2014-02-21, 16:29
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losangeles95
För det första är jag rätt säker på att du är kvinna (tjej antagligen) - som trollar - och för det andra så avslöjar du dig när du skriver massa trams som "patriarkala strukturer", "könsnormer".

Ditt "peace" i slutet av varje inlägg är en slående liknelse med Jozef Fritzl och hans fasoner i ett nötskal.

Jag är absolut man och håller med om varenda ord i det inlägg du just citerade.

Det är nog du som är lite väl inskränkt helt enkelt.
Citera
2014-02-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag är absolut man och håller med om varenda ord i det inlägg du just citerade.

Det är nog du som är lite väl inskränkt helt enkelt.

Du förblindas av din egen sexuella preferens. Får jag fråga: anser du att bullfeta (här på FB) är en feministisk kvinna?
Citera
2014-02-21, 16:33
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flunetrazepAmish
Som enligt statistiken utgör ca 1% inte 50% eller 80% som de flesta här på flashback verkar tro.

On topic:
Vi hade lika gärna kunnat ha en tråd med rubriken "Varför våldtar kvinnor" och diskuterat just det fenomenet. Hur kan ni bli provocerade av trådnamnet? Känner ni er så utpekade? Jag gör de iaf inte jag ser att i 98% av svenska sexualbrottsfall är gärningspersonen en man. Betyder de att jag som ej är en våldtäktsman ska bli kränkt? Nej, de betyder att VI som män måste sluta slå ifrån oss o låssas att de här inte rör oss.

Inse att de patriarkala strukturerna som upprätthåller könsnormerna leder till att vi män i diskusioner so denna anses hjärndöda, kukstyrda, obotligt kåta med 0 intellekt, moral eller sunt förnuft.
Vill ni uppfattass så? Ja vill de iaf inte...

pEacE!
Jag är inte provocerad, jag utgår alltid från att GM är en man. Däremot finns det ett stort mörkertal av våldtäktsanmälningar som i bästa fall skulle kunna klassas som kränkning då inget våld eller tvång är inblandat, det här förstår man när man ser statistiken och att Sverige ligger i topp tillsammans med nåt land i Afrika.

OBS, medger att jag är ute på lite hal is här och argumentationen inte riktigt håller. Men så här tror jag att det är och det verkar fullständigt rimligt i avsaknad av annan logisk förklaring

Både män och kvinnor måste se sitt ansvar vad gäller våldtäkt det har du rätt i
Senast redigerad av munsprut 2014-02-21 kl. 16:37.
Citera
2014-02-21, 17:33
Medlem
flunetrazepAmishs avatar
Citat:
För det första är jag rätt säker på att du är kvinna (tjej antagligen) - som trollar - och för det andra så avslöjar du dig när du skriver massa trams som "patriarkala strukturer", "könsnormer".

Ditt "peace" i slutet av varje inlägg är en slående liknelse med Jozef Fritzl och hans fasoner i ett nötskal.

Vad avslöjar jag? Att jag e mer påläst än du? Att jag har fler feminister, män å kvinnor, i min bekantskapskrets som har öppnat mina ögon? Om du kryper upp från stenen du bor under så kan du hitta många manliga feminister & vi blir allt fler. Känns de mer hotfullt med feministiska män? Vi som förstått att fienden e patriarkatet & kapitalismen och INTE feminismen. Vi män måste ta vårt jävla ansvar å se vår del i förtryck & diskriminerign.

E tyvärr itne påläst om äcklet Fritzl så fattar inte kopplingen, förklara gärna. ))

pEacE!
Citera
2014-02-21, 17:36
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
1. Alla män har våldtäkt som en biologisk urinstinkt i sig. Sex är ett priori nr 1. för manliga gener som vill sprida sig. Och det är endast flockens stigmatisering, regler och straff som gör att överjaget hos en majoritet män styr bort från våldtäkt. De som våldtar har svaga överjag och blir instinkt styrda och /eller är i situationer där straff inte finns. (läs: krig)

Naturen har inga regler. Vi är skapta för att fortplanta oss och hur barnen blir till spelar ingen roll.
Hur många gånger har man inte sett djur bli påspända av de starkare hanarna, i försök att ta sig där ifrån!? Och vi är ju som dom vare sig vi vill eller inte!
Citera
2014-02-21, 17:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Du förblindas av din egen sexuella preferens. Får jag fråga: anser du att bullfeta (här på FB) är en feministisk kvinna?

Eh, va? Min egna sexuella preferens?

Nej, jag är rätt säker på att hen är ett manligt troll.
Citera
2014-02-21, 17:47
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Naturen har inga regler. Vi är skapta för att fortplanta oss och hur barnen blir till spelar ingen roll.
Hur många gånger har man inte sett djur bli påspända av de starkare hanarna, i försök att ta sig där ifrån!? Och vi är ju som dom vare sig vi vill eller inte!

Näru, lite mer än djur är vi allt och det minsta man kan begära är att människor skall kunna få existera utan att riskera att bli våldtagen av någon tokjävel. Dålig ursäkt.
Citera
2014-02-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_

Hundar äter sitt eget bajs också...
Citera
2014-02-21, 18:13
Medlem
Våldtäkt kan resultera i avkomma. Därmed är det evolutionärt sätt en legitim reproduktionsstrategi. Anledningen till att det inte är vanligare i djurriket är förmodligen att få djur har förmåga att hålla fast varandra som apor kan.*

För människohannar är våldtäkt löjligt lätt att genomföra då män är snabbare än kvinnor, betydligt starkare (kvinnor är som små barn jämfört med män) och kan hålla fast dem. Men våldtäkt är extremt ovanligt bland människor eftersom den stora majoriteten män är extremt snälla, beskyddande och empatiska gentemot kvinnor. Våldtäkt hade lätt kunnat vara 1000 ggr vanligare om det inte vore för att män älskar kvinnor och skämmer bort de otacksamma små halvbarnen.

(*) Yngre orangutanghannar våldtar regelbundet eftersom honorna endast vill para sig med den mest dominanta hannen. Våldtäkt är mindre vanligt bland schimpanser och gorillor eftersom alla parar sig med alla i schimpansgrupper (alfahannen parar sig med en nybrunstig hon först, sedan alla andra hannarna i tur och ordning) och bland gorillor handlar det om en kamp hannarna emellan om kontroll över harem.
Citera
2014-02-21, 18:27
Medlem
Själv bejakar jag bara våran kultur då jag våldtar en kvinna på måfå.
Det är ju trots allt en våldtäktskultur vi lever i, har jag hört...
Citera
2014-02-21, 18:28
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Näru, lite mer än djur är vi allt och det minsta man kan begära är att människor skall kunna få existera utan att riskera att bli våldtagen av någon tokjävel. Dålig ursäkt.
Jag sitter inte här och förespråkar våldtäkt om det är det du tror. Jag poängterade bara att våldtäkt sker bland de flesta arter på jorden och har alltid gjort det, och kommer alltid att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Hundar äter sitt eget bajs också...
Noterar...
Citera
2014-02-21, 18:28
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Våldtäkt kan resultera i avkomma. Därmed är det evolutionärt sätt en legitim reproduktionsstrategi. Anledningen till att det inte är vanligare i djurriket är förmodligen att få djur har förmåga att hålla fast varandra som apor kan.*

För människohannar är våldtäkt löjligt lätt att genomföra då män är snabbare än kvinnor, betydligt starkare (kvinnor är som små barn jämfört med män) och kan hålla fast dem. Men våldtäkt är extremt ovanligt bland människor eftersom den stora majoriteten män är extremt snälla, beskyddande och empatiska gentemot kvinnor. Våldtäkt hade lätt kunnat vara 1000 ggr vanligare om det inte vore för att män älskar kvinnor och skämmer bort de otacksamma små halvbarnen.

(*) Yngre orangutanghannar våldtar regelbundet eftersom honorna endast vill para sig med den mest dominanta hannen. Våldtäkt är mindre vanligt bland schimpanser och gorillor eftersom alla parar sig med alla i schimpansgrupper (alfahannen parar sig med en nybrunstig hon först, sedan alla andra hannarna i tur och ordning) och bland gorillor handlar det om en kamp hannarna emellan om kontroll över harem.

Så du menar att män är som djur? Det tycker jag inte känns bra faktiskt. Kränkande mot killar och män helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in