Citat:
Sist jag kollade var det "törst" på tyska Vet du inte vad ditt eget namn står för?
Så sant, men som du kan se bara i detta forum så existerar det rätt rejält med åsikter om att det är tjejers fel. Du vet, hon gick på ett speciellt sätt, hade för mycket smink, var lite för glad, lite för lessen, lite för mycket utsläppt hår, för tight tröja, eller för stor tröja, eller alldeles lagom tröja,
för kort kjol, för lång kjol, skor eller inte skor, finns alltid något man kan skylla på när man tappar sitt vett ut genom fönstret.
Så sant, men som du kan se bara i detta forum så existerar det rätt rejält med åsikter om att det är tjejers fel. Du vet, hon gick på ett speciellt sätt, hade för mycket smink, var lite för glad, lite för lessen, lite för mycket utsläppt hår, för tight tröja, eller för stor tröja, eller alldeles lagom tröja,
för kort kjol, för lång kjol, skor eller inte skor, finns alltid något man kan skylla på när man tappar sitt vett ut genom fönstret.
Durst betyder alltså förstoringsapparat? Vad är ens en förstoringsapparat?Japp det är många som har en skev kvinnosyn på forat, men det är en jävligt svår fråga. Egentligen, en tjej vet, eller ja, vem som helst vet att det finns riktiga idioter utanför dörren, redan där tar man en chansning (läs val) att gå ut. Du kan bli rånad, våldtagen etc.
Exempel:
Jag kan väl ha en liten skuld i att jag tar på mig guldhalsband och springer igenom Rinkeby en fredagkväll. Det ska inte vara så, men det är så. Man får rätta sig efter situationen. Jag tar en omväg helt enkelt, japp jag är feg.
Om jag skulle bli rånad när jag flashar med min guldklocka(fitta) är det helt klart lite mitt fel, men jag ska inte straffas, men jag skulle förstå att folk tyckte att jag är en idiot som flashade klockan(fittan) för främlingar.
Det är tjejens fel med kanske 1% vs våldtäktmannens 99%... eller nåt...