polisen klarat att komma in där, fanns en del backar som du måste ha bra fart för att komma upp för.

2012/06/07
Citera
2014-02-25, 00:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Marina Johanssons ex-sambo kommer att begära ett tidsbestämt straff när mordrättegången avslutas på fredag. Detta sedan den rättspsykiatriska utredningen visat att han inte är allvarligt psykiskt störd.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2291433-marinas-ex-sambo-ej-psykiskt-stord
Han kan alltid be om tidsbestämt men det bör han inte få då det är såpass försvårande omständigheter kring allt han sysslat med efter mordet och innan mordet.
Citera
2014-02-25, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
12:00
Å: om bilen är tvättad efter körningen på Sigges väg ser man då eventuella skrapmärken på bilen efter grenar eller liknade?
EG: svårt att säga, det var röjt när vi körde där och jag såg inga skador på det bilar vi körde upp där. Normalsmuts försvinner iaf vid tvätt.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-3/
FUP, sid 359:
Citat:
St*fan uppger att bilen varken var ren eller skitig, han skulle säga normalt brukssmutsig.
Bilen var varken tvättad eller repad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in