Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Jag anser om KJ hade varit den som utfört styckmordet på VB hade mordplatsen varit bostaden.
Nu har bostaden hans undersökts med motivet att det var en brottplats, men det fanns ingenting som visade att så var fallet, enligt utredningen som gjorts.
Sedan har det skett en massa spekulationer och påstående om att KJ är skyldig, men man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas.
Några bevis eller indicier att KJ är skyldig för mordet på VB anser jag finns inte.
Jag anser det fanns ingen möjlighet för KJ att utföra styckmordet på KJ.
Du anser väldigt mycket du. Det är inget som helst problem med det, det gör vi ju alla. Problemet är att du omvandlar allt du anser till fakta - även om du inte har ett jota fakta till underlag.
Det finns absolut ingenting som utesluter att Kristoffer kan ha utfört mordet eller åtminstone delar av brottet någon annanstans. Det kan t ex inte uteslutas att han körde till sommarstugan, dödade henne utomhus och provisoriskt gömde kroppen där. Sen återkom han för att flytta den och var då tvungen att genomföra en styckning för att det skulle vara möjligt. Eller så körde han till ett värn. Kanske var inte meningen att döda henne inledningsvis.