2014-02-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Nu var det ett bra tag sen jag läste i tråden, och orkar inte kolla igenom de senaste 200-300 sidorna. Har det framkommit vad som journalerna från BUP inehöll? Har hört vissa lösa rykten, men skulle vara bra att få de bekräftade.

Tror det skedde inför lyckta dörrar.
Citera
2014-02-23, 16:58
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Nu var det ett bra tag sen jag läste i tråden, och orkar inte kolla igenom de senaste 200-300 sidorna. Har det framkommit vad som journalerna från BUP inehöll? Har hört vissa lösa rykten, men skulle vara bra att få de bekräftade.

Ingenting har framkommit. Tror inte på nån substans i ev. "lösa rykten" heller, det var ju bara åklagarna, ledamöterna i tingsrätten och advokaterna och nån administrativ personal från domstolen närvarande när journalerna drogs. Att någon av dom skulle springa och glappa är inte särskilt troligt.
Citera
2014-02-23, 17:12
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Sök på google, bilder efter kj(skriv ut namnen) och teckning.

Då är jag med på vilken teckning du menar och det är ju fantastiskt långsöt att han skulle haft tillgång till kartunderlag för att göra en "teckning" med dolda budskap under tiden han suttit häktad.
Men spännande teori för en kriminalroman.
Jag trodde vi pratade om teckningar han gjort innan han greps.
Citera
2014-02-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Då är jag med på vilken teckning du menar och det är ju fantastiskt långsöt att han skulle haft tillgång till kartunderlag för att göra en "teckning" med dolda budskap under tiden han suttit häktad.
Men spännande teori för en kriminalroman.
Jag trodde vi pratade om teckningar han gjort innan han greps.
Håller med dig helt (fetad text). Grejen är att det behövs inga kartor för att rita den där teckningen ur minnet om man kan sitt Boden med omnejd. Dolda budskap? Skulle inte tro det.Spännande teori för en kriminalroman? Javisst, hela historien har allt för att göra en spännande TV serie.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-02-23 kl. 17:34.
Citera
2014-02-23, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langela
Har missat delen när han försäger sig om bagageluckan, kan nån rabbla den

F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men...vem är det som har varit in och sätt in blod i mi...in i min ba...bagagelucka. F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan? H: Han gjorde det ju det nu.
F: Tyckte du att jag sa att det var i...
H: Jaa.
F: ...bagageluckan?
H: Ja, du...du sa ju...bagageluckan.
F: ........ Hur sa jag? Hur sa jag, Kristoffer, när jag sa det? Kan du berätta för mig hur jag sa?
H: I min bil.
F: Vad sa du?
F: I din bil?
H: Ja.
F: Mmm. Vad...vad sa jag mer?
H: Vad...vad är...du sa i min bil. Då antog jag att det var bagageluckan.
F: Ja, det är så du menar?
H: Ja. För att annars...
F: Kan du...kan du förklara för mig då varför du...du, Kristoffer, med...med egna ord...berätta för mig hur du tänker nu? Kan du utveckla det här?
H: Jag tänker som vi alla...a...action och maffiafilmer. Det enda stället man hittar blod det är i någons bil. Alltså i bagageluckan.

F: Det var så att du...du...du tänker så?
H: Det är delen...det är därför...............bagageluckan.
(en mobiltelefon ringer)
F: Hur känns det Kristoffer? Berätta hur det känns?
H: Jag vet inte.
F: Just nu?
H: Ja, nån försöker sätta dit mig för ett brott jag inte har begått.
F: Hur...hur menar du nu? Det måste du ju....det måste du förklara.
H: Ja, men det är ju uppenbart att nån har och håller på och försöka sätta dit mig för det här.
F: Hur går det till?
H: Nån har varit in i min lägenhet, tar ej tejpbit från en tejprulle som de ser...ehh...och sen så...man...det är ju liksom bara att spå...kolla liksom min facebookslista eller nått för folk som typ...pra...som jag pratar med och där finns ju hon och så liksom kan jag ha nämnt någon stans att jag skulle till henne och göra någonting och så är det ju bara att de plockar...........tejprullar...bitarna och liksom lägger i hennes hår och så...ehh...liksom blir jag häktad på det och sen så är...inte så jäkla svårt att bryta upp en bagagelucka på en bil. Liksom...ja, men då har jag liksom dödat henne. Då är det liksom bara ta och droppa något blod någonstans på bagageluckan.

(Mina fetmarkeringar.)
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-23 kl. 17:48.
Citera
2014-02-23, 17:54
Medlem
Langelas avatar
Tack Grandioso, måste nästan vara roligt att vara förhörsledare vid ett sånt tillfälle, det sätter allt i ett helt nytt ljus.

Den här spåkärringen som tipsade om gula huset från början, hon togs aldrig in för förhör heller va?
Citera
2014-02-23, 18:34
Medlem
edit: Hur mycket var förresten klockan på kvällen när man i grannskapet uppmärksammade
det där skriket inifrån Kristoffers lägenhet?[/quote]

Runt 21.00 - 21.15 eller mellan 20 - 22 eller 21 - 22 säger dom. FUP 177 bl a
Senast redigerad av laponica 2014-02-23 kl. 18:39.
Citera
2014-02-23, 18:38
Medlem
Grandiosos avatar
Man kan ju knappast undgå att notera hur desperationen växer inom KJ vid förhöret ifråga
här ovan då han insett vilket förödande misstag han gjort sig skyldig till i och med
omnämnandet av bagageutrymmet som platsen för blodfyndet.
Han förlorar sig i okontrollerat, hackigt tal om stulna tejpbitar från hans lägenhet och att det
skett en blodplantering i bakluckan och att man kollat på hans ansiktsbok och visst begriper
killen här tillfullo att nu ligger han jävligt risigt till men inte ska han erkänna för det.
Han tror nog att han ska vara framgångsrik i sina försök att framställa sig som helt
omöjlig i rollen som en ruskig styckmördare. Han har ju sina diagnoser att hänvisa till.
De ska nog kunna fungera som en slags räddningsplanka för honom...
Det har ju funkat rätt bra tidigare i livet att ha dessa neuropsykiatriska åkommor
att luta sig mot för att undkomma besvärligheter i vardagen så varför skulle det inte
gå nu också? Och bara här i tråden kan man ju notera hur somligt folk värjer sig inför
tanken att han verkligen skulle ha kunnat begå det här blodiga illdådet.
Han klarar inte av en sån grej, han är för tafatt för det. Har inte den handlingskraften.
Med mera.

Jo, men - han klarade av det. Han begick verkligen det här illdådet och han lyckades
inte prata sig fri från det. Hans skuld står så klar som den bara kan.

Bland frågorna som återstår att få svar på är: Fanns det någon medhjälpare i något skede?
VARFÖR dödade han VB? Var begick han mordet? Var styckade han henne?
Och har han ett SAMVETE att tala om så att han nu ångrar sin svåra synd mot en
annan människa?
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-23 kl. 18:44.
Citera
2014-02-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man kan ju knappast undgå att notera hur desperationen växer inom KJ vid förhöret ifråga
här ovan då han insett vilket förödande misstag han gjort sig skyldig till i och med
omnämnandet av bagageutrymmet som platsen för blodfyndet.
Han förlorar sig i okontrollerat, hackigt tal om stulna tejpbitar från hans lägenhet och att det
skett en blodplantering i bakluckan och att man kollat på hans ansiktsbok
och visst begriper
killen här tillfullo att nu ligger han jävligt risigt till men inte ska han erkänna för det.
Han tror nog att han ska vara framgångsrik i sina försök att framställa sig som helt
omöjlig i rollen som en ruskig styckmördare. Han har ju sina diagnoser att hänvisa till.
De ska nog kunna fungera som en slags räddningsplanka för honom...
Det har ju funkat rätt bra tidigare i livet att ha dessa neuropsykiatriska åkommor
att luta sig mot för att undkomma besvärligheter i vardagen så varför skulle det inte
gå nu också? Och bara här i tråden kan man ju notera hur somligt folk värjer sig inför
tanken att han verkligen skulle ha kunnat begå det här blodiga illdådet.
Han klarar inte av en sån grej, han är för tafatt för det. Har inte den handlingskraften.
Med mera.

Jo, men - han klarade av det. Han begick verkligen det här illdådet och han lyckades
inte prata sig fri från det. Hans skuld står så klar som den bara kan.

Bland frågorna som återstår att få svar på är: Fanns det någon medhjälpare i något skede?
VARFÖR dödade han VB? Var begick han mordet? Var styckade han henne?
Och har han ett SAMVETE att tala om så att han nu ångrar sin svåra synd mot en
annan människa?
Den intresserade kan för all del roa sig med att kolla upp i FUP om KJ uttalar sig om andra saker, förutom blod i bagage, som han rimligen inte borde ha känt till i intervjutillfället.
Citera
2014-02-23, 19:59
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men...vem är det som har varit in och sätt in blod i mi...in i min ba...bagagelucka. F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan? H: Han gjorde det ju det nu.
F: Tyckte du att jag sa att det var i...
H: Jaa.
F: ...bagageluckan?
H: Ja, du...du sa ju...bagageluckan.
F: ........ Hur sa jag? Hur sa jag, Kristoffer, när jag sa det? Kan du berätta för mig hur jag sa?
F: Vad sa du?
F: I din bil?
H: Ja.
F: Mmm. Vad...vad sa jag mer?
H: Vad...vad är...du sa i min bil. Då antog jag att det var bagageluckan.
F: Ja, det är så du menar?
H: Ja. För att annars...
F: Kan du...kan du förklara för mig då varför du...du, Kristoffer, med...med egna ord...berätta för mig hur du tänker nu? Kan du utveckla det här?
H: Jag tänker som vi alla...a...action och maffiafilmer. Det enda stället man hittar blod det är i någons bil. Alltså i bagageluckan.

F: Det var så att du...du...du tänker så?
H: Det är delen...det är därför...............bagageluckan.
(en mobiltelefon ringer)
F: Hur känns det Kristoffer? Berätta hur det känns?
H: Jag vet inte.
F: Just nu?
H: Ja, nån försöker sätta dit mig för ett brott jag inte har begått.
F: Hur...hur menar du nu? Det måste du ju....det måste du förklara.
H: Ja, men det är ju uppenbart att nån har och håller på och försöka sätta dit mig för det här.
F: Hur går det till?
H: Nån har varit in i min lägenhet, tar ej tejpbit från en tejprulle som de ser...ehh...och sen så...man...det är ju liksom bara att spå...kolla liksom min facebookslista eller nått för folk som typ...pra...som jag pratar med och där finns ju hon och så liksom kan jag ha nämnt någon stans att jag skulle till henne och göra någonting och så är det ju bara att de plockar...........tejprullar...bitarna och liksom lägger i hennes hår och så...ehh...liksom blir jag häktad på det och sen så är...inte så jäkla svårt att bryta upp en bagagelucka på en bil. Liksom...ja, men då har jag liksom dödat henne. Då är det liksom bara ta och droppa något blod någonstans på bagageluckan.

(Mina fetmarkeringar.)

Min fetning angående tejpbitar i håret.

Du glömde detta. Vid det här förhöret hade KJ inte en susning om vad polisen hittat i VB:s hår
Citera
2014-02-23, 20:15
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning angående tejpbitar i håret.

Du glömde detta. Vid det här förhöret hade KJ inte en susning om vad polisen hittat i VB:s hår

Kan han inte fått uppgifter under häktningsförhandling eller genom advokaten?
Citera
2014-02-23, 20:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Den intresserade kan för all del roa sig med att kolla upp i FUP om KJ uttalar sig om andra saker, förutom blod i bagage, som han rimligen inte borde ha känt till i intervjutillfället.
Här är en annan intressant sak:

H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in