Hände en rolig sak nyss. Jag snodde ett HPV som jag skulle leverera, men på Merryweather-hangaren vid hamnen satt det en snubbe och campade. Jag förstod att han hade placerat ut stickies för att spränga den som levererade bilen.
Så jag drog fram min heavy sniper och sköt sönder hans Buzzard, som stod på taket hos honom. Han överlevde och började skjuta efter mig när jag åkte mot Simeons garage.
Väl där så smög jag fram och letade efter sticky bombs på marken, men kunde inte hitta några. Så jag körde fram bilen och boom så sprängde han mig.
Antar att jag inte letade tillräckligt noggrant. Nåväl, nu var det min tur att äga honom.
Jag beställde min bil och åkte bort till hangaren där han stod på taket. Parkerade lite snyggt och hittade en stege som jag antog skulle leda hela vägen upp till min fiende. Tyvärr så kom jag bara till den näst högsta delen av taket, så jag var inte på samma nivå som snubben.
Det var nu jag bestämde mig för att prova ett knep. Jag ställde min gubbe så att han stod med ryggen mot själva taket där fienden stod. Sen stod jag helt stilla och väntade på att han skulle kika fram och döda mig. Han trodde antagligen att jag var afk eftersom att min gubbe var helt stilla. I själva verket så väntade jag bara på att han skulle kika fram över kanten och försöka skjuta mig, jag hade full uppsikt eftersom att jag vred på högerspaken, så att jag såg bakom mig. Och jodå, det tog inte lång tid innan han visade sig. Jag vände mig om blixtsnabbt och sedan var han död. Afk-knepet fungerade.
Sen dödade jag honom ett par gånger från min Etinity när han respawnade. Hämnd!