2014-02-23, 12:28
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Håller inte med. En kvinna ska kunna gå runt naken om hon vill utan att bli våldtagen. Blir patetiska män så kåta kan de gå hem och runka.

Du lever i en patetisk utopi! Det finns uppenbara risker för varje svensk kvinna om de skulle ta dig på allvar. Förstår du inte det?
Citera
2014-02-23, 12:47
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Du lever i en patetisk utopi! Det finns uppenbara risker för varje svensk kvinna om de skulle ta dig på allvar. Förstår du inte det?

Pinsamt att du inte verkar förstå mitt inlägg.

Blir halmdocka av det hela då du verkar hitta på något om mitt inlägg som inte stämmer. Kan du utveckla hur min "patetiska utopi" ser ut?
Citera
2014-02-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen

OM antal oskyddade kvadratcentimetrar hud på kvinnor verkligen hade varit den stora anledningen till att en del män våldtar så hade du haft en våg av våldtäkter på och i anslutning till: badhus, badstränder och simanläggningar. Har vi det? Nope.
Citera
2014-02-23, 12:52
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nej jag håller inte med, sådana som du borde stenas till döds.

Man får väl förfan klä sig hur man vill? Bara för att de klär sig så som du beskriver det så förtjänar de att bli våldtagna?

Men risken är större än om de har ett tvåmanstält på sig
Citera
2014-02-23, 13:00
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
OM antal oskyddade kvadratcentimetrar hud på kvinnor verkligen hade varit den stora anledningen till att en del män våldtar så hade du haft en våg av våldtäkter på och i anslutning till: badhus, badstränder och simanläggningar. Har vi det? Nope.
Det är naturligtvis inte den stora anledningen utan en av flera faktorer som kan trigga en våldtäkt. Ni behöver inte göra er dummare än ni är, alla med mer än två hjärnceller förstår sambandet.
Citera
2014-02-23, 13:07
Medlem
munspruts avatar
Ni som sitter här och skriver att det inte spelar nån roll vad kvinnor har på sig, hur de beter sig etc. Skyller på patriarkatet, fan och hans moster.

Ni borde skämmas, unga tjejer tror på er dynga och några av dem blir våldtagna som följd av det. Fatta att ni också har ett ansvar även om ni skriver på ett anonymt forum.
Citera
2014-02-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det är naturligtvis inte den stora anledningen utan en av flera faktorer som kan trigga en våldtäkt. Ni behöver inte göra er dummare än ni är, alla med mer än två hjärnceller förstår sambandet.

Enligt hela TS och ex. antal nissar i denna tråd så ÄR det den främsta anledningen, dessutom är det tydligen enkom kvinnans fel.
Behövs inte många hjärnceller för att klart och tydligt läsa ut det budskapet ur tråden.
Citera
2014-02-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ni som sitter här och skriver att det inte spelar nån roll vad kvinnor har på sig, hur de beter sig etc. Skyller på patriarkatet, fan och hans moster.

Ni borde skämmas, unga tjejer tror på er dynga och några av dem blir våldtagna som följd av det. Fatta att ni också har ett ansvar även om ni skriver på ett anonymt forum.

Dumheter, tjejer blir våldtagna för ATT någon våldtar dem. Punkt.
Våldtäkt existerar i alla länder oavsett vad kvinnor har på sig eller beter sig. Ergo, problemet stavas inte kvinnor utan en del män (samt kvinnor som våldtar) tar sig den rätten.
Citera
2014-02-23, 13:21
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Våldtäkt existerar i alla länder oavsett vad kvinnor har på sig eller beter sig. Ergo, problemet stavas inte kvinnor utan en del män (samt kvinnor som våldtar) tar sig den rätten.

Våldtäkter sker inte i lika hög utsträckning i alla händer.

Givetvis löper en slampigt klädd kvinna som super och knullar runt mycket högre risk än en burqa-kvinna.
Citera
2014-02-23, 13:26
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Vems fel det är framgår tydligt av lagstiftningen, vad jag vet är det inte olagligt att bli våldtagen.

Jag antar att du aldrig ser dig för när du går över gatan på ett övergångsställe? Man behöver ju inte se sig för, det är ju bilistens fel om du blir påkörd eller hur?

Vi andra som har lite vett i skallen förstår att inte ha för kort kjol vid fel tillfälle och kollar trafiken innan vi går över gatan.
Citera
2014-02-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Våldtäkter sker inte i lika hög utsträckning i alla händer.

Givetvis löper en slampigt klädd kvinna som super och knullar runt mycket högre risk än en burqa-kvinna.

Garanterat fler våldtäkter i burka länder, där man kulturellt betraktar kvinnor som lovligt byte ( de får skylla sig själva) utan manligt skydd och dessutom ger äkta män rätt att äga kvinnors kroppar.

Våldtäkt beror i betydligt högre grad på att män tar sig rättigheter gentemot kvinnor än det beror på hur kvinnor klär sig. En kvinna ensam naken i en dusch är betydligt mer skyddad än en klädd kvinna bland en grupp män. Enkel logik.
Citera
2014-02-23, 13:34
Medlem
Citat:
Vems fel det är framgår tydligt av lagstiftningen, vad jag vet är det inte olagligt att bli våldtagen.

Jag antar att du aldrig ser dig för när du går över gatan på ett övergångsställe? Man behöver ju inte se sig för, det är ju bilistens fel om du blir påkörd eller hur?

Vi andra som har lite vett i skallen förstår att inte ha för kort kjol vid fel tillfälle och kollar trafiken innan vi går över gatan.

Jag antar att du med samma logik inte heller anklagar bilisten om du blir påkörd vid ett övergångställe? Utan lägger hela skulden på dig själv som glömde att titta åt vänster? eller överhuvudtaget är ute och går och därmed behöver korsa gator? Bilister ska man bara räkna med att de vill köra över folk eller hur? De är i deras fulla rätt.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-02-23 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in