Har aldrig i hela mitt liv varit på Gekås och kommer med all bestämdhet inte att nånsin åka dit heller. Det räcker så bra att höra om alla andras besök där för att vara säker på att man valt rätt.
Personligen är jag inte speciellt förtjust i att shoppa och ska jag någonsin göra det utsätter jag mig inte för att stå i timmar och köa för att få komma
IN och sen trängas med tiotusentals galningar i ett gigantiskt varuhus fyllt med allsköns tingel-tangel..
Sen har vi det här med resorna: själv bor jag i Helsingborg så avståendet är väl inte
så himla stort (ca 14,5 mil enkel resa) men alldeles för stort för att åka till en för övrigt helt ointressant plats för att handla fryspåsar, värmeljus, schampoo och annat som man kan hitta minst lika billigt på t ex Ö & B som finns i nästan varje stad. Tänker medlidsamt och en aning överseende på alla galningar som åker 50-100 mil för detta.........
Handla kläder verkar vara en riktigt dålig idé, verkar ju inte vara någon som helst "stomme" i sortimentet. Hur många gånger har jag inte hört "idag fanns det inte så mycket roligt att handla". Men samma människor tillägger glatt att
nästa månad åker vi de där 100 milen igen och ser vad som finns !!?!!
Jag vet inte hur andra gör när de handlar kläder men
jag vill titta i lugn och ro i många olika affärer. Jag köper
aldrig något som inte känns 100.
Att åka iväg till detta ställe med en budget på t ex 5000:- och vara fast besluten på att ekipera sig för hela slanten känns i mina ögon helt sinnessjukt, när man inte ens vet vad som finns.
Kvalitéten kan jag inte uttala mig om numera, förr i tiden när Gekås startade var det alltid taskiga kopior av finare märke, det stod GEKÅS, ULLARED över hela plagget liksom.
Däremot känns det rätt troligt att den som handlar där kommer att gå omkring likadant klädd som några tiotusen andra.......
Det mest beklämmande är att folk verkligen tror att de tjänar pengar på att åka dit, bara för att enstaka varor är billiga. Någon här på forumet åberopad sina 12-pack strumpor för under 100-lappen. Ja men du får nog köpa en jävla massa strumpor för att det ska jämna ut sig mot bensinkostnaden!!!
Lägg sen till allt onödigt skit som hamnar i vagnen för att folk i stundens hetta anser sig inte kunna motstå för att det är så billigt. Det finns nog åtskilliga som står och kliar sig i huvudet vid hemkomsten och undrar, dels hur det kunde bli så dyrt och dels över vad de egentligen ska med alla de där pryttlarna som liksom följde med hem av sig själv?
Ta det som en utflykt? Tja, hittar man inget roligare ställe att lägga sin tid på att besöka än ett jättevaruhus i en för övrigt tråkig bygd, ja då har jag inget att sätta emot.
I rest my case