2014-02-23, 13:47
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag antar att du med samma logik inte heller anklagar bilisten om du blir påkörd vid ett övergångställe? Utan lägger hela skulden på dig själv som glömde att titta åt vänster? eller överhuvudtaget är ute och går och därmed behöver korsa gator? Bilister ska man bara räkna med att de vill köra över folk eller hur?
Det hjälper väldigt lite sen när du ha blivit gruppvåldtagen att det faktiskt inte var ditt fel utan dem trevliga nysvenskarna från krogen. Vi startar en tråd på Flashback och outar dem innan de ens har blivit dömda, det blir som en form av upprättelse. Kanske har du rätt men det är tråkigt för dem som ska bli våldtäktsoffer och få sina liv förstörda pga dåliga råd från dig.
Citera
2014-02-23, 13:49
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Garanterat fler våldtäkter i burka länder, där man kulturellt betraktar kvinnor som lovligt byte ( de får skylla sig själva) utan manligt skydd och dessutom ger äkta män rätt att äga kvinnors kroppar.

Våldtäkt beror i betydligt högre grad på att män tar sig rättigheter gentemot kvinnor än det beror på hur kvinnor klär sig. En kvinna ensam naken i en dusch är betydligt mer skyddad än en klädd kvinna bland en grupp män. Enkel logik.

Givetvis är en ensam naken kvinna i duschen mer skyddad. Vem påstår något annat?
Just därför umgås inte sådana kvinnor med främmande män hursomhelst.

Att männen i sådana länder har någon slags våldtäktskultur tror jag inte. Det känns mest som Sverigedemokratiskt hittepå.

Har du exempel på rättsfall där en kvinna med slöja blivit våldtagen av främmande män i Sverige? Om klädsel inte spelar roll borde det vara vanligt.
Citera
2014-02-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det hjälper väldigt lite sen när du ha blivit gruppvåldtagen att det faktiskt inte var ditt fel utan dem trevliga nysvenskarna från krogen. Vi startar en tråd på Flashback och outar dem innan de ens har blivit dömda, det blir som en form av upprättelse. Kanske har du rätt men det är tråkigt för dem som ska bli våldtäktsoffer och få sina liv förstörda pga dåliga råd från dig.

Det slår inte din intellekt what so ever att "nysvenskarna" oftast kommer från kulturer med just din egen syn på kvinnor?
Våldtäkter förhindras inte genom att skjuta ansvaret över på kvinnor eller tvinga in dem i begränsade liv, rädsla eller "burkor". Våldtäkter begränsas genom att jobba med dessa killars syn på kvinnor.
Klart mer konstruktivt.
Citera
2014-02-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Givetvis är en ensam naken kvinna i duschen mer skyddad. Vem påstår något annat?
Just därför umgås inte sådana kvinnor med främmande män hursomhelst.

Att männen i sådana länder har någon slags våldtäktskultur tror jag inte. Det känns mest som Sverigedemokratiskt hittepå.

Har du exempel på rättsfall där en kvinna med slöja blivit våldtagen av främmande män i Sverige? Om klädsel inte spelar roll borde det vara vanligt.

hur många av unga strängt hållna kvinnor inom islam blir bortgifta utan egen vilja i saken?
(därmed inte sagt att detta gäller alla)
Finns många sätt att tvinga sig till sex från ovilliga kvinnor/ flickor än överfall i mörka parker.
Citera
2014-02-23, 14:00
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Det slår inte din intellekt what so ever att "nysvenskarna" oftast kommer från kulturer med just din egen syn på kvinnor?
Våldtäkter förhindras inte genom att skjuta ansvaret över på kvinnor eller tvinga in dem i begränsade liv, rädsla eller "burkor". Våldtäkter begränsas genom att jobba med dessa killars syn på kvinnor.
Klart mer konstruktivt.
Klart enklare att du och dina vänner slutar ge farliga råd till unga tjejer. Ta en grupp unga tjejer, man ser direkt på dem vem som löper störst risk att bli våldtagen men i det här samhället får man inte ingripa innan skadan redan är skedd pga att man måste vara PK.
Citera
2014-02-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Klart enklare att du och dina vänner slutar ge farliga råd till unga tjejer. Ta en grupp unga tjejer, man ser direkt på dem vem som löper störst risk att bli våldtagen men i det här samhället får man inte ingripa innan skadan redan är skedd pga att man måste vara PK.

Jag ger inte råd till unga tjejer, det gör ni däremot.

Jag ger råd till män. Sluta titta ner på kvinnor som dockor utan fri vilja eller egen sexualitet värt respekt, som man kan "ta" när det tränger på. Vi tänker nämligen se till att begår man det brottet mot människor så ska man åka in på vatten och bröd.

Problemet sitter hos de killarna inte hos tjejer som vill röra sig fritt.
Citera
2014-02-23, 14:11
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Håller inte med. En kvinna ska kunna gå runt naken om hon vill utan att bli våldtagen. Blir patetiska män så kåta kan de gå hem och runka.

Vad är patetiskt med att bli kåt på en attraktiv naken kvinna? Jag blir superkåt då. Eller på en tjej som klär sig slampigt.
Kanske jag som missförstår. Syftar du på att det är patetiskt att våldta så håller jag med dig.
Citera
2014-02-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Om en kvinna går i kortkort och röstar på miljöpartiet så skall hon inte klaga om hon blir våldtagen.
Citera
2014-02-23, 14:13
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
hur många av unga strängt hållna kvinnor inom islam blir bortgifta utan egen vilja i saken?
(därmed inte sagt att detta gäller alla)
Finns många sätt att tvinga sig till sex från ovilliga kvinnor/ flickor än överfall i mörka parker.

Visst, handlar det om våldtäkt inom äktenskapet påstår jag inte att kvinnor från konservativa kulturer är mer skyddade. Bör dock tilläggas att många kvinnor inom de kulturerna inte ser våldtäkt inom äktenskapet som en riktig våldtäkt.

I Sverige väljer en överväldigande majoritet av muslimer sin egen man/fru.
Citera
2014-02-23, 14:15
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:

Jag ger råd till män. Sluta titta ner på kvinnor som dockor utan fri vilja eller egen sexualitet värt respekt, som man kan "ta" när det tränger på. Vi tänker nämligen se till att begår man det brottet mot människor så ska man åka in på vatten och bröd.

Länder med feministisk kultur har låga straff för sexualbrott. I konservativa länder kan man till och med straffas med döden om man våldtar.
Citera
2014-02-23, 14:16
Medlem
munspruts avatar
Citat:

Hursomhelst tycker jag det är jävligt oansvarigt att unga tjejer ska råka illa ut pga en verklighetsfrånvänd feministisk principfråga.

Om man vill jobba förebyggande kan man göra en insats och försöka fånga upp unga tjejer med sexuellt riskbeteende men då blir det väl PK kortslutning eftersom de har "rätt att supa och knulla runt"
Senast redigerad av munsprut 2014-02-23 kl. 14:23.
Citera
2014-02-23, 14:29
Medlem
skoltjejs avatar
Varför ska kvinnor lida för att du inte har någon självkontroll?
Det är en självklarhet att våldtäktsmän ska straffas. Med din logik kan du gå in på en restaurang och stjäla mat. "De hade ju bilder få grillad oxfilé, de bad om det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in