Citat:
Ursprungligen postat av
Saak100
Jo, tänkte bara skriva lite i den här tråden igen.
Min polare och jag har läst lite om vad som är "snygga ansiktsdrag". Saker som ofta återkommer är exempelvis symetriska drag, tydlig käklinje, att inte sticka ut för mycket etc.
Min polare har då försökt efterlevat detta ideal så gott det går. Exempelvis trimmar han skägget efter käken så det ger en illusion av tydligare käkben.
Skaffat mer hår, så att hans grövre ansiktsdrag ser "mjukare" ut och mer harmoniskt.
Men vi skulle behöva lite mer tips om detta, finns det fler styling-knep för att se snyggare ut?
Det är fett svårt att säga utan bild, men jag som tjej kan ibland tänka: "Snygg kille" om killen har modern frisyr, en sådan som gärna syns på kändisar och andra "snygga killar". Den ska ju självklart passa människan i fråga. Kanske lamt svar, jag är jävligt trött och kanske inte förklarar så bra hur jag tänker men hoppas det går fram en aning i alla fall.
Vi tjejer kan ju vara lite ytliga när det gäller både killar eller tjejer om man är lagd åt det hållet. Och det som de coola kidsen gör känns attraktivt på något sätt.