Citat:
Ursprungligen postat av
Adelynne
Där sa du något. Mord på barn som ett medel att uppnå något, i det fallet återställa sin egen heder. Och i det här fallet hämnd på modern. Ondska som begrepp är lättare att ta till sig än att sitta och gissa på diagnoser, eller försöka förstå psykopatens sätt att resonera och förhålla sig till sin omvärld.
Det jag inte förstår är, att en man som älskar sig själv så mycket som han gör, sätter sig i en situation där han blir frihetsberövad för resten av sitt liv? Hur kan hämnden mot barnens mamma bli värt det för honom, i hans huvud? (För oss är det ju obegripligt att ens fundera på, och ännu mindre, planera mordet på sina egna små värnlösa barn). Jag undrade först varför han inte försökte göra morden så att någon annan kunde bli skyldig, men då skulle ju inte modern till barnen lida lika mycket som nu när hon vet att han mördat dem. Så det kanske är därför han räknar med att åka dit och få livstid.
Det kan också vara så att han då kan få vara martyr fullt ut. "Titta nu vad hon gjort mot mej - jag hamnade i fängelse. Det hade aldrig hänt om hon inte varit sån idiot mot mej"
Jag har träffat på såna. Det är aldrig deras fel att de hamnat där utan bara en ytterligare kränkning att sitta att ruva över. Hans egen del i brottet var ju bara en följd av exets agerande.
Att börja diskutera kring brottet är meningslöst, svaret blir i olika omskrivningar att all skuld ligger på exet. Det var hon om fick mej att göra så..han är bara ett offer.
De små barnen var bara ett medel.
Det kunde vara lättare att förstå om en person är spritt språngande galen.
Det här går aldrig att förstå.