• 6
  • 7
2013-04-09, 10:50
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Det är bara WT folk som åker till ullared ja, och allt som säljs där är dålig kvalitet. Det märkligaste är det att folk inte fattar att det är barnarbetare som sitter och gör skiten i något jävla land. Hade folk vetat det är jag säker på att försäljningen gått ner utav bara helvete.
Citera
2014-02-24, 11:41
Medlem
Har aldrig i hela mitt liv varit på Gekås och kommer med all bestämdhet inte att nånsin åka dit heller. Det räcker så bra att höra om alla andras besök där för att vara säker på att man valt rätt.
Personligen är jag inte speciellt förtjust i att shoppa och ska jag någonsin göra det utsätter jag mig inte för att stå i timmar och köa för att få komma IN och sen trängas med tiotusentals galningar i ett gigantiskt varuhus fyllt med allsköns tingel-tangel..
Sen har vi det här med resorna: själv bor jag i Helsingborg så avståendet är väl inte himla stort (ca 14,5 mil enkel resa) men alldeles för stort för att åka till en för övrigt helt ointressant plats för att handla fryspåsar, värmeljus, schampoo och annat som man kan hitta minst lika billigt på t ex Ö & B som finns i nästan varje stad. Tänker medlidsamt och en aning överseende på alla galningar som åker 50-100 mil för detta.........
Handla kläder verkar vara en riktigt dålig idé, verkar ju inte vara någon som helst "stomme" i sortimentet. Hur många gånger har jag inte hört "idag fanns det inte så mycket roligt att handla". Men samma människor tillägger glatt att nästa månad åker vi de där 100 milen igen och ser vad som finns !!?!!
Jag vet inte hur andra gör när de handlar kläder men jag vill titta i lugn och ro i många olika affärer. Jag köper aldrig något som inte känns 100.
Att åka iväg till detta ställe med en budget på t ex 5000:- och vara fast besluten på att ekipera sig för hela slanten känns i mina ögon helt sinnessjukt, när man inte ens vet vad som finns.
Kvalitéten kan jag inte uttala mig om numera, förr i tiden när Gekås startade var det alltid taskiga kopior av finare märke, det stod GEKÅS, ULLARED över hela plagget liksom.
Däremot känns det rätt troligt att den som handlar där kommer att gå omkring likadant klädd som några tiotusen andra.......

Det mest beklämmande är att folk verkligen tror att de tjänar pengar på att åka dit, bara för att enstaka varor är billiga. Någon här på forumet åberopad sina 12-pack strumpor för under 100-lappen. Ja men du får nog köpa en jävla massa strumpor för att det ska jämna ut sig mot bensinkostnaden!!!
Lägg sen till allt onödigt skit som hamnar i vagnen för att folk i stundens hetta anser sig inte kunna motstå för att det är så billigt. Det finns nog åtskilliga som står och kliar sig i huvudet vid hemkomsten och undrar, dels hur det kunde bli så dyrt och dels över vad de egentligen ska med alla de där pryttlarna som liksom följde med hem av sig själv?

Ta det som en utflykt? Tja, hittar man inget roligare ställe att lägga sin tid på att besöka än ett jättevaruhus i en för övrigt tråkig bygd, ja då har jag inget att sätta emot.

I rest my case
Senast redigerad av nena2000 2014-02-24 kl. 11:44.
Citera
2014-03-02, 09:42
Medlem
tadamms avatar
Leksaker och babyprylar. Rest my case. En leksak där kan bespara soppapengen t/r, sen sitter folk här o trashar folk som åker dit, pinsamt. Lite som elreklamen där man inte tecknat billigaste elen. Dumma människor betalar för mycket. 2ggr Ullared om året inför födelsedagar och jul, innan köer och trängseln som är ca 30 dagar om året. Hade kötid på 2 min senaste ggn innan julen. Sluta tro er veta utan att veta saker "internet´s selfspoken brightest elite".
Citera
2014-03-02, 10:37
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Text...

Haha, du har ju inte ens varit där, och ändå vet du så mycket?

Köpte en vinterjacka där för 230 kr! För flera år sen. Håller utmärkt. Mycket funktionell.

Har aldrig stått i kö så länge som jag t ex behöver göra varje vecka i mataffärn.

Du behöver visst komma ut mer
Citera
2014-03-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Haha, du har ju inte ens varit där, och ändå vet du så mycket?

Köpte en vinterjacka där för 230 kr! För flera år sen. Håller utmärkt. Mycket funktionell.

Har aldrig stått i kö så länge som jag t ex behöver göra varje vecka i mataffärn.

Du behöver visst komma ut mer

Om jag behöver komma ut mer är det väl knappast till ett gigantbygge i en bonnahåla jag ska åka till!!! Har du hört talas om fenomenet REA? Brukar starta direkt efter jul resp runt midsommar i alla fall i butikerna i stan där jag bor. Där kan jag hitta fynd om jag känner för det. Utan att sitta och skumpa i en bil i timmar!! Och varför skulle jag inte veta något om Gekås? Minns redan på 70-talet när folk vallfärdade dit och köpte dåliga kopior på kläder. Och jag känner massor med människor som åker dit, dock köper jag inte deras argument. Min egen mor har varit där några gånger med väninnor och lockats köpa ett eller annat klädesplagg "för att det var så billigt", kläder som hon sedan aldrig velat använda för att hon egentligen inte tycker om dem, bara ryktes med i den allmänna yran.

Men trots att jag rest runt halva jordklotet är jag väl ingen riktig svensk, har aldrig varit i Ullared, på Kanarieöarna eller i Thailand
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in